menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een ode

Ga naar meest recente reactie

summerspookje

Summerspookje

[afbeelding verwijderd niet-https]

met dank aan alle leden van het tuinforum



tuinadvies
is net als een quiz
nee! geen geldgewin!
enkel vraag over vlieg en spin

ze delen hun idééén met zovelen
niks is hen teveel
het forum is een juweel

ze helpen bij wat groeit
en alles wat er bloeit
ze laten ons genieten
van alle foto's die ze schieten

ze staan je bij met raad en daad
en worden nooit kwaad
ze zijn zo lief voor elkaar
en maken zo onze tuindroom waar


groetjes summer
donderdag 12 juni 2008 - 11:17
LauraK

LauraK

Wat een prachtige ode, Summer, en ik sluit me er helemaal bij aan!
Knap en leuk dat je het zo weet te verwoorden!

Groeten van Laura.
donderdag 12 juni 2008 - 12:13
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Dank je wel Summerspookje dat is erg lief van jou hoor en fijn dat je er zo over denkt.
Hier zal onze Kurt van gaan blozen maar ik toch ook een beetje want samen maken we het waar...................... jij hoort daar ook bij en verdient dus ook een bloemeke.

[afbeelding verwijderd niet-https]

donderdag 12 juni 2008 - 12:55
Jose47

Tekst aangepast

Jose47

[afbeelding verwijderd niet-https] Summer voor dit mooie gedicht, Kurt mag ook best eens in de bloemetjes/gedichtjes gezet worden ...... en natuurlijk ook voor iedereen, voor ons allen samen dat wij hier zo'n fijn forum hebben....

Groetjes
Josée


PS. Jij hebt ook echt wel talent om te dichten .....
donderdag 12 juni 2008 - 13:16
summerspookje

Summerspookje

zeg dat wel he joséé, op elke topic vind je wel iets dat je kan gebruiken , en verstaat je het niet , krijg je raad langs alle kanten , toffe gasten allemaal, stuk voor stuk

gr.summer
donderdag 12 juni 2008 - 13:57
summerspookje

Summerspookje

lysianthus en matabish,
jullie zitten ook aan het roer, en ik wou dat wel verwoorden , maar ik was bang iemand te zullen vergeten wanneer ik namen noem, zodoende nam ik het hele bloemen pakket,maar ik zie dat jullie het allang gesnapt hebt
dus laat ons allemaal maar heerlijk genieten van het tuinforum.
gr.summer
donderdag 12 juni 2008 - 14:03
Matabish

Matabish

bedankt summerspookje,
voor die mooie verwoording èn voor de complimentjes!!
Niet alleen jij, maar wij àllemaal hebben hier een echte vriendenkring gevonden waarbinnen we ons goed voelen!! Waar elders vind je nog die ongelooflijke bereidwilligheid om elkaar te helpen en te steunen...
En dan al die mooie tuinen en die bloemetjes en planten waar we samen kunnen van genieten!! Hémels!
Dus.... A L L E M Á Á L B E D A N K T ! voor dat 'goede gevoel' dat wij elkaar hier geven!!

Matabish.
donderdag 12 juni 2008 - 22:33
kerstkind

Kerstkind

Summer,

bedankt voor je geweldige boeket!
Het forum betekent "verzet".


Wég van alle dagelijkse dingen.
Vaak kunnen we ons niet bedwingen.


Het forum is er voor groot en klein,
hier kunnen we alles kwijt, da's fijn.


Velen zitten aan het pc-tje gekluisterd.
Hadden we maar geluisterd!!!


"Besteed ook eens wat tijd aan mij"
het gezinnetje is niet altijd even blij.


Maar 's avonds gaat het "knopje uit"
dan is het gedaan met de pret.
Ons pc-tje gaat niet mee naar bed.


jaja een plantje zus, een bloemetje daar,
af en toe een warm gebaar.


Inmiddels zijn wij, forummers
vrienden voor het leven.
En hebben elkaar nog zoveel te geven.


groetjes José
donderdag 12 juni 2008 - 23:14
Matabish

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https] José!!
donderdag 12 juni 2008 - 23:25
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

yes, we zijn klaar,
voor een nieuwe topic al tegaar
voor rijmen en dichten
zonder ons hielen op te lichten






gr.summer
donderdag 12 juni 2008 - 23:39
minouke

Minouke

GEWELDIG !!!!

binnenkort 'Tuinadvies' - gedichtenbundel
vrijdag 13 juni 2008 - 07:41
Jose47

Tekst aangepast

Jose47

'k had het ook al gezegd hè echt talent zit hier, niet alleen in de tuin, maar ook in het hoofd...


Josée
vrijdag 13 juni 2008 - 08:03
Matabish

Matabish

wíj doen dat anders hoor summerspookje,

"wij rijmen en dichten,
zonder ons g.t op te lichten!"

[afbeelding verwijderd niet-https] Matabish.
vrijdag 13 juni 2008 - 10:41
summerspookje

Summerspookje

hahahaha matabisch hier ook , maar ik durfde het niet zetten ,en had al puntjes gezet , maar dan heb ik een ander woord gezet dat rijmde,maar ge slaat de nagel op de kop,zo is het origineel

@joséé en minouke
het is eigenlijk waar , er zijn hier toch knappe koppen, er worden novellen geschreven, essays, rijmpjes , echte gedichten,er worden sprookjes taferelen in de tuin geplaatst met kabouters en alles wat daar mee te maken heeft, bomen worden aan gepast aan die situaties, en de verhalen die er dan rond verteld worden , !!!ik hoop dat we daar toch ook eens van mogen genieten


gr.summer
vrijdag 13 juni 2008 - 11:23
Karintje

Karintje



Ik sta paf,
dus petje af

Grtz,
Karin
vrijdag 13 juni 2008 - 13:38
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Lieve mensen, ik wil IEDEREEN bedanken voor de mooie gedichten (groot of klein)!

Ook Summersprookje, bedankt voor de ode die je aan ons allen bracht.

Er zijn meer TuinPoëten dan ik dacht!!!

Zelfs nu ik niet zo lekker in mijn velletje zit met een roerende maag Bah, geniet ik van dit moois!!!

Wel ben ik nieuwsgierig, wat ons aller Corrielat zal zeggen als zij terug is van vakantie, omdat zij er een grote concurente bij heeft gekregen?

Nogmaals, zonder iemand tekort te doen, iedereen heeft al verwoord wat er ook in mij opkwam, dus...
BEDANKT ALLEMAAL!!!

Ik hoop samen met Ger nog lang van dit Geweldige, Gezellige, Krankzinnige, Familiaire en Zeer leerzame TuinadviesForum te kunnen en mogen genieten!!!

XXXXXXXXXX, Jeannette
vrijdag 13 juni 2008 - 14:17
Victor44

Victor44

En om aan te vullen,vond ik dit![afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 13 juni 2008 - 20:00
annis

Annis

Hier zitten echt talenten op het forum. Samen een bundel maken met gedichten van het tuinforum.
Ik houdt ook wel van gedichten maar zelf maken alleen hele korte dat zou nog wel lukken maar niet zo als jullie het doen. Petje af voor alle dichters en dichteressen.
vrijdag 13 juni 2008 - 20:05
summerspookje

Summerspookje

waw!! viktor!!!!!wat heb ik gezegd talent in overvloed op dit net , dat was wel mooi hoor , mag ik het opslagen? het is toepasselijk op veel

iedereen kan het ,het zit in elkeen , een korte tekst , een grote tekst,

annis , ge moet u even zetten , en het onderwerp kiezen , wedden dat ge binnen kort ,één van de mooiste ook zijt!!!

gr, summer
vrijdag 13 juni 2008 - 20:56
Victor44

Victor44

Je mag dit zeker opslaan,trouwens ik heb dit niet zelf verzonnen hoor,maar vond dit zeer toepasselijk.
Grtjs Mia
vrijdag 13 juni 2008 - 22:03
sunjet

Sunjet

zeer mooie gedichten
en zoals hier gezegt word
het zijn gedichten om bij te houden
[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
zaterdag 14 juni 2008 - 08:54
dauwtrapper

Dauwtrapper

zeer mooie gedichten inderdaad
velen hebben echter aan woorden geen overdaad
en wil men toch niets verbloemen
zeg het dan met bloemen

en blumke hier een blumke doar
das goot veur 't wief
en bun ie eur hartedief
en dat het hiele joar

Ook ik sluit me bij de eerdere berichten aan, en schud er maar even een paar uit de mouw.
dauwtrapper
zaterdag 14 juni 2008 - 10:52
summerspookje

Summerspookje

amaai amaai ; in elk van ons zit een dichter , groot of klein , en cetinel is hier mee gestart, met haar mooie versie van ,vlechtjes, en mijn hofke, maar het hare is dan weer lyrisch, dan moet ge een verhaal in dichtform zetten , weer iets anders , moeilijker

dauwtrapper ,
dat gaat ook gemakkelijk bij u he, en dat dialect, k'moest ffks nadenken , maar t'is gelukt

groetjes

summer
zaterdag 14 juni 2008 - 11:41
dauwtrapper

Dauwtrapper

@summerspookje
das knap, want dat is twents en lijkt zeer veel op het limburgs.

gemakkelijk, ach, het siert een mens bescheiden te zijn. Het zijn de woorden die het 'm doen. Die maken het gedicht mooi en spreken tot de mens zijn verbeelding. Goed gekozen woorden laten de lezer wegdromen in het gedicht en creeert een wereld van fatasie waarin een ieder zich prettig voelt.
Om maar heel even het voorbeeld te nemen van dat"rijmen en dichten zonder mijn",
hier kunnen we zeggen: "hielen" en "gat". Hielen dat begrijp ik is gekozen om het netjes te houden op dit forum. Alle lof voor de dichter(es). "gat" maakt het mijns inziens te duidelijk en geeft me niet zo'n mooi beeld. Mooier zou zijn "hempdje" want onder een "onderhemd"(lingerie) kan iets heeeel moois zitten. En dan krijg ik wel mooie associaties. Dat maakt het dichten mooi en nog mooier om ze te lezen en er in weg te zwijmelen. Maar er zijn er op dit forum, net zoveel als ik, die niet kunnen dichten met woorden, zij dichten dan d.m.v. hun tuinen.
Ik probeer van beiden een klein beetje te kunnen. Ik probeer ....en dat alleen dat maakt me al gelukkig.
pfff... het is weer een heel verhaal geworden, het zonnetje schijnt weer hier dus ik ga maar weer naar buiten de hof in.
Hij die gaat tuinieren, groeten
dauwtrapper
zaterdag 14 juni 2008 - 12:45
hannibal

Hannibal

't is hier verdorie dichten zonder hun gat op te lichten!


"ik krijg een heel apart gevoel van binnen ...
als jullie aan het dichten zijn"


zaterdag 14 juni 2008 - 18:26
minouke

Minouke

[afbeelding verwijderd niet-https]

HIER SE .....we hebben al een coverblad voor ons nieuw Tuinadvies gedichtenbundel
zaterdag 14 juni 2008 - 19:54
minouke

Minouke

Een gedicht dat Corrielat schreef voor ons hondje Billy :

Minoekske,

Je beste vriend
je trouwe kameraad
Hij is uit je leven
ik weet hoe dat gaat

Je kan hem niet missen
maar weet dat het moet
Hij had een fijn leven
dat maakt het weer goed

was altijd aanwezig
nooit deed hij kwaad
dat maakt je verdrietig
nu hij je verlaat.

maar kijk naar zijn foto
en denk bij jezelf
bedankt wie je was vriend
nu ik een graf voor je delf.

Maar zeg tegen de foto
met pijn en verdriet
jou zal ik nooit vergeten
bedankt voor wat je achterliet.


voor jou geschreven Minoekske

---------------------------------------

Regelmatig lees ik het nog, een gedicht dat me hééél veel troost gegeven heeft
Corrie heeel erg bedankt daarvoor
zaterdag 14 juni 2008 - 20:14
dauwtrapper

Dauwtrapper

@hannibal
houden zo dat gevoel, komt toch wel van alleen dat dichten hè?

@minouke
mooi gedicht, laat me weer even denken aan mijn grote trouwe vriend, de weimeraner Jasper denken.
Ik weet hoe ge u hebt gevoelt bij dat verlies.
groet
dauwtrapper
zondag 15 juni 2008 - 02:42
Jeannette1

Jeannette1

Hai Dauwtrapper, als je een kijkje neemt in mijn website bij "Corrielat Gedichten", vind je er nog meer.

Ze zijn eigenlijk allemaal even mooi!

Groetjes, Jeannette
zondag 15 juni 2008 - 23:21
dauwtrapper

Dauwtrapper

@jeannette
ben zojuist teruggekomen en moet er morgen weer vroeg uit. Dus we spreken elkaar morgen nog via een pb en/of op het forum. Heb snel nog even over je stekje gefietst. Ziet er prachtig uit. Zag dat je ook recepten hebt van een heleboel lekkere dingen. Te veel om nu even te bekijken, maar ziet er gelikt uit.
Groeten aan Ger, en zeg maar dat ik wel wat wil weten over die motoren waar hij naaar toe is geweest.
Nu nog gauw even een boompje planten en dan onder de wol.
groeten
Jan Paul
maandag 16 juni 2008 - 01:03
minouke

Minouke

Dauwtrapper, ik vind je avatar zo geniaal, zo grappig goed gevonden
maandag 16 juni 2008 - 08:19
Jeannette1

Jeannette1

Hai Dauwtrapper, in de 1e plaats denk ik geregeld aan vroeger, als ik jouw naam zie!
Wij deden namelijk niets anders, mede en door ons vader, een natuurmens in hart en nieren!
Hopelijk heb ik niet alleen zijn aandoeningen geërft, maar ook de liefde voor de natuur en alles wat leeft en bloeit!

Vanmorgen ga ik de foto's van de camera van Ger afhalen, zodra ze klaar zijn stuur ik er wel wat op naar je toe.
Ik zal ze dan eerst even verkleinen en mocht je ergens een grotere van willen hebben, hoef je alleen maar een gilletje te geven.
Niet te hard, want dan word ik wakker!

Groetjes, Jeannette


@Matabish, wat die avater betreft, heb je groot gelijk, beter kan eigenlijk niet!

Groetjes, Jeannette
maandag 16 juni 2008 - 10:23
an

An

wat een super mooie gedichten en ja het is waar we zijn een grote familie
met als uitgangspunt tuinieren.
maandag 16 juni 2008 - 14:35
dauwtrapper

Dauwtrapper

@minouke
ik was eens in Best bij een kleine dierentuin, en daar liepen 2 van die exemplaren. Nu had mijn vrouw dat kleine manneke op de arm en die was ik aan het fotograferen, beter gezegd aan het filmen met de fotocamera. Toen ik me zo geleidelijk omdraaide(ik stond met de rug naar het hek) en wilde natuurlijk ook iets van de dierentuin op het filmpje krijgen, keek ik recht tegen die kop van de struisvogel op 20 cm. van mijn bakkes. Ik schrok me de wezenloos, want dat verwact je niet. Ik ben bijna twee meter groot en zat dus met mijn gezicht op dezelfde hoogte als die struis. Een paar dagen later kwam ik die foto op het internet tegen, want van de schrik had ik zijn kop niet gefilmd. Van Matabish kreeg ik eenzelfde maar dan met een leuke tekst erbij. Maar het lukt me nog niet om die als avatar te kunnen gebruiken(heb ook nog niet echt geprobeerd, ivm drukte) Als het lukt zul je hem wel zien t.z.t.

@jeannette(en Ger natuurlijk)eigenlijk moet Ger voorop, want nu ik weet dat hij van motoren houdt stijgt hij in achting natuurlijk en misschien ooit zelf gereden heeft of rijd.
O sorry ik zal heel zacht praten, want het is al laat Ja, leuk een paar foto's wil ik wel zien. Liefst BMW, natuurlijk, maar andere merken mogen ook. Die, door Ger, gecensureerde mogen ook wel hoor, van die mooie dames

Ja, gek he, dat dauwtrappen kom je tegenwoordig niet meer tegen. Wij deden dat vroeger op Hemelvaartsdag, als ik dat nu tegen mijn kinderen zeg, kijken ze me stom aan. Vroeger als klein manneke ging ik voor school vaak eerst even naar het bos, vogels, reeën, hazen en konijnen en fazanten bekijken. De liefde voor de natuur komt waarschijnlijk door mijn moeder(groene vingers) en door de omgeving waar ze is opgegroeid. (Denekamp, de parel van Twente-museum Natura Docet-gesticht door een leerkracht van haar) en via het beroep van mijn vader o.a. Landbouwmechanisatiebedrijf / smid/hoefsmid, dus ik kwam veel op de "boer", landerijen en het natuurschoon, en veengebieden in Twente.
Nu woon ik in het Limburgse van België, lekker buitenaf, 100 meter lopen en ik zit al weer tussen de grassprietjes en even verderop grote bospercelen. Ik vind het dan ook een groot voorrecht en een groot genot om 's morgens in alle vroegte 05.30 uur met die bruine rakker van me buiten in het veld te lopen. Al luisterend naar de zanglijster, de nachtegaal,merel, kraaien met hun ruzies en gekras, weidevogels en wat al niet meer. De geuren opsnuivend van aarde, gras, hooi, verdord hout, loofbos, dennenbos, noem maar op. Blij dat ik leef...genietend van elke dag die me gegeven is. En dan 's avonds na het werk en in de weekend, als er tijd is naast de andere verplichtingen, lekker in de tuin.
Een ontspannende inspanning. Mijn moeder pleegde dat vroeger te zeggen. Ik verklaarde haar vroeger voor gek, dat gebeul in de tuin. Thans weet ik wel beter. Mijn ouders zeiden altijd: Het verstand komt met de jaren" Lijkt me een leuke afsluiter van dat toch al weer lange bericht. Ik weet niet of dit is toegestaan door de moderatoren van dit forum. Ik hoor het wel. Het ging toch over de tuin en natuur in het algemeen,toch??
groeten
dauwtrapper/Jan Paul
dinsdag 17 juni 2008 - 01:17
Jose47

Jose47

Hoi Dauwtrapper,

Bij ons (de belgische kempen) wordt nog aan dauwtrappen gedaan, op de eerste zondag van mei vertrekt men 's ochtends om 6.00 u voor een flinke fietstocht.

Ik heb in mijn jonge jaren ook gedaan, vond het heel leuk en 's morgens vroeg is het dan ook zo heel rustig in de natuur.

Groetjes
Josée
dinsdag 17 juni 2008 - 13:56
Angelo

Angelo

ken maar een paar "gedichtjes" van hier in Kortessem


als je hier je gelijk haalt dan zeggen ze meestal:


zodus,
niet iedere vogel is een mus,
en als je het niet wilt merken,
een koe schijt meer als een verken.

uiteraard klinkt het in het Kotshovens beetje anders


en dan nog zelfgeschreven gedichten van mij
dinsdag 17 juni 2008 - 18:21
Matabish

Matabish

Dauwtrapper, zulk een mooie eerbetuiging aan de natuur mag hier altijd!!
Mooi uitgedrukt ook, we leken wel naast je te lopen, bij het lezen!

Matabish.
dinsdag 17 juni 2008 - 23:34
summerspookje

Summerspookje

huuuuuuuuuuuuuuuuuhuuuuuuuuuuuuuu dauwtrapper,ik wil nu niet stom overkomen ,zal dat wel worden als ik mijn vraag stel!!is dat iets anders dan die vogel op je avatar? omdat joséé zegde dat ze dat ook deed , viel mijne frank, dat dauwtrapper geen vogel is ?is dat een traditie ergens?


GROETJES
SUMMER
woensdag 18 juni 2008 - 21:37
Matabish

Matabish

Dauwtrapper: iemand die heel vroeg, als de dauw nog op de velden ligt, de natuur intrekt om er in alle vroegte van te genieten.

Avatar van 'dauwtrapper' is een EMOE. Een Australische loopvogel.

Prettige avond nog summerspookje!!
Matabish.
woensdag 18 juni 2008 - 22:08
summerspookje

Summerspookje

dank je matabish ,dan sluit ik me aan bij die dauwtrappers,ik doe dat elke morgen als er dauw ligt , en voel de gulle warmte van moeder aarde, ik raad iedereen dat aan

groetjes
summer

morgen ben ik er weer voor mijn boompje
woensdag 18 juni 2008 - 23:25
Jose47

Jose47

Hoi Summer

Fijn je bent weer terug in't land .... 'k heb je hier wel gemist hoor ... enne dat dauwtrappen is héél leuk, zo vroeg 's morgens genieten van de natuur .....in ons dorp is het dus een traditie om dit vanaf de eerste zondag van mei te doen .... dan komen er veel mensen met de fiets bij elkaar en maken zij een serieuze fietstocht ... heerlijk als ik eraan terugdenk .....

Groetjes
Josée
donderdag 19 juni 2008 - 09:59
summerspookje

Summerspookje

ja ik ben terug , en geluk gehad , was prachtig weertje, ik heb jullie toch gemist hoor, en had tussendoor eens op de pc vh hotel gaan kijken , en mijn boompje geplant , en toen zag ik lycianthus en uw collage , en de andere , en dan gauw er eens op gereageerd ,maar ik mocht niet telang ,het was ff een gunst, maar dat dauwtrappen ,dat moet in zoveel gezelschap wel heel aan genaam en plezant zijn , maar onbewust heb ik dat al jaren gedaan ,wanneer de dauw erlag ,en dan voelt ge de warmte van de aarde zo door je lichaam stromen, zalig , en nog eens bedankt voor dat weetje,ik wist werkelijk niet hoe dat noemde,

@ matabish, bedank voor de uitleg van die émoe, nu weet ik tenminste dat die dauwtrapper noemd


groetjes

summer
donderdag 19 juni 2008 - 11:18
dauwtrapper

Dauwtrapper

@summersprookje

kopieer onderstaande link maar eens in de adresbalk van uw browser en ge ziet het verschil tussen een emoe en struisvogel. Daarnaast zijn er nog kasuarissen en nandoes, allemaal loopvogels
http://www.destruisvogel.nl/asp/default.asp?t=show&var=1105#H12
Daar zie je zelfs dezelfde afbeelding, die ik als avatar heb.

"dauwtrapper" als naam heb ik gekozen omdat er niets mooier is als 's morgens bij het ontluiken van de dag, als de eerste vogelkes beginnen te fluiten en er dauw op de velden ligt, buiten in de natuur of in de tuin te werken.
Bij ons was het regel om op hemelvaartsdag al om vier uur te vertrekken met het fietske en dan maakten we er een hele dag een fietstocht van. Onderweg stoppen, op geregelde tijden om de innerlijke mens te versterken, en daar tussen in, met vrienden te genieten van de natuur. Werd het TE gezellig, dan zakten de vele pilskes nog wel eens in de benen, en dan viel de terugreis nogal zwaar.
Ik krijg helaas het vrouwelijk deel van mijn gezin niet op de fiets, en al helemaal niet op zijn uur. Dus hou ik het maar op mijn tuintje in de vroege morgen, beetje wieden en luisteren naar de vogelkes.
groet
dauwtrapper / jan paul
vrijdag 20 juni 2008 - 03:10
summerspookje

Summerspookje

danke danke, nu weet ik beter he, en spijtig dat ik niet kan komen mee dauwtrappen ,dat deed ik al jaren zonder te weten dat het een traditie bij jullie was, en dat het vrouwelijk schoon daar bij u niet meedoet op die vroege uurtjes!!!???daar verschiet ge toch niet van he ,
t'zijn allemaal geen nachtraven

gr summer
vrijdag 20 juni 2008 - 11:43
dauwtrapper

Dauwtrapper

summerspookje
ik verschiet nergens van. Het is dan lekker rustig. Geen gekakel in het kippenhok
groetjes
dauwtrapper
zaterdag 21 juni 2008 - 11:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon