menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn eerste

Ga naar meest recente reactie

Cavati

Cavati

de eerste witte papaver stond in bloei ( van mijn groenproject )
en iemand heeft hem al direkt uitgegraven en gestolen!
verdorie!!!
heb zelfs geen foto kunnen nemen

maandag 26 mei 2008 - 22:23
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

sommige mensen zijn voor niks beschaamd!!
Maar ik vind het héél spijtig dat dit nu moet gebeuren bij jou project!! Die dief heeft toch ook gezien hoeveel tijd en zweet daarin gekropen is...
't Is te hopen dat de plant bij hem weigert te gedijen!
Ik durf mijn voortuin ook niet in te richten naar mijn zin omdat hier in de streek ook veel uit de tuinen gestolen wordt!!
Op een waals tuinprogramma heb ik eens gezien hóe je een rhododendron in de grond moest verankeren, met een zware ketting, tegen diefstal!!! Zielig dat ze je dat nu al moeten leren om je te beschermen tegen die schooiers!!

maandag 26 mei 2008 - 23:57
Spuddy

Spuddy

Tssssssss, zijn ze niet beschaamd.

Als het een troost mag wezen, papaver laat zich heel moeilijk verplanten door zijn penwortel. De kans dat het niet aanslaat is reeel.
dinsdag 27 mei 2008 - 01:45
corrielat

Corrielat

Bah bah foei,

jammer dat de dieven hun vingers niet kunnen branden aan gestolen planten,
het zijn zeker geen planten liefhebbers die zzoiets doen,
anders zouden ze weten hoeveel werk en liefde iemand aan zijn planten heeft gegeven
dinsdag 27 mei 2008 - 07:40
Eniavaswen

Eniavaswen

Amai, dat vind ik heel erg.
Iemand die zoiets doet, kent geen liefde voor planten. De kans dat die zal kunnen genieten van zijn 'buit' is dan ook klein.
Wel jammer voor je project.
dinsdag 27 mei 2008 - 08:55
LauraK

LauraK

Je kan je voorstellen dat kinderen in al hun onschuld een bloem plukken, omdat ze 'm mooi vinden;
maar iemand die de plant echt uitgraaft... Dat is een volwassene geweest, en nog een hele stiekeme ook!
Bah, bah! Zoiets doe je toch niet?? En gezien de penwortel van de papaver zal de kans op slagen dan
zeker nihil zijn. Dan had diegene beter kunnen wachten op de zaaddozen... Wél een compliment voor
jou, dat je mooie en aparte planten hebt gekozen!

Hopelijk blijft het bij dit incident, en zal straks iedereen kunnen genieten van jouw project. Ik ben
trouwens toch wel benieuwd naar foto's daarvan, zelfs nu er geen witte papaver bloeit.

Groeten van Laura.
dinsdag 27 mei 2008 - 09:04
annis

Annis

Cavati dat vindt ik toch wel erg dat ze zo iets doen. Hopelijk laten ze de rest staan ze moesten eens weten hoeveel werk en liefde je in dit project hebt gestoken. De plant zal het wel niet redden jammer maar ik hoop dat diegene daar een lesje mee heeft geleerd dat het niet loont om zoiets te doen.

dinsdag 27 mei 2008 - 09:20
Jose47

Jose47

Waar houden die dieven zich nu mee bezig, 'k heb bij ons al weleens gehoord van het stelen van buxusbollen omdat die in aankoop zo duur zijn ..... is er dan nog wel iets veilig ....
Grtjs
Josée
dinsdag 27 mei 2008 - 09:31
rialle

Rialle

Potverdorie Cavati, dat is me ook wat!!
Ik val van de ene verbazing in de andere verbazing wat er allemaal gebeurd tegenwoordig.
Wat zonde van je stokroos!!

Ik had een paar weken geleden enkele oude zinken vuilnisbakken met deksel en een oude zinken inmaakketel gekregen. Deze heb ik gevuld met leuke plantjes en er één van in de voortuin gezet. En je raad het al.........ja hoor........weg!! Ik was zoooo teleurgesteld. Dus ik kan me goed verplaatsen in hoe jij je nu voelt. Een jaar heb je hier naar toe gewerkt en dan is het bijna zover, en dan krijg je zo iets!! Zeeeeeeeer triest!!

Ik ben blij dat ik mijn kinderen heb bijgebracht om respect voor anderen en andermans spullen te hebben!
En ik weet zeker dat ze zoiets ook nooit zullen doen.

Het is toch niet te geloven zoiets...............

Groetjes Rialle
dinsdag 27 mei 2008 - 14:20
Rita1960

Rita1960

Als ik dit zo lees, word ik kwaad en verdrietig tegelijk.
Gelukkig dat ik in mijn voortuintje en op de oprit (in het zicht) nog wel dergelijke bakken wegzetten kan zonder dat ze gejat/vernield worden.
Misschien komt dat ook omdat omdat onze bewakingsdienst alom aanwezig is

groetjes,

Rita
dinsdag 27 mei 2008 - 18:39
Karintje

Tekst aangepast

Karintje

Als ik dit zo allemaal lees denk ik :" Waar moet deze wereld naar toe"?
Je houdt het idd niet meer voor mogelijk hé!

Hier bij ons mogen we (nog) niet klagen, maar dat zal ik maar niet TE hard roepen/zeggen zeker

Grtz,
Karin
woensdag 28 mei 2008 - 14:28
Adrienne

Adrienne

Jeetje ik krijg den daver al op t' lijf.
Pffff, gezien de omstandigheden heb ik al mijn Dahlia's (60), gladiolen ed
in mijn groententuin moeten zetten.

Ge moet wel weten dat er elk jaar pompoenen,courgette, tomaten enz .... verdwijnen,
ze fietsen rond, stappen af, vullen hun zakken en vertrekken weer.
Zelf terwijl ze kleine kinderen bij hebben.
Zeg je d' er iets van krijg ik het antwoord "mens ge hebt er toch genoeg zeker"
Jee daar kan ik pissig van worden hé.

Ik had speciaal mijn bloementuin ingesloten en de hond loopt er los,
omdat ze gewoon armen vol gladiolen meenemen, niet één laten ze staan.
Dus je begrijpt wel waarom ik nu al bang wordt hé.

donderdag 29 mei 2008 - 10:37
hannibal

Hannibal

Ja heel erg maar het gebeurd echt hoor,( dat stelen)
Iemand in mijn straat heeft zelfs een alarm verbonden aan haar mooie potten. En het is duidelijk nodig want het alarm ging al een paar keer af 's nachts.
donderdag 29 mei 2008 - 12:40
corrielat

Corrielat

Jezusmina,

Het kan toch niet waar zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!

gelukkig heb ik hier nog nooit zoiets meegemaakt,

ik zou gek worden,

ben je het hele jaar met je tuin bezig en dan komen een paar CRIMINELEN even de zaak slopen of stelen,

je zou voor minder uit je vel springen,
donderdag 29 mei 2008 - 13:07
Gerbra

Gerbra

Hoi allemaal

Als ik zo al jullie verhalen lees dan denk je echt waar moet het naar toe. Ze kunnen nergens meer van afblijven. Heel triest dat alle spullen voortaan niet meer in de voortuinen kunnen staan.

En het is altijd zo,n mooi gezicht als je gaat fietsen of wandelen dat mensen het leuk, gezellig maken
in hun voortuin daar kan ik zo van genieten.

Ik hoop dat het ooit beter zal worden en dat de mensen weer weten wat normen en waarden zijn.

Gr. Lucia.
donderdag 29 mei 2008 - 14:59
Cavati

Cavati

Lap,

nu hebben ze ook al een net bloeiende allium afgeplukt

zaterdag 31 mei 2008 - 11:13
Mariani

Mariani

Verdorie, dat is toch ontmoedigend !

zaterdag 31 mei 2008 - 13:28
Matabish

Matabish

amai arme Cavati....spijtig dat je ze niet meteen kunt afschieten hé!!!
Maar als ik het goed begrepen heb, ging je projekt er toch om, om het dorp in de bloemekes te zetten?? Kan die gemeente daar dan niet eens wat politiebewaking laten rondlopen vóór al de perkjes leeggeplukt zijn?
Of een paar camera's installeren, die hebben ze toch genoeg om er een paar op de aanplantingen te gebruiken!!

groetjes,
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 31 mei 2008 - 13:38
minouke

Minouke

ECHT WAAR! wat ik nu vertel

In een open tuin in Nederland hadden ze veel last van plantendieven en toen dacht de eigenaar : ik zet er een plaatje met de tekst GOD ZIET U en waarlijk nooit meer is een plant gestolen misschien helpt het bij jou ook .... ik hoop het zo, want hoe durf iemand zo iets
zaterdag 31 mei 2008 - 15:24
Jose47

Jose47

Goh sommige mensen durven nogal hoor, hebben die dan thuis nooit geleerd wat niet van je is, daar blijf je af .....
Loontje komt om zijn boontje moet je maar denken, op de ene of andere manier zullen ze wel gestraft worden, al helpt dit jou op dit moment niet.

Ik vind het wel sneu voor je, steek je zoveel tijd in je tuintje om het mooi te maken .....

Groetjes
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 31 mei 2008 - 17:41
dauwtrapper

Dauwtrapper

@parodias
als men zulke dieven een pak rammel zou geven, dan wordt men nog opgepakt en veroordeeld door de rechter wegens het recht in eigen hand nemen. Ik kan het u ten stelligste afraden. Een kennis van mij ziet een man haar fiets stelen. Zij staat boven aan het raam schreeuwt de man iets toe, echter deze gaat onverdroten voort het slot te forceren. Mijn kennis gooit een bloempot met geranium naar beneden en treft de man in de rug. De dief gaat naar het politiebureau en doet aangifte van mishandeling. De dief gaat vrijuit, krijgt zelfs een kleine schadevergoeding voor gemaakte ziektekosten(onderzoek ziekenhuis etc) en mijn kennis mag dat gaan betalen en krijgt nog een ferme boete op de koop toe.
Beter is het om een hond te kopen of een gans, deze in de tuin te laten lopen(maakt niet uit wat voor hond als die maar keft) en dan met een camera gelijk naar buiten lopen om hem op de foto te zetten en daarna aangifte van diefstal te doen. Er is nog een mogelijkheid maar die zullen we maar niet vertellen, maar als niemand het ziet mag alles. En daar laat ik het maar even bij. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig
Cavati, ik vindt het heel jammer en sneu voor u, maar houdt moed en veel sterkte.
dauwtrapper
zondag 1 juni 2008 - 04:14
Jose47

Tekst aangepast

Jose47

zondag 1 juni 2008 - 12:10
krissie

Krissie

niet alleen uit de tuinen verdwijnen
bloemen en planten .
Elk jaar zet ik een mooi groot bloemstuk
op de grafzerk van mijn ouders .
wie dit ook doet weet dat dit vlug rond de € 40 kost .
2 jaar na elkaar is het gestolen ,
verleden jaar was het al met allerzielen verdwenen .
Er loopt dan nog veel volk rond met bloemen
en dan valt het niet zo op he !
jaren geleden heeft er een rieten hart gelegen
dat was beplant met vetplantjes , eens het helemaal dicht gegroeid
en op z'n mooist was is het ook gestolen .
Groetjes
Krissie
zondag 1 juni 2008 - 14:45
Cavati

Cavati

CORRECTIE:


van de 80 geplante witte papavers
zijn er 15 (!!!) uitgegraven en gestolen.

Morgen zet ik bordjes,


maar ergens vrees ik dat dat nog meer aandacht gaat trekken...




de eerste witte papaver stond in bloei ( van mijn groenproject )
en iemand heeft hem al direkt uitgegraven en gestolen!
verdorie!!!
heb zelfs geen foto kunnen nemen

maandag 2 juni 2008 - 18:57
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik ben misschien slecht, maar ik installeerde electriciteit-vallen dat ze een goeie schok kregen op het moment dat ze hun poten op andermans spullen zetten!! Ze moeten maar leren hun tengels bij te houden!![afbeelding verwijderd niet-https]

Matabish.
maandag 2 juni 2008 - 23:35
dauwtrapper

Dauwtrapper

@josée
vandaag doe ik mijn naam eer aan. 't 5.13 uur

@cavati Je zou fotocellen of bewegingsmelders rond uw tuin aan kunnen brengen. Indien iets de straal doorbreekt c.q. in het bereik van die sensoren komt gaan er een aantal grote buislampen aan. De dief zal dan in het volle licht staan, met een kleine aanpassing kunt u daar zelfs nog een melding van krijgen op uw slaapkamer d.m.v. een eletje en/of lampje. Niet echt aan te rade, want bij elke kat of vogel houd dat claxonneke u uit uw slaap. Maar het is maar hoe radeloos u bent. Fotocellen zijn duur, maar een paar Gamma lampkes met bewegingsmelder zijn al voor een paar euro te krijgen. Op elke hoek 1 plaatsen en in paralelle aansluiting op het voedingsnet 220 Volt. Een serie schakeling werkt bijna hetzelfde, behalve als er 1 lampje stuk gaat is alles uit(serie=zelfde als kerstboomverlichting)
Praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen, moet ge in het kunstlicht zetten, schrikt mogelijk ook af. Gaat het licht dan aan,moet ge wel gaan kijken natuurlijk. Dieven hebben de eigenschap eerst eens te gaan kijken of er een alarm zit(in dit geval een lamp) Wordt er niet gereageerd op de lamp, heeft het nog geen zin. Al is het maar voor het door te kunnen geven van het signalement van de dader dat ge licht moet hebben. Hebt ge vragen, ik zit wel ergens op het forum(o.a. tuinbabbel)

sterkte,
Jan Paul
dinsdag 3 juni 2008 - 05:31
Cavati

Cavati

Het is niet in mijn tuin.
Het is in het kader van een artistiek groenproject dat ik uitvoer in de openbare ruimte.
Het betreft hier dus lapjes grond rond de fietsroute in Schelle...
dinsdag 3 juni 2008 - 19:12
Invadoria

Invadoria

Helaas, mijn opa (reeds enkele jaren geleden) had het ook geregeld aan zijn broek. Dan stond hij 's morgens op en waren er een deel aardbeien weg of aardappelen uitgedaan en meegenomen. Dus niet uitgetrokken maar wel degelijk mensen die met het juiste materiaal op zijn terrein de aardappelen kwamen uitdoen. Gelukkig gebeurde dit niet elk jaar en niet veel dat er weg was, maar toch jouw werk dat er in zit.

Rond Brussel (bv Zaventem, Diegem, Halle, ...) moet je het ook niet riskeren dat je iets los laat staan qua planten want sierpot met plant en al is snel weg of vernield. Ik ken toch enkele personen die dit al voorgehad hebben.

Het respect voor andermans eigendom en werk is soms ver te zoeken ...

Groetjes

Bart
woensdag 4 juni 2008 - 15:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon