menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Om te bibberen...

Ga naar meest recente reactie

ines

Ines

Nu hortig is het wel en niet meer begrijpelijk ik dacht dat mijn kip gebeten was van een rat,
blijkt nu dat de eigenaars van de koeien in het veld een kalfje terug gevonden hebben die
voor een deel opgewreten is door....?
De resten van het kleine kalf lagen in de wei (krant van vandaag) en nu maar gissen wat hier
rondsluipt?
Brrrrrrrr
Adrie, zie eens of Uw kalfjes er nog allemaal lopen?
maandag 14 augustus 2006 - 17:09
lisa

Lisa

brr,ines is ja vreseliijk ik hoop dat jullie gauw weten wat er rondsluipt -hoort zich niet goed aan
brr, hoop maar dat ze het beest snel krijgen niet te denken dat arme kalfje
groetjes lisa
maandag 14 augustus 2006 - 19:05
Victor44

Victor44

Misschien een uitgehongerde grote hond?
maandag 14 augustus 2006 - 19:44
JovanDreumel
maandag 14 augustus 2006 - 19:52
hugo

Hugo

is toch niet dat beest (zogezegde wolf) die enkele jaren geleden bij ons in 't waasland zijn ronde deed??
hebben er nadien plotseling niks meer van gehoord

groetjes
maandag 14 augustus 2006 - 20:04
ines

Ines

Euch ik durf al mijn huis bijna niet meer uit..., Hugo "een wolf?"
De landbouwer heeft al zijn koeien en kalfjes dichter bij zijn hofstede gehaald een jacht
brengt voorlopig geen oplossing we wachten met spaning wat de volgende dagen zal brengen,
wij wonen maar 1 wei verder met een stuk landbouwgrond dat niet afgesloten is ertussen.

Heb verleden jaar een rare gewaarwording gehad toen ik in de groenten tuin aan het werken was,ernaast een wei met hoge mais plots iets wat ik niet kon thuiswijzen,heb mijn riek gepakt en
aan de omheining staan wachten tot het tevoorschijn ging komen maar er kwam nikske en later
ook niet ....heb er verder niet meer aan gedacht,misschien is het dit jaar teruggekeerd...
wat weet niemand hier?
Brrrr
maandag 14 augustus 2006 - 20:48
Tine

Tine

Ines, blijf alsjeblieft goed opletten, ik denk dat iedereen het vreselijk zou vinden als iets jou , je familie en levende have zou bedreigen.

Tine.
maandag 14 augustus 2006 - 21:03
marleen

Marleen

Inès wees voorzichtig jong,
nen vos of kwee niet welk beest,
als dat kalfken zo in stukken gevonden is,
het moet wel een wreed beest zijn,
pak geen risico's!
marleen
maandag 14 augustus 2006 - 21:26
nientje

Nientje

zou toch maar voorzichtig zijn hoor, denk idd aan de waaslandwolf
nientje
maandag 14 augustus 2006 - 22:39
ines

Ines

Nog niets gehoord en het is zo vlug donker met die regenwolken!
De landbouwers zijn voortdurend op hun ongemak en op 1 wei zijn alle koeien terug op stal zie
ik blijkbaar vertrouwen ze de zaak niet.
Morgen eens zien wat er in de krant staat...hoe men dit aanpakt....



maandag 14 augustus 2006 - 23:30
Leentje

Leentje

Ines,

Dit is wel heel raar.
Een kalfje is nu toch echt niet ZO klein!
Ik bedoel dat bijt je toch zo maar niet dood. Kippen, fazanten, eenden enz. ja, maar een kalfje.
Het moet dan toch al een dier zijn, dat zo iets groot durft aan te vallen.
Van een vos of hond,zou ik dat zelfs nog niet verwachten, of ze zouden toch wel HééL uitgehonderd moeten geweest zijn!

Zou hondsdolheid bij een vos of een hond dergelijke aanval kunnen uitlokken;
Ik ga eens wat googelen om te zien of honden inderdaad de neiging hebben zulke grote dieren aan te vallen.

Wij hebben 's nachts "Nessie" in de vijver, is ook iets heel groot en weten ook niet wat het is. Heeft ooit onze vroegere hond, Zar aangevallen.

Je voelt je echt bedreigd op je eigen terrein hé.
Moed houden hé!
dinsdag 15 augustus 2006 - 01:44
Maxpowa

Maxpowa

Best Mulder en Scully eens opbellen.

http://www.ufowijzer.nl/tekstpagina/31steDierverminkingRedBluff.html

Maar alle gekheid op een stokje, ik kan mij moeilijk inbeelden dat een vos een kalf aanvalt en als er eentje dat al zou doen, zie ik niet in hoe een vos een kalf tegen de vlakte kan krijgen.

Steven
dinsdag 15 augustus 2006 - 13:33
martine

Martine

oei, Ines, ik hoop dat ze snel vinden welk dier daar rondsluipt en het snel kunnen oppakken, zodat jullie weer gerust buiten kunnen rondlopen.
Martine
dinsdag 15 augustus 2006 - 14:04
marleen

Marleen

leentje wat is "nessie"?
marleen
dinsdag 15 augustus 2006 - 19:18
Tomateboer

Tomateboer

Oeie,dat is niet leuk,akelig zelfs.
Opletten he !!!
Hopelijk vinden ze vlug wat er gaande is.
En marleen,..nessie is 'het monster van Lognes'

grt en wees op je hoede he
dinsdag 15 augustus 2006 - 19:23
Leentje

Leentje

Ines,

Hoe is het nu?
Ik lees dat de lynx terug zou zijn in België. Vooral Hoge Venen, doch ook in Limburg. Misschien dan ook waar jij woont, waarom niet? Hij wil wel bossen.
De ree blijkt een geliefde prooi te zijn, doch valt hij soms ook kalfjes aan, las ik ook.
http://www.splinternet.be/Archief/0405/persvers/4/binnenland/lynx.htm

Groetjes,
Leen
dinsdag 15 augustus 2006 - 23:59
ines

Ines

Nog altijd niets gevonden...maar ik werk nog alleen als het licht is, vroeger deed ik verder
tot het duister was.
Ik hou U op de hoogte...
woensdag 16 augustus 2006 - 00:03
Adrienne

Adrienne

Oei Ines, pfff ben ik blij dat ik niet in je buurt woon.
Ik moet al diep zuchten bij t' gedacht dat mijn beestjes niet meer veilig zouden zijn.
Wees maar voorzichtig daar, en pas ook op als ge een hond hebt.
Ik duim alvast mee dat je er vlug van verlost mag zijn.

gtjs adrienne
woensdag 16 augustus 2006 - 19:12
Zandblauwtje

Zandblauwtje

Hier in de streek zijn everzwijnen gezien.
Ik denk dat deze ook gevaarlijk zijn.
Hoe dat hier komt weet natuurlijk niemand.
Misschien zijn deze wel groot genoeg om een kalf aan te vallen.
Groetjes.
woensdag 16 augustus 2006 - 19:21
Nigella

Nigella

Ines

amaai wat lees ik??????????

wees toch maar voorzichtig he. Is jullie tuin goed omheint?? Ja dacht ik.

Hou maar je hond in de gaten.

courage he
woensdag 16 augustus 2006 - 20:44
Maxpowa

Maxpowa



Hoe is het nu?
Ik lees dat de lynx terug zou zijn in België.



Ik vindt het wel fantastisch dat er toch nog ergens wat plaats blijkt te zijn voor een middelgroot roofdier en dan nog wel een van de katachtigen, in België.

Ik hoop alleen maar dat ze ver weg blijven van de mensen, wat moelijk kan zijn, aangezien er bijna overal wel mensen zitten hier en geen plaats meer voor de beesten.

Ik vraag mij ook af of een everzwijn wel ongezien en zonder schade op een afgebakend stuk land kan raken.

Groeten,
Steven
donderdag 17 augustus 2006 - 14:01
Leentje

Leentje

Steven,

Ik zit daar ook heel dubbel. Enerzijds vind ik het prachtig (en inderdaad mensen en huizen en van alles teveel, maar ja, ik ga toch ook niet meer in de wei slapen )
En anderzijds denk ik soms, al chance dat het hier in België nog redelijk veilig is qua roofdieren, giftige dieren enz.

Groetjes,
Leen
donderdag 17 augustus 2006 - 15:54
Zara

Zara

Ines,

dat is idd om bibbers van te krijgen en zo eng
blijf op je hoede é meid en let goed op je diertjes ... hopelijk is het misterie snel voorbij en opgelost
vrijdag 18 augustus 2006 - 16:57
petra2

Petra2

gatverdamme zal je dier maar zijn zeg
was het misschien een vos, weet van hier dat die beesten ook nog wel eens jonge geiten en lammetjes te pakken nemen
vrijdag 18 augustus 2006 - 17:01
ines

Ines

Hallo, allen die interesse hebben:
het raadsel is waarschijnlijk opgelost afin opgelost men denkt te
weten wat hier rondloopt: vos of vossen.

Een artikel in de krant schrijft: dat het om een tweeling kalfjes ging die iets té vroeg geboren
waren en waarvan het ene waarschijnlijk moeilijk levensvatbaar was(veronderstellen ze) en zo
een gemakkelijke prooi was voor en vos of vossen.
Niemand heeft het gezien het zijn dus veronderstellingen.
Verder zijn er geen voorzorgsmaatregelen getroffen tenzij de dieren dichter bij de bedrijven
te halen.
Voor de rest denk ik dat die dieren niet over mijn omheining kunnen springen?
Ik voel mij redelijk veilig...
vrijdag 18 augustus 2006 - 22:25
marleen

Marleen

ik hoop het inès dat je je veilig mag voelen
persoonlijk ben ik nogal een bangerik voor zulke beesten...................

blijf toch maar een beetje uitkijken
marleen
zaterdag 19 augustus 2006 - 11:57
lisa

Lisa

na , wat een massel dat het opgelost is ,niet te denken als een heel eng dier er rond gelopen was- een vos vind ik natuurlijk ook geen pretttje ,ik zie wel graag wilde diertjes maar alleen uit de verte
groetjes lisa
zaterdag 19 augustus 2006 - 12:07
martine

Martine

blij voor je dat je toch weet welk dier het waarschijnlijk was..
Martine
zaterdag 19 augustus 2006 - 17:59
Maxpowa

Tekst aangepast

Maxpowa

Amaai, amaai, je moet elkaar nu ook niet bang beginnen maken hé. Je moet echt geen schrik hebben voor zo een klein beestje als een vos hoor, die gaan lopen van zodra ze u nog maar ruiken (ze hebben wel een zeer goede reukzin natuurlijk).

Lees en leer: http://home.tiscali.be/norbert.thieren/vossen.htm

En het zijn geen leugens, die beestjes zijn echt maar de grootte van een kat. Hoeveel mensen ken je trouwens die ooit zijn aangevallen door een vos? Waarschijnlijk niet eentje, omdat je meer kans hebt dat morgen de maan op de aarde valt.

Ik kan er nog altijd moeilijk bij dat een vos een kalf zou aanvallen, alleen het verschil in formaat al. Natuurlijk is de vos een oportunist en valt eerder te verwachten dat het kalf uit zichzelf bezweken is en dan eventueel aangevreten door een vos. Als jij elke dag zeer veel moeite moest doen om aan je eten te raken, dan zou je zo een kans ook niet laten liggen hé.

Groeten,
Steven
zaterdag 19 augustus 2006 - 22:07
Adrienne

Adrienne

Ai Steven,
Gij zijt wel ne vossen vriend en ja ze zien er lief uit !!!
Maar die mens zijn kalfke is toch maar schoon de laan uit.
En geloof me met plezier wring ik ne vos zijne nek om als hem hier nog maar
in de buurt van mijn kalfkes komt.
Honger of gene honger !!!
Sorry hé

gtjs adrienne
zaterdag 19 augustus 2006 - 22:20
Zara

Zara

gelukkig is het misterie opgelost in de zin dat jullie een vermoede hebben wat het kan zijn ... hopelijk blijft het weg en zien we die vossen niet meer terug komen

Ines blij te weten dat je u veilig voelt
zondag 20 augustus 2006 - 08:17
Maxpowa

Maxpowa

Ai Steven,
Gij zijt wel ne vossen vriend en ja ze zien er lief uit !!!
Maar die mens zijn kalfke is toch maar schoon de laan uit.
En geloof me met plezier wring ik ne vos zijne nek om als hem hier nog maar
in de buurt van mijn kalfkes komt.
Honger of gene honger !!!
Sorry hé

gtjs adrienne


Ik begrijp dat wel hoor Adrienne. Het is natuurlijk mijn broodwinning niet en dan is makkelijk praten.

Maar ik haal nog even aan:

'Een artikel in de krant schrijft: dat het om een tweeling kalfjes ging die iets té vroeg geboren
waren en waarvan het ene waarschijnlijk moeilijk levensvatbaar was(veronderstellen ze)'

Met moeilijk levensvatbaar, versta ik dat er al veel kans was dat dit kalf het niet ging halen. Waarom die persoon het dan nog op de wei zet inplaats van het binnen onder een lamp te houden tot het wat sterker is, versta ik ook niet helemaal (maar ja, ik ken eigenlijk niks van koeien houden).

Ik blijf er bij dat ik het meer plausibel vindt dat het kalf vanzelf gestorven is en dan eventueel aagevreten door een vos, of mischien ook wel door ratten, die laten zo een 'hapje' ook niet liggen hoor. Als een dier dood wordt gevonden met beten, dan zijn er altijd wel die graag snel zeggen dat het van een vos is.

Groeten,
Steven.
zondag 20 augustus 2006 - 10:35
Adrienne

Adrienne

Ah, da heb ik weer niet gelezen !!!
En tja heb ik pas ook nog meegemaakt,
moeilijk maar ik laat dan wel liever een spuitje geven.
efkes en dan knop om draaien en zorgen voor het tweede.

gtjs adrienne
zondag 20 augustus 2006 - 22:37
marleen

Marleen

Inès, hoe zit dat nu bij jullie,
is dat beest nu gevonden of gekend?
of is het verregend?

marleen
vrijdag 25 augustus 2006 - 08:53
ulanka

Ulanka


ohlala, wat een paniek allemaal !! Ik weet uit zeer goede bron dat de waaslandwolf die
hier enkele jaren geleden rondliep door de plaatselijke jagers uitdeweggeruimd is !! Dat was hier
vlakbij waar ik woon! Dus ...dat beest kan het niet geweest zijn he !
Ja, ni plezant als uw dieren zomaar doodgebeten worden ocharme dat hulpeloos kalfke .
Maar vossen kunnen ook lief zijn, ik weet dat uit ervaring, heb zelf vroeger nog een vos gehad
als huisdier en geloof me, die zijn meer bang van mensen dan je denkt ... maar ja, hongerige
dieren kunnen rare dingen doen.
" Ja, als de vos de passie preekt, boer waak op uw kalfkes " !

Ulanka
vrijdag 1 september 2006 - 16:45
ines

Ines

De laatste tijd is het kalm rond dit onderwerp dus blijf ik ook laat doorwerken...
heb wel altijd iets bij de hand
kopje koffie om goed wakker te blijven en een
voor als er iets niet pluis is
zondag 3 september 2006 - 22:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon