menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ze hebben mijn newbiscus meegenomen

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

vanochtend naar de werf geweest om mijn planten die in grote potten staan aldaar te wateren.....
en wat blijkt?? mijn newbiscus mauvelous die in een grote pot zat is weg,net zoals mijn doornloze braam(beiden wachtten in een grote pot tot hun plaatsje klaar was)
leuk hoor,mijn newbiscus was ondertussen flink uitgegroeid,stond heel gezond en zou binnenkort weer bloemen...
de andere potten zitten er gewoon nog(camelias en zo)
ik hoop dat de planten allemaal verdorren bij degenen die ze gepakt hebben.....

ik vind het echt laag bij de gronds eigenlijk,tis 1 van de weinige dingen waar ik wat bezigheid mee heb,wat ik écht leuk vind,en dat pakken ze me ook af.....
het gaat niet om het geld of zo,ze kostte 12 euro,en op amper een km van me zijn er nog te koop(had eergisteren nog de rode en een witte met roze hart gekocht,nou die blijven mooi hier dus nu)maar tis gewoon het feit dat men zomaar denkt dat iets waar een ander mee bezig is,dat je dat zomaar mag meepakken.
ben echt heel verdrietig en boos!.

[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
vrijdag 25 juli 2008 - 16:05
lentemode

Lentemode

Laat het maar niet aan je hartje komen, Cetinel !

't Is inderdaag laagbijdegronds ... Hoe kan je nu genieten van meegejatte plantjes ?
Gestolen goed gedijt niet, laat ons hopen ...
Mijn collega overkwam hetzelfde en heeft de kuipplanten die aan de straatkant grenzen nu in loodzwaren betonnen bakken geplant ...


Groetjes,
Mia
vrijdag 25 juli 2008 - 16:09
cetinel

Cetinel

ik vind het gewoon laf,en tis volgens mij iemand die ze kent,want de andere"gewone" planten staan er allemaal nog.
vrijdag 25 juli 2008 - 16:12
lisa

Lisa

centinel. wat erg ohje niet uit te denken wat mensen alles uithalen ,
stekjes van de doornlose Braam heb ik later wel voor jou.

groetjes lisa
vrijdag 25 juli 2008 - 16:14
cetinel

Cetinel

dank je wel lisa!
tja,hier woon ik al meer dan 20 jaar,staan ook allerlei potten en bakken voor de deur etc.nooit iets weg.
en daar: nog voor ik er woon
de eersten die er gebouwd hebben naast ons wonen er ongeveer een jaar in,2 maand geleden is hun huis leeggeroofd toen zij op een feestje waren...
pff als ge op voorhand al schrik moet hebben,veel valt er niet te halen hoor! niks van waarde,maar wel emotionele...(de pot met de vijg die ik gestekt heb van de boom van mijn pa zaliger staat er gelukkig nog wel)
lisa,weet je ook welke doornloze braam het is(heb hier nog de thornless evergreen,degene die weg is is de loch ness)
dus als je ook de evergreen hebt staan,dan hoeft het niet,is het een ander,kunnen we mischien ruilen met een stek van de mijne
vrijdag 25 juli 2008 - 16:22
lisa

Lisa

centinel, ik zal wel later een foto op zetten dann kun je zien of het de zelfds is,
ik heb ze al heel lang

groetjes lisa
vrijdag 25 juli 2008 - 16:53
cetinel
vrijdag 25 juli 2008 - 18:39
Matabish

Matabish

ten hemel schreiend!!! Ze moesten er het 'vliegend koper' van krijgen, voor de rest van hun leven!!!

Ik vind het zó erg Cetinel, daar zijn geen woorden voor!
Er is echt geen eerbied meer voor elkaar, 'hé, dat vind ik mooi, of hé, dat kan ik ook gebruiken...' en ze pakken het gewoon mee! Krapuul noem ik dat. Dat ze verdorie met hun tengels van andermans goed blijven!!
Och liefje, zet het maar vlug van je af, of je wordt er nog ziek van en je kunt er toch niks aan veranderen!
Het is nog niet zo lang geleden dat we het er al over hadden,hier op het forum.
Als je dan hoort wat sommige mensen zich permitteren? Erg!!
Kop op meid, ze zijn het niet waard!!

Meevoelende groetjes,
Matabish.


vrijdag 25 juli 2008 - 19:47
LauraK

LauraK

Wat een minne en laffe streek, zeg! Niet te begrijpen dat er mensen zijn die dat zomaar doen; ze
moesten zich rotschamen! Wat een teleurstelling moet dat geweest zijn toen je het ontdekte, gevolgd
door woede over wat jou is aangedaan. Hopelijk blijft het hierbij, en krijg je er verder nooit meer mee
te maken. Je zou de daders inderdaad van alles toewensen... Ik hoop dat het je woonplezier in je
nieuwe huis straks niet minder zal maken, en dat je dit snel mag vergeten!

Groeten van Laura.
vrijdag 25 juli 2008 - 20:07
cetinel

Cetinel

ja,dat hoop ik ook,maar t zal wel meevallen zeker,het is tenslotte"maar een plant"die ze efkes vauit de voortuin meegegrist hebben,ik zou het veel moeilijker mee hebben las men in je huis zou geweest zijn....
maar het blijft een rotstreek !!
vrijdag 25 juli 2008 - 23:09
summerspookje

Summerspookje

amaai cetinel ,wat lees ik nu ? planten uit je tuin mee gepikt? , en daar wonen toch mensen naast je , die moeten dat toch gezien hebben? was dat langs de straat kant? das wel straffe , dat moeten dan toch uit je straat zijn?die te voet gaan of zo iets ,
ik begrijp zoiets toch niet hoor, dat ze overal af blijven wat niet van hen is , ze moesten stijf staan ,het moment dat ze hun hand uitsteken om te ratten.plaats als ge kunt alles achteraan , tot ge er woont, veel werk mischien , maar veiliger

groetjes
summer

@ matabish, (het koper krijgen???) iets uit de streek?wat is dat van betekenis aub?

summer
zaterdag 26 juli 2008 - 12:06
cetinel

Cetinel

de buren zijn op verlof,das rap gedaan he,efkes met de wagen stoppen,snel achterin en doorrijden maar

was inderdaad langs de straatkant,
ik ga ze nu inderdaad verplaatsen naar achter.
zaterdag 26 juli 2008 - 12:11
Matabish

Matabish

@ summerspookje,

' 't vliegend koper' = diarrhee in hoogste graad, zoals bij tyfus!!

't is misschien niet mooi van iemand zoiets te wensen (dat doe ik dan ook niet vlug) maar
zulke onbeschofte pikkedieven kunnen niet erg genoeg gestraft worden!!
Mijn oudste broer (27 jaar - 2e kindje op komst) werd vermoord door zo'n dief die hij betrapte!!
Die dief had ook nooit gedacht dat hij 'moordenaar' zou worden...die wilde alleen een fototoestel uit mijn broer's auto stelen!!
Nu zien jullie maar dat ik nog heel mild ben met wat ik hen toewens...

Groetjes,
Matabish.
zaterdag 26 juli 2008 - 12:53
jp

Jp

Bestolen worden is nooit leuk (ja, het overkwam ook ons, tijdens een afwezigheid van minder dan 1 uurtje, bij het afhalen van mensen a.h. station). Vooral is er naast het materiële verlies, ook de emotie, iemand die je persoonlijke spullen doorzoekt, in je "thuis" inbreekt.
Meteen denk je dan ook aan wraak, maar als ik dan lees wat Matabish overkwam,...daar zijn geen woorden voor... Dan valt alles toch nog in een ander perspectief....
zaterdag 26 juli 2008 - 15:34
leeuwtje

Leeuwtje

Jee zulke lui moeten ze....(vul zelf maar verder in).
Hier hebben ze onlang op klaarlichte dag recht voor de deur in de auto ingebroken. Midden in een woonwijk. De brutaliteit!
zondag 27 juli 2008 - 00:00
summerspookje

Summerspookje

cetinel

ik weet niet of het je interreseerd,maar zoals je al weet kom ik drie dagen in de puitvoet, nu heb ik vrijdag, namiddag , als ik boodschappen deed naar temse, langs de berm , voor de afslag naar st niklaas west , een bloem gezien , ik dacht wat staat hier op deze plaats een petunia of surfina staan, ik dacht eerst aan een ongeluk waar men bloemen zet , het was een wijn rode kleur , eentje maar, zaterdag middag stond ze er nog , ge zag ze van ver al staan, pas zaterdagavond las ik van uw plant die gestolen was , ik dacht toen nog niet aan die plant ginds op de zijkant,maar deze morgen toen ik op het forum kwam , en terug over uw gestolen plant las, dacht ik er terug aan , en ging nog eens kijken naar de kleur, en het was exact dezelfde kleur, ik ben vandaag niet langs daar geweest , anders was ik gestopt om tekijken , maar ik ken het blad niet van uw plant , ,maar omdat ze ook een kelk vorm had ,kwam bij mij het idéé, zou het de uwe kunnen zijn,

groetjes summer enfin , als ge in de buurt zijt, kun je misschien eens zien of het de uwe is , vorige week stond ze er nog niet ,en ik weet niet wanner de uwe gestolen werd , maar vrijdag namiddag om 3 uur zag ik ze staan op de bem, ik hoop dat het de uwe is ,
zondag 27 juli 2008 - 20:20
minouke

Minouke

30 jaar geleden ging ik werken met al de vensters open in de zomer, ook de buren deden het zo , dat was toen normaal ... weet je kwestie van te verluchten ......... DOE DAT NU EENS!!!!

Ik had een babywinkel (allé niet de babietjes, de kleedjes en gerief ) en buiten stonden bakken met planten .... NOOIT verdween er wat, maar de laatste jaren werden ze tot in het midden van de straat gesmeten, dus elke avond binnen zetten die zware potten

Begrijpe wie kan!!!
zondag 27 juli 2008 - 20:22
summerspookje

Summerspookje

brr ,matabish , het lijkt wel of je ook heel wat meegemaakt hebt, tsjonge , ik mag daar niet aan denken , zowat je hele famillie heeft een zware dobber meegemaakt, hopelijk is dat gestopt he!, en van dat koper , dat is nog netjes gezegd, hier zeggen ze (hij moest het sch..t krijgen dat het langs zijn billen loopt) zodus die draad loop parallel, alléén anders gezegd, die mag dat van mij ook krijgen en dan nog stijf staan met die pot of wat dan ook in zijn handen

@minouke
ik hou hout vast , want ik ben regelmatig weg , met mijn achter deur wagewijd open , en mijn schuifdeuren, maar wat ge zegd is waar hoor, vroeger kon je iets van waarde laten liggen, maar
nu,spijtig toch , waarom iemands goed benijden!!??
in wat tijd leven we nu toch alléé!!

zondag 27 juli 2008 - 20:32
cetinel

Cetinel

aan summer,hoi,mijn pot wa een grote oranje plastic bloempot(50 hoog en veertig doorsnee ongeveer en de plant erin was ongeveer 60 cm hoog(zonder de pot dus) met pot en al was die dus meer dan 1 meter.
verder is de bloem eerder platngeen kelk...
en hij is dus heel groot(de bloem)
ik ga je aanwijzingen eens volgen als ik nog es daar passeer en dan es zien wat het is(als het er nog is)
zondag 27 juli 2008 - 20:34
summerspookje

Summerspookje

ah nee dan denk in niet dat ze het is , , ze was daar zonder pot , 60 cm zou kunnen zonder pot, en de bloem , leek me van verre op een grote surfina , of petunia, wel dat kleur, is toch toevallig he, ik kijk maar naar die foto van u he ,voor het voorbeeld , het was in het voorbij rijden , en dan ben je al in volle snelheid , dus ,kwa grote , kan ik me bedriegen he!
ga toch maar eens zien , het is niet zoveel om hoor mocht ge het tevoet oversteken was het maar een 500 m schuin, als ik er eerder ben stop ik wel even , als ze er nog is natuurlijk , ik hoop toch echt dat ze het zou zijn hoor , die smeerbossen , kunnen ze hun tengels dan van niks afhouden ,
zondag 27 juli 2008 - 20:45
dauwtrapper

Dauwtrapper

cetinel,
ik heb met u te doen. Helaas komt het te vaak voor tegenwoordig. Het is gajes, tuig van de hoogste plank, en om in de tuinsfeer te blijven..het is onkruid. Maar we weten allemaal dat er tegen onkruid niets is opgewassen, hoe vaak we het met wortel en al uittrekken, spuiten met het ergste gif, er komt altijd weer onkruid op. Maar laat u niet kisten, en houd moed, eerlijk duurt het langst. Het plantje zal wel verwelken, want gestolen goed gedijt niet. 'T is jammer voor het plantje, want die had het ongetwijfelt goed bij u.

groeten
dauwtrapper
maandag 28 juli 2008 - 01:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon