menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verdriet

Ga naar meest recente reactie

yeline

Yeline

Deze morgen had ons hondje"ulle" plots een bloeding en ik wist dat dit niet goed zou komen. Zij had kanker met tumoren. Toen de veearts haar onderzocht kwam het verdickt. Ze had veel pijn en koorts. Mijn man en ik hadden besloten,bij pijn, haar laten inslapen en dat is dan ook gebeurd. Ondanks dat we het wisten kwam het toch wat hard aan. We hebben verdriet en lopen wat verloren. Het zal hier stil in huis zijn. Ik weet niet of ik mijn tranen zal kunnen bedwingen als straks de kleinkinderen naar Ulle zullen vragen.
vrijdag 16 mei 2008 - 15:46
CelinaM

CelinaM

Ocharme Yeline,

Zo spijtig zeg .........sterkte gewenst Heidi
vrijdag 16 mei 2008 - 16:12
Mariani

Mariani

Heb meevoelen met je verdriet, beleven dat jammer genoeg ook met onze dieren.

Liefs mariani
vrijdag 16 mei 2008 - 16:18
annd6

Annd6

Veel sterkte Yeline....
het is altijd moeilijk een huisdier te verliezen.

Groetjes
Ann
vrijdag 16 mei 2008 - 16:18
kerstkind

Kerstkind

Hee Yeline,

Koester de fijne herinneringen, waar je strakjes met een glimlach aan zult terugdenken.

Vele onder ons hebben al op deze manier afscheid moeten nemen van hun huisdier.
De meeste weten dan ook wat het met een mens kan doen.

heel veel sterkte gewenst!!!

groetjes en een knuffel, José
vrijdag 16 mei 2008 - 17:35
Spuddy

Spuddy

Wat erg

Laat die traantjes gerust vloeien Yeline. De tijd zal je wonden helen maar vergeten doe je nooit. Heel veel sterkte.
vrijdag 16 mei 2008 - 19:16
Jose47

Jose47

Hoi Yeline,

Erg het verdriet dat je nu hebt.... laat die traantjes maar vloeien, het zal tijd vergen om dit te verwerken, sterkte.... een hond kan een hele grote vriend zijn, die je erg kan missen als hij/zij er niet meer is.

Groetjes
Josée
vrijdag 16 mei 2008 - 19:30
Matabish

Matabish

íntriestig Yeline,

je had ons al verteld dat Ulle niet veel tijd meer had wegens zijn kanker en nu is het dan zover.
Zelfs als je het verwacht is het toch een zware klap. Schaam je niet voor je verdriet, dat heeft even nodig om te verzachten, al gaat het nooit weg!
Jij was één van de eersten om de anderen te troosten met het verlies van hun hartedief, een tijdje geleden...nu is het aan ons om jou verdriet te helpen dragen, want het doet zó'n zeer!!
Weet je nog Sarah's afscheid van Juggle? Dat past ook voor jóu lieve knuffel...

Twee donkerbruine honden ogen
Keken ons droevig aan
Het is alsof hij wilde vragen
Is het tijd voor mij te gaan
Verdrietig moest ik dit beamen
Drukte hem zachtjes aan mijn hart
Het liefst ging ik met hem samen
Deze weg vol pijn en smart
Heel veel dank voor al je liefde
Heel veel dank voor al je trouw
Ulle-lief ga nu maar slapen
we houden van jou
vrijdag 16 mei 2008 - 20:25
corrielat

Corrielat

Lieve Meid,

ik voel heel erg met je mee,
toen mijn makker ingeslapen was , heb ik dit gedicht voor hem gemaakt



Het zat er dagen aan te komen
Eigenlijk had ik het al verwacht
Maar dat het nu al zou gebeuren
Dat had ik toch niet gedacht

Je adem werd zwaar de laatste uren
Ik kon niets doen, ik wachtte af
Ik dacht aan jou mijn allerliefste
Aan de liefde die je me gaf

Ik hoopte dat je niet teveel moest lijden
Want dat had je niet verdiend
Ik heb de tranen in mijn ogen
Ik zal je missen , fijne vriend

16 jaar waren we samen
We hebben het saam heel goed gehad
Sommigen vonden je maar een straathond
Voor mij was jij een grote schat

Jij was er voor mij ook in moeilijke dagen
Mijn troost mijn steun mijn toeverlaat
Het is goed geweest, ga maar in vrede
Bedankt voor wat je achterlaat

ik zal hem missen

(Ik wens je veel sterkte toe)
vrijdag 16 mei 2008 - 20:45
Rikske_

Rikske_


Veel sterkte!!! Is nooit leuk om een huisdier te moeten verliezen, is een lid van de familie eigenlijk.
Waarom neem je gewoon geen nieuwe hond, zo heb ik het ook gedaan en verzacht toch iets de pijn.
Groetjes
Eric
vrijdag 16 mei 2008 - 20:58
Matabish

Matabish

dat doen de meesten wel hoor Rikske, maar je moet toch even kunnen rouwen, want het is toch een stuk van je leven dat weggescheurd wordt!!
vrijdag 16 mei 2008 - 21:08
Jeannette1

Jeannette1

Beste Yeline,

Ik denk, dat niemand beter mee kan leven dan diegenen die zelf een geliefd dier of persoon heeft verloren.

Dit zijn hele zware tijden, maar bedenk wel... dat jullie ALLES gedaan hebben wat in jullie vermogen lag!!!

Beter hadden jullie niet kunnen zijn, dat alleen al zal zeker een grote troost voor jullie zijn.

Onze Boxer zou niet ouder worden volgens de artsen dan 7 à 8 jaar, maar onze Juno werd 13 jaar!

Dan bedenk je pas hoe goed zij het heeft gehad, zo is het ook met jullie Ulle.

Over een poosje, zul je dat allemaal beter beseffen, dan kun je pas aan de fijne dingen denken die jullie met Ulle beleefd hebben.

Hopelijk krijgen jullie de kracht die je in deze moeilijke tijd nodig hebt.

A.U.B. vertel de kleinkids geen verhaaltjes, maar vertel wat er gebeurd is, dan begrijpen zij het beter en kunnen zij jullie later nooit iets verwijten.

Sterkte, Jeannette
vrijdag 16 mei 2008 - 21:45
Merel

Merel

sterkte yeline, ik leef mee met jullie verdriet.

Liefs Merel
vrijdag 16 mei 2008 - 22:04
yeline

Yeline

Lieve forumvrienden, bedankt voor jullie troostende woorden en steun. dat doet een mens deugd.
En ja , toen de kleinkinderen uit school kwamen vroegen ze direkt naar hun vriendje waar hij was. onze jarne (3j.)begrijpt het nog niet goed. Maar onze kleindochter van 6j. moest alles weten. we hebben het haar voorzichtig verteld en haar antwoord was, dat er nu weer een sterretje aan de hemel er bijgekomen is,zoals haar poesje dat verleden jaar is heengegaan,en zal vanavond eens naar de hemel wuiven. Zoooo lief gezegd.
vrijdag 16 mei 2008 - 22:09
nadine1951

Nadine1951

dag yeline ook van mij veel sterkte gewenst
gr nadine
zaterdag 17 mei 2008 - 01:04
Lilian

Lilian

Hoi Yeline,

zoals je misschien nog weet heb ik ook 2 mnd geleden afscheid moeten nemen van mijn trouwe makker. Je weet dat het eens zal komen en toch is het nog onverwachts.
Ik heb de tranen laten vloeien en had er vrede mee dat ik de juiste beslissing had genomen.

Ik heb toen heel vaak het gedichtje van Sarah gelezen en er enorm veel steun aan gehad, het is zo treffend.
Het gemis was groot maar je moet het een plaatsje geven en van een nieuwe hond moest ik niets weten de eerste weken, terwijl ik toch al 30 jaar honden heb gehad.

Nu kijk ik weer uit naar augustus .... dan komt er weer een nieuwe viervoeter ik ben er klaar voor en verheug me er enorm op!

Veel sterkte en een dikke knuffel,

lilian.
zaterdag 17 mei 2008 - 10:19
LauraK

LauraK

Lieve Yeline,

Wat een verdrietig bericht! Je weet dat je geliefde huisdier ooit zal overlijden, maar het komt altijd te
vroeg, of ze nu ziek zijn of niet. Iedereen die zelf dieren heeft of heeft gehad, weet hoezeer een dier
echt een kind van je kan worden, hoeveel je er van kan houden, en hoeveel liefde je ervan terug krijgt.

Koester de mooie momenten! Ik wens jullie heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies van
jullie geliefde Ulle!

Warme groeten van Laura.
zaterdag 17 mei 2008 - 10:35
annis

Annis

Yeline ik wens je ook heel veel sterkte. Het doet altijd veel verdriet om een huisdier te verliezen.
zaterdag 17 mei 2008 - 10:55
Sarah

Sarah

Och Yeline, wat een ontzettend triest bericht. Ondanks dat je het aan ziet komen
valt het toch ontzettend zwaar. Ik weet nog dat je 3 maanden geleden schreef
dat het er aan zat te komen, maar je wilt er gewoon niet aan. Logisch want het is ook zo
moeilijk. Ik hoop dat je kleinkinderen het een aan beetje kunnen. Jammer dat ze geen
afscheid hebben kunnen nemen. (hoewel ook niet iedereen dat aan kan).
Het zal echt een tijd duren voordat je weer een beetje gewoon kan denken. Je komt zo vaak
vanalles op je weg tegen dat je er weer aan terug moet denken en ja nog steeds met tranen.
Ik lees nog vaak het gedicht van Juggle dat geeft wel troost, dan weet ik dat ik er goed aan
heb gedaan. Ik hoop dat het jullie ook een beetje troost kan geven.
Trouwens het gedicht van Corrie is ook weer heel erg mooi.

Ik wens jou en je familie heel veel sterkte.

knuffels en groetjes
Sarah
zaterdag 17 mei 2008 - 14:37
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Yelientje,

Het zat er al aan te komen maar toch is het altijd te vroeg om een dierbare te verliezen.
Laat je verdriet de vrije loop en laat het gerust aan je kleinkinderen zien, emoties mag je tonen en beleven, ze hangen samen met het rouwproces en dat heb je zeker nodig om de dood van Ulle te verwerken en een positieve herinnering aan hem te bewaren.
Veel sterkte gewenst in deze moeilijke periode.

zondag 18 mei 2008 - 11:25
minouke

Minouke

Yelientje,

eerst durfde ik het niet lezen want begin oktober heb ik dit ook moeten beslissen, ons Billieke was 17 jr geworden en dit verdriet gaat wel over maar vergeten doe je niet, hij was je beste vriend altijd present, altijd attent.
We hebben hem in de tuin begraven en meegenomen toen we verhuisden, en terug begraven op de plek waar we veel zitten.

3 maanden later zijn we naar het asiel in Aarschot een andere schat gaan halen .... God wat een geschenk, e het is een 'meisje' zooooooooooooo lief

Dit is Billieke

[afbeelding verwijderd niet-https]

en dit is dan Chapie

[afbeelding verwijderd niet-https]

zondag 18 mei 2008 - 12:15
Gerbra

Gerbra

Hoi Yeline

Wat erg van jullie Ulle.Ondanks dat je het wist komt het toch altijd onverwachts.
Niemand kun je missen.
Heel veel sterkte met dit GROTE verlies.

Gr. Lucia
zondag 18 mei 2008 - 14:04
nientje

Nientje

ja yeline,
de meeste hier op het forum weten dat ik dit ook al mee gemaakt heb, meer dan 1keer en het beste is altijd om een nieuwe vriend gaan het brengt die andere niet terug maar verzacht de pijn, de herinnering blijft en het verdriet blijft maar een nieuwe vriend helpt wat hoor, geloof me
sterkte
nientje
zondag 18 mei 2008 - 19:37
Sarah

Sarah

Hoi Yeline, zullen het verdriet maar gaan delen. Zo heb je er 3, zo heb je er nog maar 1. in 3,5 maand tijd.
Gisteren is onze dondersteen Queeny plotseling overleden. Het ging opeens heel snel, ze had
een "vergroot hartje"daar had ze pilletjes voor en dat ging eigenlijk al jaren goed. Ook gisteren was er niets aan de hand, tot om een uur of een ze kuchte (deed ze wel vaker, hoorde erbij) maar dit was anders, heb haar opgepakt, ze ademde heel zwaar even afgewacht en toen de DA gebeld die was er niet, maar kon even later toch komen. Terwijl ik mijn tas pakte (ik heb haar geen seconde los gelaten)
blies ze haar laatste adem uit. Dit kwam zo ontzettend hard aan dat ik toch als een gek naar de DA ben gereden.
Ze hebben haar nog wel aan de zuurstof gelegd, maar het was telaat.
Haar hartje kon het vocht niet meer verwerken.
Ze is toch nog 15 jaar geworden ondanks haar kwaal.

[afbeelding verwijderd niet-https]
deze foto is op 26/4/2008 gemaakt
een van de laatste foto's.

gr.Sarah
donderdag 22 mei 2008 - 22:41
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

wat erg Sarah!!!
Ik begrijp je maar al te goed, hebben zaterdag onze Gaillard (van mijn jongste, inwonende zoon)
moeten laten inslapen. Werd plotseling héél erg ziek, en dat bleek prostaatkanker te zijn! Drie keer vlug, vlug naar de dierenkliniek gereden, maar daar hebben ze hem helemaal niet geholpen. 'k Ben er razend op!! Dan zaterdagavond toch de zware beslissing moeten nemen om hem te laten gaan!
Hij was nog maar nèt 9 jaar!! Wordt morgen gecremeerd zoals mijn zoon het wenst...
En mijn eigen Vadrouille valt de laatste dagen gedurig om, omdat hij zijn poten niet meer voelt, die zal ik ook niet lang meer mogen hebben.
Maar toch ben ik dankbaar dat wij hier allemaal zó met elkaar meevoelen, dat maakt het verdriet een stuk draaglijker!!

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 23 mei 2008 - 01:43
Lysianthus

Lysianthus

Hallo Matabish en Sarah

,Wat kan het toch allemaal vlug gaan.......
Heel veel steun en sterkte gewenst voor jullie ook....................
Ik denk aan jullie en leef met jullie mee.
Hopelijk mag je Vadroulle nog een tijdje bij jou houden hé Matabish, ik duim voor jou hoor.

vrijdag 23 mei 2008 - 07:48
Sarah

Sarah

Hallo Matabish
Wat een nare dingen toch allemaal op dit moment, ik hoop dat het met jou Vadroulle nog even mag duren. En wat zielig voor de hond van je zoon, je snapt soms niet dat het alemaal zo snel kan gaan.
Net als met Queeny de hele dag niets aan de hand, vrolijk, uitgelaten en nog steeds de andere hond plagen en binnen het uur is het afgelopen. Soms is het allemaal niet te vatten.
De hond van mijn zus is heeft gisteren ook een spuitje gehad, was 13 jaar, die was ook op.
Hij en Queeny worden vandaag tegelijk gecremeerd, dat is ook wel weer iets bijzonder. Die 2 konden
het heel goed met elkaar vinden. Soms had je het idee dat die grote Retriever gewoon verliefd was op die kleine. Ik denk nu maar zo Queeny is in goed gezelschap, ze ligt tussen de poten van Juggle met
Rody als grote beschermer bij hun.
Matabish ik wens je heel veel sterkte de komende tijd,

groetjes Sarah
vrijdag 23 mei 2008 - 08:56
Jose47

Jose47

Ik leef met jullie mee, wat een nare dingen toch, maar houdt steeds voor ogen dat tranen gerust mogen, nl. 'tranen verdunnen verdriet'.
Veel sterkte.

Josée
vrijdag 23 mei 2008 - 13:23
yeline

Yeline

Hallo Matabish en Sarah,

Ik leef oprecht met jullie mee. Tot ik dit las kreeg ik weer de tranen in de ogen.
Ons Ulle is nu juist een week ingeslapen(kan het woord dood niet gebruiken) en we missen haar steeds. In alle kleine dingen dat we dagelijks doen roepen we nog op haar.Bv. Als mijn man s'morgens eerst opstaat kwam ze steed direkt om een knuffel of als de kleinkinderen binnenkwamen was ze zo uitgelaten voor te spelen en zo zijn er nog vele dingen.
Als het jullie te machtig wordt ,laat gerust de tranen maar vloeien dat verzacht het verdriet;
Veel sterkte.
vrijdag 23 mei 2008 - 21:08
Gerbra

Gerbra

[afbeelding verwijderd niet-https]



Voor jullie allemaal.

Gr.Lucia.
vrijdag 23 mei 2008 - 22:31
Gerbra

Gerbra

[afbeelding verwijderd niet-https]

Heel veel stertkte.

Voor jullie allemaal.

Gr.Lucia.
vrijdag 23 mei 2008 - 22:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon