menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogels

Ga naar meest recente reactie

duupje

Duupje

hallo allen ik heb een raar vraagske.

der heeft me iemand willen doen geloven da de vogels na 15 augustus ni meer fluiten.ik moet wel zeggen da der minder gefluit is.is da nu een fabel of is t waar en zoja waarom fluiten ze minder nu dan
maandag 1 september 2008 - 09:29
summerspookje

Summerspookje

duupje, naar het schijnt is dat GEEN fabel , ik heb daar ook al naar gevraagd bij een vogelverééniging, en die zegden mij hetzelfde , maar er zijn hier bij ons ook véél minder zangvogels , en dat weten ze nog altijd niet hoe dat komt , ik had een jaar of twee terug een verzameling van zulke vogels in de tuin , met allerlei bonte kleuren, ook mooie met witte bollen , niemand kende die soort , ik heb daar nog steeds een pluim van ,dit omdat ze me anders niet zouden geloven ,
het zou ook kunnen volgens hen ,als er nieuwe katten in de omtrek zijn (niet voor dat fluiten he, maar voor het aantal vogels)

groetjes
summer
maandag 1 september 2008 - 10:05
duupje

Duupje


heb hier nog steeds veel vogels maar geluid ni veel meer.hier en daar roept der eens ene maar van echt fluiten kan ik ni meer spreken.t is me eigenlyk dit jaar pas opgevallen doordat ze me da zeiden,en vind t een rare bedoening zal bly zyn als ze terug beginnen te fluiten want kan daar zo van genieten.

groetjes ERNA
maandag 1 september 2008 - 10:25
Flurkie

Flurkie

In de lente fluiten de vogels veel meer omdat ze aan hun voortplanting moeten denken en met behulp van fluitconcerten lokken ze soortgenoten van het andere geslacht. Daarom hoor je de mooiste concerten in de lente en fluiten ze in het najaar veel minder tot niet.
Greetz, Flurkie
maandag 1 september 2008 - 12:01
tonny76

Tonny76

Ja da zou een logische redenering kunnen zijn: in de lente wordt er eerst op de "versiertoer" gegaan om met hun mooiste zang de vrouwtjes te lokken en eens ze een koppeltje hebben gevormd gaan ze alle aandacht vestigen op de bouw van het nest en daarna de opvoeding van de jongen.

Ze zijn nog zo dom niet onze gevleugelde vrienden!

Groetjes

Tonny
maandag 1 september 2008 - 13:29
Matabish

Matabish

zó is het idd. en bovendien vertrekken er vele soorten terug naar het zuiden (of noorden) in het najaar!
maandag 1 september 2008 - 16:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon