menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Open tuindag bij Esem

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Lysianthus

Beste forumleden,

Verleden week ben ik naar de open tuindag bij Esem geweest ……………………
Ik heb voor jullie een kleine samenvating gemaakt , zodat wie niet kan gaan, er toch een beetje mee van kan genieten.


Op zeer prille leeftijd was Esem al gefascineerd door de natuur en experimenteerde hij met éénjarigen in de moestuin van zijn vader.
Die passie is alleen maar gegroeid en toen hij samen met zijn vrouwtje Lysette een huisje kocht, was de keuze snel gemaakt om van de tuin een ware siertuin te maken.
Elk jaar maakte hij er een gezellig hoekje bij want zoals jullie wel ondervinden is een tuin nooit af.
Door vele tuinen te gaan bezoeken en ideeën op te doen, is hij tot dit resultaat gekomen , zonder kopiëren en zonder architekt maar steeds zijn eigen weg volgend.
Wat me erg opviel was de variatie aan kleuren en vormen, elk seizoen valt er wat te ontdekken en komt er iets nieuws in bloei.
Al meer dan 10 jaar geleden is dan bij toeval de naam van de tuin ontstaan…………….
Op een warme , zwoele zomeravond zaten Eddy samen met zijn vrouwtje Lysette te genieten op het terras toen ze plots een zoemend geluid hoorden, vlug de zaklamp gaan halen ………………… verbaasd, zag hij een grote, mooie nachtvlinder., Het Groot Avondrood………………..de toekomstige naam van hun paradijsje was vlug gevonden…………………
Ik heb Esem leren kennen als een heel vriendelijk en behulpzaam man, die altijd met zeer bruikbare tips klaarstaat en ze zonder schroom graag met anderen deelt.
De liefde en het respect voor de natuur waren heel erg aanwezig.


http://picasaweb.google.be/lysianthus7/EsemSTuin/photo?authkey=mUZ89G5akh0#s5220285352730344354

donderdag 10 juli 2008 - 23:56
kurt

Kurt

Heel mooi uitleg over een pracht van een tuin.
Schitterende foto's.

Knappe tuin en goed fotografe.

Ik kijk al uit naar de volgende reportage.

Kurt
vrijdag 11 juli 2008 - 00:04
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

PRACHTIG!!!
Kan ik alleen maar van dromen en bewonderen!

greetz Damy
vrijdag 11 juli 2008 - 00:10
Matabish

Matabish

prachtige reportage van een prachtige tuin naar mijn hart!!

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 11 juli 2008 - 02:25
Rita1960

Rita1960

Hele mooie tuin Esem en heel mooi op de foto gezet Lysianthus !
Chapeau

Groetjes,

Rita
vrijdag 11 juli 2008 - 06:23
Jose47

Jose47

Proficiat zowel voor de tuin als voor de fotoreportage.

Groetjes
Josée
vrijdag 11 juli 2008 - 08:19
Eliane

Eliane

Hoi Lysianthus

Prachtige tuin en heel mooi in beeld gebracht!

Groetjes Eliane

P.S.

Waar zijn de foto's van de tuin van Danny2? Zijn ze gewist of kijk ik erover?
vrijdag 11 juli 2008 - 08:48
LauraK

LauraK

Hallo Lysianthus,

Wat een sprookjesachtig mooie tuin hebben Eddy en Lysette, en wat is er ongelooflijk veel in te zien!
Een genot voor het oog, alhoewel ik me wel realiseer hoeveel werk hierin moet gaan zitten.
Je doet deze prachtige tuin beslist eer aan met je bijzondere foto's. Mijn complimenten dus zowel voor
Eddy en Lysette als voor Lysianthus!

Groeten van Laura.
vrijdag 11 juli 2008 - 09:24
hildavw

Hildavw

Precies zoals ik het me herinner van vorig jaar, maar schijnbaar nog weelderiger.
proficiat voor beiden.

En die vaas staat er nog steeds, niettegenstaande alle liefhebbers (zie vorig jaar)

groetjes

Hilda
vrijdag 11 juli 2008 - 10:01
summerspookje

Summerspookje

zonder woorden , deze pracht van bloemen en planten zijn niet te beschrijven,toen ik genoot van de kleuren , kon ik ze ruiken ?
echt een pracht van een boeket natuur bloemen
[afbeelding verwijderd niet-https],lysianthus bedankt voor deze mooie reportage
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 11 juli 2008 - 10:42
Lysianthus

Lysianthus

@ Eliane,

Je kijkt er waarschijnlijk over, hij staat bij de tuinbabbel onder "" open tuin bij Danny2 te hasselt "

Bedankt iedereen voor de leuke comments, maar alle eer gaat naar Eddy en Lysette.

vrijdag 11 juli 2008 - 11:11
minouke

Minouke

OEF!!! de vaas staat er nog


Ik ben er verleden jaar geweest ......... een schitterende tuin!!!
vrijdag 11 juli 2008 - 19:28
Gerbra

Gerbra

Eddy en Lisette

Met een woord een prachtige tuin. Met zoveel verschillende planten.
Wat fijn om zo,n tuin te hebben. Geniet er maar fijn van.

@ Lysianthus Bedankt dat we allemaal mee mogen genieten van al je foto,s die je overal maakt.

Super gedaan.



[afbeelding verwijderd niet-https]

GR. Lucia.
vrijdag 11 juli 2008 - 21:45
sunjet

Sunjet

een pracht van een tuin waar je echt kan wegdromen

groetjes sunjet
vrijdag 11 juli 2008 - 21:50
lentemode

Lentemode

Schitterende reportage, Lysianthus !

Bekeken vanuit de Pyreneeën ...

Verslaafd, dus ...


Mia
vrijdag 11 juli 2008 - 22:22
Esem

Tekst aangepast

Esem

Bedankt lieve mensen voor al die positieve woorden over onze tuin, en ook bedankt Lysianthus voor de prachtige fotoreportage.
Nu heb we onze tuin ook eens kunnen bekijken door de ogen van een bezoeker aan onze tuin.
Lysianthus het was dan ook een gezellige ontmoeting en ook bedankt voor de gezellige babbel die we hebben kunnen maken met jou en je man.

Ik had nooit gedacht zoveel positiefs te mogen ontvangen van jullie.
Dit geef echt een stoot(ik weet niet hoe anders te verwoorden) om de ingeslagen weg verder te zetten,en steeds weer elk jaar terug wat nieuws toe te voegen aan onze tuin.

Nogmaals alle bedankt, en misschien tot ooit eens een ontmoeting op een van onze open tuindagen,nu of in de toekomst.


Ps.
En zoals ik schreef, heb ik vandaag dan ook weer een bijzondere PhLox kunnen aankopen ergens in vlaanderen.
Ik kan en mag geen naam noemen.

Nog even dit en dit is dan vooral voor Laurak
Ik hoor het donderen in Keulen als men praat over werken in de tuin.
Het echt niet werken in de tuin hoor Laura.
Tuinieren is voor mij een passie,het bezig zijn want zo noem ik het ,het bezig zijn in de tuin is voor mij een echte ontspanning,die me tijd en uur doet vergeten.
Een echte stress behandeling, verstand op nul en genieten van de natuur.

Voor mij bestaat dan ook het werkwoord werken niet,voor mij is het genieten in de tuin.


Gr Eddy,

zaterdag 12 juli 2008 - 01:15
annis

Annis

Eddy in een woord prachtig deze tuin.

Lysianthus bedankt voor deze mooie reportage zo kan ik toch genieten op afstand.
zaterdag 12 juli 2008 - 15:30
corrielat

Corrielat

Prachtige tuin,

je merkt dat daar groene vingers en liefde voor de natuur zorg voor dragen,

prachtig weergegeven door mooie foto's

knap staaltje vakmanschap voor alle partijen die ons hier van laten mee genieten
zaterdag 12 juli 2008 - 19:17
danny2

Danny2

Hallo,

Als we Lysianthus niet hadden zouden we toch vele mooie plaatjes moeten missen.
Nu in een schitterende tuin kan je ook mooie foto's maken en heb je geen trukjes nodig.
Had Eddy's tuin al gezien in augustus vorig jaar, maar met die bloei van de zomer ziet het er nog beter uit.
Prachtig resultaat.

groetjes danny
zaterdag 12 juli 2008 - 20:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon