menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verliefd op een Phlox

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

weet iemand waar ik Phlox Lavendelwolke kan vinden, ik heb die in de tuin van Laura Dingemans gezien maar ze had ze niet meer in voorraad en nu is het wel ver om nog terug te gaan.

Dus moest iemand die ergens zien in een tuincentrum PLEASE laat het mij dan weten want ik vind ze nergens.
Die dat ik vind zijn op 2u rijden van hier

en ja waarom val je nu verliefd op die ene terwijl er nog zoveel anderen zijn ????

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 18 mei 2008 - 10:48
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Volgens mij heeft Spruijdt die.
zondag 18 mei 2008 - 14:31
minouke

Minouke

ik zal eens bellen of emailen, want in de catalogus hebben ze hem niet.
Ik heb gezocht met de "plantvinder" en de enige in Belgie dat ze gaven had hem infeite ook niet
Dus probeer ik ook per post maar het liefst zou ik hem willen vinden in een tuincentrum of kweker en niet TE ver
zondag 18 mei 2008 - 14:41
lentemode

Lentemode

Hallo Chantal,

Mag ik je wat vragen over Phloxen ?

Kan het zijn dat ze zichzelf maar al te graag uitzaaien en de omgeving met alle gemak inpalmen ?

Ik heb dus dit voorjaar een groot stuk border moeten omschuppen ( Allé, mijn beminde echtgenoot ertoe aangezet om dit te doen ) omdat ze de plaats van de echinacea's volledig gingen inpalmen. En deze laatsten houden dus helemaal niet van enige concurrentie...
Dat was dan gebeurd, en op die vrijgekomen plek plantte ik mijn verzameling gezaaide zonnehoeden.
Nu komen daar overal terug scheuten van die opdringerige Phloxen tussendoor piepen.

Gestolen goed gedijt niet ...
Ik liep in het verleden wel eens te dicht met open papieren zakdoekjes langs andermans zaden ...
En die phloxen leken verbazend op die van jouw foto ...
Herken je het gedrag van deze planten, of zou het toch nog een andere soort zijn ???

Uitkijkend,
Mia
zondag 18 mei 2008 - 17:42
minouke

Minouke

Mia je komt er toch voor uit maar ik heb nog maar 1 phlox (ja mijn liefde voor de phloxen is nog pril hé) en het is ook een roze. Volgens kenners op het forum is het een 'Eva Cullum'
Dus ik heb het nog niet ervaren wel dat ze elk jaar verdubbelt van omvang.

Maar 'Lavendelwolke' was lila tot roze in verschillende tinten WAAAAUW
zondag 18 mei 2008 - 17:54
Jose47

Jose47

Mia, Mia toch dat komt ervan als ge iets doet dat nie mag hè ....

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 18 mei 2008 - 18:25
Adrienne

Adrienne

Hi,hi da's nog eens een leuke straf
Enfin ik heb hier verschillende phloxen staan en die woekeren niet.
Da's echt wel de eerste keer dat ik dat hoor !!!
maandag 19 mei 2008 - 13:58
lentemode

Lentemode

Hallo Adrienne,

Ja, dat was nu juist mijn vraag: zouden het hier wel Phloxen zijn, want ik ken de naam van die plant niet... Maar ze lijken als twee druppels water op bovenstaande foto van Chantal.

Groetjes,
Mia
maandag 19 mei 2008 - 21:34
Adrienne

Adrienne

Mia, je kan er misschien eens een fotoke van plaatsen !!!
dinsdag 20 mei 2008 - 09:58
minouke

Minouke

Mia, wilt ge mij doen watertanden ?! veel lijken op elkaar maar deze had op dezelfde plant roze naar lila verkleurende bloemen en dat was zoooooo mooi die verschillende tinten...... en als het die is dat je hebt.... nog een vraagje .... waar heb je die gep....kt
dinsdag 20 mei 2008 - 10:18
lentemode

Lentemode

'k Zou 't niet meer kunnen uitvissen, jaaaaaaaaaaaaaaren geleden, dus, in een ander leven !

'k Blijf 'em wel uittrekken, die brutale woekeraar, dus ook geen foto's ...

Groetjes,
Mia
dinsdag 20 mei 2008 - 13:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon