menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vliegen vliegen vliegen .....

Ga naar meest recente reactie

Jose47

Jose47

Hallo,

Ik heb sinds kort een heel leuk overdekt terras .....
[afbeelding verwijderd niet-https]
allééén ...... die vervelende vliegen, het stikt ervan .... ik heb nu wel een bio-vliegenval gekocht, maar het probleem blijft ..... de vliegen zijn wel wat minder maar de stank van die vliegenvalzak is niet te harden .....en je moet hem in de buurt hangen of het helpt niet ....

Heeft er iemand een andere oplossing ....?

groetjes
Josée
vrijdag 4 juli 2008 - 20:06
Rita1960

Rita1960

Hallo Josée,

Probeer het eens met citroenmelisse of met een citroengeranium. Deze schijnen de vliegen weg te jagen/houden.

groetjes,

Rita
vrijdag 4 juli 2008 - 22:38
Lilian

Lilian

Doorzichtige plastic zakjes met water ophangen schijnt te helpen door de schittering van het water, ik heb er zelf echter geen ervaring mee!

grtjs lilian
vrijdag 4 juli 2008 - 22:39
Merel

Merel

Plastiek zakjes gevuld met water helpen, alleen zal je het hele terras dan moeten volhangen ze schrikken van zichzelf als ze zich honderd keer groter zien in het waterzakje
Vlierbomen houden ook de vliegen weg, in elke oude tuin stond dicht bij de achterdeur vroeger een vlier
Ikzelf heb hier zo'n bug zapper, een blauwe lamp waar de beestjes een barbeque luchtje van krijgen als ze er door aangetrokken worden Niet zo vliegvriendelijk maar wel doeltreffend en gifvrij Je ziet die dingen ook bij de slager hangen, een akelig geluidje gaat het roosteren van de beestjes vooraf

Merel
zaterdag 5 juli 2008 - 03:28
Esem

Esem

Het zakje met water helpt wel echt.
Ik had het ondervonden op een terrasje van een eetcafé.
Of anders vleesetende plantjes aankopen.
Ik heb er ook twee staan,1) het is mooi en 2) ik zie geen vliegen Toeval???

Gr Eddy,
zaterdag 5 juli 2008 - 09:40
summerspookje

Summerspookje

hallo joséé,