menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Collages van een slak en van een witte Stokroos.

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Beste TuinadviesForummers/sters,

Ook al ben ik op dit moment niet zo vaak meer op het Forum, ik ben wel veel bezig aan mijn project!
Ondertussen maakt Ger wat foto's en ik maak er dan collages van.

Ik zal er 2 plaatsen voor jullie, 1 collage van een mooie slak die eerst op een tak van de Chineseroos zat.
Daarna verplaatst door Ger naar de bladeren van die struik.(niet voor lang hoor)

De 2e collage is van een hele mooie witte Stokroos die bij de achterdeur staat, waar ik hem van dichtbij kan zien.
Van deze laatste collage, heb ik de 1e 3 foto's gemaakt en Ger die hele grote bloem.

Op die manier kunt u ook zien, dat ik hem/haar zie van beneden naar boven en Ger er mooi recht voor kan gaan staan.
Zo krijgen jullie toch het verschil te zien van wel of niet staande te kunnen fotograferen.

Collage van slak op de Chineseroos
[afbeelding verwijderd niet-https]

Collage witte Stokroos
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes, Ger en Jeannette
donderdag 21 augustus 2008 - 09:33
Karintje

Karintje

Wauw Jeanette,

Met die slak is buitengewoon PRACHTIG!!!!!!!!!

Grtz,
Karin
donderdag 21 augustus 2008 - 09:50
LauraK

LauraK

Hallo Jeannette,

Viermaal schitterend: schitterende foto's, schitterende collages, schitterende slak en schitterende
stokroos. Het zijn juist vaak die kleine dingen die zo mooi zijn, maar waar veel mensen geen oog
voor hebben. Maar jullie dus wel! Bedankt dat we er hier van mogen meegenieten!

Groeten van Laura.
donderdag 21 augustus 2008 - 11:47
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Wat een mooie slak Jeannette, ik had er in de week ook een gefotografeerd maar die is niets qua schoonheid met die van jou vergeleken.
Eddy had er in de week ook al een mooie gefotografeerd, heb je hem gezien, precies met een gouden tatouage.
Ik had nog nooit gehoord van zo'n diversiteit van slakkenhuisjes. Spijtig dat ze zo vraatzuchtig zijn aan onze geliefde plantjes maar 'k vind ze wel mooi.
Prachtige stokroos bij je achterdeurtje, zo kan je er inderdaad volop van geieten.

donderdag 21 augustus 2008 - 12:21
Jose47

Jose47

Hoi Jeannette,

de foto's zijn echt wel gemaakt door een kenner hoor, en dan zo mooi geplaatst op dit forum, bedankt dat we ervan mogen meegenieten.

Josée
donderdag 21 augustus 2008 - 12:35
annis

Annis

Jeannette dit heb je mooi gedaan. Die met de slak vindt ik echt geweldig hoe de slak zich ook draait om mooi op de foto te komen. Wat een mooie witte stokroos Jeannette. Je hebt het echt in de vingers om zo'n mooie collages te maken.
donderdag 21 augustus 2008 - 12:41
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Karin, dank je wel voor je compliment, helaas heb ik hem/haar alleen vanuit mijn raam kunnen zien.
Vandaar, dat Ger de foto's gemaakt heeft.
Groetjes, Jeannette

@Hai Laura, ik ben blij, dat jij ze ook mooie vindt!
Ger begint al te plagen en zegt telkens: Ze gaan aan je collages wennen en vinden ze nu gewoontjes worden (PESTKOP)!
Ik heb ze met liefde geplaatst!
Groetjes, Jeannette

@Hai Lysianthus, jammer genoeg heb ik de slak niet van zo dichtbij kunnnen zien.
Wel dat het een mooie en grote was, dat zag ik door het raam!
De slak van Eddy heb ik ook gezien, dat was nu eens een BEAUTY!
Leek wel door een KUNSTENAAR bewerkt met bladgoud!
Wat de Stokrozen betreft, komen er volgend jaar meerdere bij de achterdeur, (waar ik niet naar buiten kan) maar vanaf de drempel/dorpel wel in de achtertuin kan kijken.
Groetjes, Jeannette

@Hai Josée, bedankt voor je compliment, ik hoop nog meer foto's in de toekomst te kunnen en mogen plaatsen.
Foto's in een lijst of colage, vind ik (nu ik het kan), erg mooi!
Groetjes, Jeannette
donderdag 21 augustus 2008 - 12:53
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Annis, dank je wel voor je lieve woorden en compliment!!!

Voorheen kon ik nog mooiere collages maken, maar HP-Essential klap er geregeld uit bij mij, dus die ga ik echt verwijderen!!
Maar met Picasa en Photofiltre, kun je ook een heel eind komen.

Helaas heb ik de laatste tijd iets minder aandacht aan het TuinadviesForum besteed, omdat ik nog niet klaar ben met mijn project.
Nu José (Kerstkind) mee helpt, zal het wel op tijd gereed zijn hoop ik!

Ook blijf ik nog steeds een beetje (te) moe, maar aan alles komt een eind, dus komt de energie wel weer terug, daar ben ik niet bang voor!

Groetjes, Jeannette
donderdag 21 augustus 2008 - 13:00
hannibal

Hannibal

Hallo,

Foto's zijn zoooooooo mooi, en die slak is in de modekleuren voor deze winter: zwart en wit gestreept.

Heb ervan genoten. (en een beetje jaloers voor zo'n mooie foto's, maar da's gezonde jaloezie)

@ Ger: ik heb een grote spin zijn leven gered. Hij was even komen piepen vanachter het wit gordijn in de keuken en mijn man kon er gelukkig niet aan. Ik heb geroepen " niet dood doen, is nuttig beest. Zet ze buiten"
En de dag ervoor eentje die in waterton was gevallen en hopeloos spartelde.

Groetjes en toedeloe
donderdag 21 augustus 2008 - 13:33
an

An

Hai Jeannette
die foto's van de slakken kunnen zo in een boek geplaatst worden zo schitterend ,super en duidelijk echt top
en wat een mooie stokroos heel mooi
donderdag 21 augustus 2008 - 13:54
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Hannibal, die slak had ik vóór het fotograferen als (vrouw) even de nieuwe winterkleuren ingefluisterd!
En... ja hoor, je ziet het, zelfs een slak kan luisteren als hij/zij maar wil!!!
Bedankt namens Ger voor het redden van zijn lievelingsdieren!!!
Groetjes, Ger en Jeannette

@Hai An, om een boekje te maken heb ik geen handen meer, het Sinterklaasboekje voor jou was niet de laatste, maar veel meer zullen er niet meer komen denk ik.
Wat mijn grootste wens is, ik zou OOOOO zo graag een fotowebsite willen hebben/maken, waar je de kleine fotootjes aan kunt klikken en dan de grotere foto ziet!!!
Maar helaas is er niemand op dit Forum die mij ermee kan heklpen!
Die vraag heb ik namelijk al een paar keer gesteld op dit Forum, maar helaas!!!
Dan zou ik prachtige natuurfoto's kunnen plaatsen van Zwammen, Dieren Bloemen en nog veel meer!
Onze Stokrozen zijn erg laat in bloei gekomen, er is echter 1 kleur die vroeg bloeide en nu uitgebloeid is.
Nu wachten op de zaadjes!

Groetjes, Jeannette
donderdag 21 augustus 2008 - 14:30
Matabish

Matabish

Jeannette en Ger,

zoals hierboven al meermaals gezegd werd, werkelijk héél mooi !!

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 21 augustus 2008 - 16:00
lentemode

Lentemode

Héhé, Jeannette en Ger,

'k Kan 't niet laten !!!
Ik moet het OOK even kunnen zeggen...
En ik ga het nu meteen doen zonder dralen...
Ik zal maar met de deur in huis vallen...
Hier heb je het...

Wat een schitterende collages !
Je zou meteen sympathie krijgen voor zo'n mooie huisjesslak... Heb ik ook, maar niet voor die vieze bruine slierten ...
Eerlijk bekennen : ik denk dat ik nog nooit zo'n volle witte stokroos gezien heb...
Iedereen doet maar in roze, paarse en heel donkere, bijna zwarte stokrozen, maar een witte ???

Groetjes,
Mia
donderdag 21 augustus 2008 - 18:19
hannibal

Hannibal

@Jeannette en Ger,

Mijn man haalt veel computertips bij: www.helpmij.nl/forum

Volgens hem zullen ze je daar op het forum zeker verderhelpen.
donderdag 21 augustus 2008 - 19:14
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

@Hai Matabish, bedankt voor je compliment!
Zelf vind ik de Slakkencollage het mooist, maar de witte Stokroos zegt mij elke morgen als ik de deur openzet zo lief en schoon gedag!
Groetjes, Jeannette

@Hai Mia, deze slak is wel bijzonder mooi van kleur, om te zien vind ik eigenlijk alle slakken wel mooi.
Alleen moeten ze van onze bloemen en planten afblijven!
Hebben ze toch trek in iets lekkers, dan weet Ger wel een ander plekje voor ze.
Héél dicht bij de rand van het slootje langs ons huisje.
Wij hebben 3 sloten rond ons huisje, dus kiest Ger telkens een andere, hebben ze ook iets te doen om elkaar te zoeken!!!
Groetjes, Jeannette

@Hai Hannibal, bedankt voor de tip!
Ik ben direct gaan Googlen, maar helaas ging het goed fout bij het registreren!
Telkens werd er gezegd: Deze naam en wachtwoord zijn al in gebruik!
DIT BESTAAT DUS NIET!!! Ik had er nog nooit van gehoord.
Na de 4e keer ben ik er dus mee gestopt en heb hem weggeklikt, dan maar géén fotowebsite!
Volgende week probeer ik het nog 1x bij Seniorenweb.be, daar ging het ook al een paar keer fout om dezelfde reden.
Dit was iets, waar jij dus niets aan kon doen, jij wordt wel bedankt voor je tip, dat vond ik wel geweldig!!!

Groetjes, Jeannette
donderdag 21 augustus 2008 - 22:25
krissie

Krissie

Hoi Jeannette ,

mooi die collage's , en uw foto's v/d
witte stokroos mogen best wel gezien worden hoor !
Het is trouwens een héél prachtige bloem ,
zou ook wel aan mijn achterdeur mogen staan .

groetjes
Krissie
donderdag 21 augustus 2008 - 22:38
Jeannette1

Jeannette1

Hai Krissie, mochten er zaadjes aankomen, dan zal ik zeker aan je denken.
De bloem is ook zoooooooo vol en mooi!!
Maar plaats een witte Stokroos dan ook NOOIT bij een andere kleur in de buurt, want de bijen houden meer van bonte kleuren.
Voor je het dus weet krijg je zaadjes van bontgekleurde Stokrozen en niet van witte!

Lieve groetjes, Jeannette
donderdag 21 augustus 2008 - 22:52
krissie

Krissie

Jeannette ,

inderdaad een zeer mooie volle bloem ,
ja , daar zou ik wel wat zaadjes van willen hebben .
Bedankt alvast voor de tip om ze niet bij andere kleuren te zetten .

ps : mijn zaailingen van stokrozen doen het goed ,
( zaad van u gekregen )
volgende maand plant ik ze in volle grond .
Daar zijn ook prachtige kleuren bij , maar geen witte .
Die heb je waarschijnlijk ook maar van dit jaar .

tot op 31 Augustus in Mechelen
Groetjes
Krissie
donderdag 21 augustus 2008 - 23:04
Jeannette1

Jeannette1

Hai Krissie, ik heb het genoteerd voor die zaadjes!
Ik ben blij, dat de andere het zo goed doen.
Toen had ik ook nog geen witte, die heb ik dit jaar pas voor het eerst.
Je kunt bossen witte bij elkaar zetten, of bij elkaar in de buurt, maar NOOIT bij gekleurde Stokrozen.
Daarom zie je ook vaak bij opentuinen kleuren tuinen, delen van een tuin in één kleurschakering.

Wij verheugen ons ook al op 31 augustus, met of zonder de kleinkids, maar liever MET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor straks wel te rusten!

Lieve groetjes, Jeannette
donderdag 21 augustus 2008 - 23:46
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Goedemorgend Jeanenette.

Is het zo dat je bedoelt?. ik doe dat langs Photobucket en dat lukt hier maar ik weet niet op het op je website ook werkt.

De collage is gemaakt met Picasa en Photophiltre, zoals ik je eens uitgelegd heb bij de oranje cub.

Laat maar weten, dan leg ik het graag nog eens uit.


[afbeelding verwijderd niet-https]



[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]








vrijdag 22 augustus 2008 - 08:32
Jeannette1

Jeannette1

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Lysianthus, je bent de grootste schat op aarde!!!!!!!!!

JAAAAAAAAAAAAAA, zo bedoel ik het, want dan kan ik dit als het klaar is in mijn eigen website linken!!!

Dit zou ik zeker willen leren, ik heb ook ale 3 de programma's die je noemt, alleen Photobucket, gebruik ik al heel lang niet meer helaas zeg ik erbij, ik kan mij zo slecht op diverse dingen gelijk consentreren.

Op dit moment, gaat alle energie naar het TuinadviesForum en zijn/haar leden!!!

IK zie je emailtje gaarne tegemoet.

Lieve groetjes, Jeannette
vrijdag 22 augustus 2008 - 10:26
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Jeannette,

Als je na deze taak ff tijd hebt , zal je dan toch Photobucket moeten downloaden [afbeelding verwijderd niet-https] want met dat programma zijn ze gemaakt [afbeelding verwijderd niet-https]
De collage is gemaakt met Picasa en Photofiltre.
Ik ben erg benieuwd om het resultaat te zien van je harde werk.
Ik stuur je alvast een bloemetje om je werk wat lichter te maken.
[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]

vrijdag 22 augustus 2008 - 12:59
Jeannette1

Jeannette1

Hai Lysianthus, ik hoef Photobucket niet te downloaden, want die heb ik al héél lang!!!

Ik gebruik hem alleen de laatste tijd niet meer.

Ik wacht je emailtje af en dan....AAN HET WERK!!!

bedankt,

Lieve groetjes, Jeannette
vrijdag 22 augustus 2008 - 13:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon