menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Het manneke de vriend van iedereen.

Ga naar meest recente reactie

Flurkie

Flurkie

In het voorjaar konden we in ons nieuwe huisje intrekken. Bij het hekje staat een manneke dat toen onder het mos stond en er nogal verwaarloost bijstond. M'n vrouwtje is handig met verf en we besloten er iets aan te doen. Dit is hoe het manneke er toen bijstond.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Na een behandeling met de hogedrukreiniger kon ze beginnen met schilderen en het resultaat mag gezien worden denk ik.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Het leuke is dat het manneke heel goed zichtbaar is van ver in de straat. Er is hier veel passage van wandelaars en mensen stoppen om foto's te maken van het beeldje met hun erbij, mensen kussen het beeldje, en kinderen slaan er een babbeltje mee. Wij staan dan stiekem mee te genieten vanuit onze woonkamer, verstopt achter een bloempot. haha
zondag 14 september 2008 - 15:49
hildavw

Hildavw

"Handig met verf" is zeker niet te veel gezegd.
Het resultaat mag er zijn.
Proficiat.

groetjes

Hilda
zondag 14 september 2008 - 16:47
meuwissenj

Meuwissenj

Knap hoor.
Hij is super mooi geworden.
Gr Marga
zondag 14 september 2008 - 17:07
summerspookje

Summerspookje

dat is inderdaad heel mooi , is dat met verf die tegen het weder bestand is?en niet afpeld?
mooi mooi mooi


groetjes
summer
zondag 14 september 2008 - 17:55
Jose47

Jose47

Wow, prachtig, je vrouw is een talent.......nou weet ik wat ik moet doen, als ons manneke er beroerd uitziet ......

Groetjes
Josée
zondag 14 september 2008 - 17:56
lentemode

Lentemode

Ja, en die blauwe streepjes op zijn pull "kloppen" helemaal,
niet zo makkelijk, denk ik !
Hij ziet er echt ineens een pak vrolijker uit !
Goed gezien !!!

Groetjes,
Mia
zondag 14 september 2008 - 18:19
Flurkie

Flurkie

Bedankt allemaal voor jullie positieve reacties!
@ Summerspookje: Het is geschilderd met acrylverf en nadien vernist. Dit bladert niet.
@ Jose: Ik weet het, het is een talent, ze wil het alleen zelf niet weten
Groetjes, Flurkie
zondag 14 september 2008 - 18:37
Matabish

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https]

voor je vrouwtje!!!
zondag 14 september 2008 - 18:58
corrielat

Corrielat

Wauw,wat een schatje,
Hij is nu werkelijk om te stelen,
zet hem maar goed vast.
het zou de eerste keer niet zijn dat er zoiets uit de tuin gepikt wordt,
en dat zou zonde zijn.
zondag 14 september 2008 - 19:08
annis

Annis

Dit is inderdaad een heel fraai manneke geworden. Mijn complimenten voor dit mooie resultaat.
zondag 14 september 2008 - 20:03
Rita1960

Rita1960

Vrouw Flurkie,

Je bent geweldig!

groeten,

Rita
zondag 14 september 2008 - 20:17
cetinel

Cetinel

euhm,ik zal hier wel het hele forum over me heen krijgen maar ik vind hem veel mooier op de eerste foto!!
pas op!! mij zoudt ge niet moeten laten betijen met verf en zo een beeldje want dan was het gewoon geruineerd,maar persoonlijk(dont shoot me) vind ik de geverfde versie veel te "nieuw" en glad allee te perfect eigenlijk..
verder lijkt het me dat hij op de eerste foto omlaag kijkt en op de tweede omhoog?? hoe presteert ge dat??
maandag 15 september 2008 - 01:42
Merel

Merel

Ik hou ook wel van bemoste beeldjes, maar dit beeldje is een echt manneke geworden!!
Prachtig vrouwe Flurkie hoe er leven is in geblazen, dit is meer dan alleen een verfje

Merel
maandag 15 september 2008 - 02:15
Flurkie

Flurkie

Hij is nu werkelijk om te stelen.


Breng alvast een kraan mee.... er hangt ongeveer 500kg beton aan

ik vind hem veel mooier op de eerste foto!.


Gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde, het zou een beetje saai worden.

Groetjes, Flurkie
maandag 15 september 2008 - 12:58
cetinel

Cetinel

500 kilo!!! amai,da zou nie goe komen me mijne rug vrees ik
ja ,smaken verschillen nu eenmaal(en das maar goed ook!!)
ik hou bijvoorbeeld ook niet zo van tuinkabouters en zo.....( ik zal wel ne rare zijn zeker )
geef mij maar bemoste verweerde boomstronken en zo(en daar denken anderen weer het hunne van !)
dinsdag 16 september 2008 - 17:07
Matabish

Matabish

je bent helemaal geen rare cetinel!! Ik denk net als jij en dat heb je al wel gezien aan mijn tuinfoto's.
Persoonlijk was de eerste versie van het manneke ook meer naar mijn zin. Ik zou hem eerder ingewreven hebben met yoghourt om hem te laten 'bemossen'.
Maar ik bewonder het precisiewerk van Mevrouwtje!
Gelukkig maar dat smaken verschillen, want als alle tuinen vol stonden met gekleurde kabouters zou het ook niet leuk meer zijn hé!!

Groetjes,
Matabish.
dinsdag 16 september 2008 - 19:49
cetinel

Cetinel

haha!! de invasie van de tuinkabouterkes!!
dinsdag 16 september 2008 - 20:06
hannibal

Hannibal

@Flurkie:

als ik er op 1 januari verlept uitzie kan je vrouw mijn gezicht wat bijkleuren!!!!!!


Buitengewoon prachtig, normaal ben ik er ook niet zo al dat geschilder in tuin maar voor dit ventje maak ik een uitzondering, zeker weten.
woensdag 17 september 2008 - 08:37
an

Tekst aangepast

An

Schitterende beelden ze mogen er van mij allebei wezen, vindt de eerste heel mooi maar de tweede ook .

net een soort bewaker in je tuin niemand zal zo gauw in het donker bij je binnen komen .
want nu is ojee er staat iemand, kijk uit.

het zijn gewoon twee super beelden ,met elk iets moois,
wees er maar trots op .(helaas heb je er geen twee meer maar 1 en die is ook heel mooi.

en ik scrolde even terug maag ik zie het ook bij het 1ste beeld staat het hoofdje iets naar beneden kijkend en de 2de recht voor uit kijkend hoe kan dat?
woensdag 17 september 2008 - 09:01
Flurkie

Tekst aangepast

Flurkie

ik zie het ook bij het 1ste beeld staat het hoofdje iets naar beneden kijkend en de 2de recht voor uit kijkend hoe kan dat?


Dit is gewoon het effect dat je krijgt door hem ogen te schilderen, het is ECHT hetzelfde beeldje!
ook het standpunt van waaruit de foto genomen is kan er wel iets mee te maken hebben.
Groetjes van Vrouwtje Flurkie en Flurkie
woensdag 17 september 2008 - 12:22
summerspookje

Summerspookje

pas maar op dat het ventje niet verdwijnt ondanks zijn gewicht ,in het verleden zijn er almeer tuinkabouters ontvoerd ,ge weet maar nooit met die flauwe plezanten

summer
woensdag 17 september 2008 - 19:19
Flurkie

Flurkie

pas maar op dat het ventje niet verdwijnt ondanks zijn gewicht ,in het verleden zijn er almeer tuinkabouters ontvoerd ,ge weet maar nooit met die flauwe plezanten
summer


Laat ons hopen dat het blijft staan, er hangt dus heel veel beton aan..... en wie het toch in zijn hoofd haalt..... er is nog hoop..


[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes, Flurkie
woensdag 17 september 2008 - 19:45
summerspookje

Summerspookje

YEB !!!!!!!!!!!!!!!!daar is alles mee gezegd, wahw!!!!!!!!!!!!!tussen die tandjes wil ik niet zitten hoor

summer
woensdag 17 september 2008 - 20:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon