menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Milieu en van held een ouwe zeur geworden

Ga naar meest recente reactie

Harry54

Tekst aangepast

Harry54

Ik was in de tuin (on-topic) en hoor de oudste naar boven roepen, dat ze de auto even meenamen. De dames gingen op bezoek bij hun oppaskinderen (verder off-topic) De reis is ongeveer 400 meter van huis, maar voordat ik kon protesteren en de over de milieubelastingkon beginnen, die dit bezoek zou meebrengen, hoorde ik mijn duifje al terugroepen dat het goed was. Toch nog een zwakke poging gewaagd en lichtjes bezwaren ingebracht. Stralende lach in mijn richting en verder moest ik niet zo zeuren en maar gauw weer doorgaan met tuinderen. En daar gingen ze: toettoet en zwaaien. "Echt leuke meiden" , dacht ik nog. Maar daarna overviel me de gedachte, dat ik van held (ooit lang geleden) een ouwe zeur was geworden. En dat ik me ooit heilig had voorgenomen dat nooit te worden. 't Zal de gang des levens wel zijn, maar van pure alteratie rukte ik meer (weer even on-topic) gele ganzebloemen eruit dan de bedoeling eigenlijk was.
Tja.

Harry
zondag 27 april 2008 - 23:30
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Nou Harry ik vind je helemaal geen ouwe zeur dat je hier eens over nadenkt; eerder lijkt het dat de reflectie met de jaren komt en daarbij is tuinieren een fijne ondersteuning.
zondag 27 april 2008 - 23:36
Harry54

Harry54

ha Willy, ik rijd ook niet en dat maakt alles wat ik zeg bijvoorbaat verdacht.
Toendertijd met de rapporten van de Club van Rome, dacht ik: dat opeten van de aarde daar doe ik niet aan mee. Of het veel geholpen heeft, weet ik niet. Het autobezit is in Nederland van toen zp'n 1 miljoen opgelopen naar (?) 5 miljoen.
Harry
maandag 28 april 2008 - 00:39
Jose47

Jose47

Hoi ik kan er inkomen.

Jaren geleden (wij wonen nogal ver van de dorpskern) zeurde mijn zoon steeds als hij de fiets moest nemen om ergens naartoe te gaan ... hilarisch : nu is hij een fervent wielrenner geworden en geen kilometerke is hem teveel, hij neemt praktisch altijd de fiets naar het werk enz.

Voor mijzelf lukt dat spijtig genoeg niet en ben ik wel verplicht om de auto te nemen (na mijn rugoperatie waarvan ik nooit meer voldoende hersteld ben om te kunnen fietsen). Ik probeer altijd wel mijn auto op één plaats te zetten en dan indien mogelijk (als ik niet teveel pijn heb) alles te voet af te leggen....

En ach wacht maar tot ze op zichzelf wonen dan denken ze vanzelf aan al datgene waarvoor wij nu zo roepen ...

Vroeger brandde hier constant het licht als mijn zoon de kamer uitging, de deuren stonden altijd open ...nu woont hij sedert een 2 maanden samen en je moet eens horen hoe er op alles gelet wordt ... het is toch zoals mijn moeder ooit zei : als ze het hebben ZIEN doen (of horen) komt het wel goed later ...

Groetjes
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 28 april 2008 - 08:58
cornelia

Cornelia

Ha Harry,

Denk jij ook wel eens "vroeger was het beter" ? Ik heb mij daar laatst op betrapt, iets in de trant van "nou vroeger was dit toch beter geregeld". En ik ben er van overuigd dat ik gelijk had en heb. De vooruitgang is echt niet altijd vooruitgang maar blijkbaar moet je toch meer levenservaring hebben om dat te zien. Straks doen de kinderen van jouw dochters (over 25 jaar) iets en dan zullen ze aan jouw denken en zeggen "die ouwe had toch gelijk". En door de emotie van deze gedachten trekken ze net teveel, plastic, bloemen uit.

groeten, cornelia
maandag 28 april 2008 - 09:50
LauraK

LauraK

Hallo Harry,

Heel herkenbaar hoor, jouw gedachten! Wijsheid komt met de jaren; een waarheid als een koe!
Ik hoor mezelf nu ook vaak dingen zeggen waarvan ik denk: "Het lijkt wel of ik mijn moeder hoor!"

En is het niet de jeugd eigen om de weg van de minste weerstand te kiezen? Waarom zou je je moe
maken, als het ook anders kan? En eerlijk gezegd *op fluistertoon*: waren wij vroeger niet hetzelfde?
Voor onze kinderen is er dus nog voldoende hoop!

Groeten van Laura (die op de fiets boodschappen wil gaan doen, maar liever even wacht tot het droog
wordt )
maandag 28 april 2008 - 10:42
Jose47

Jose47

Hoi Willy,

Mijn man heeft het ook al duizend keer gezegd, onze zoon is 2 maand uit huis en het is hier juist hetzelfde, zelfs de verwarming wordt bij hen 'smorgens niet opgezet , ze zijn toch maar eventjes thuis , da's de moeite niet enz.enz.....
Onze dochter kan ook minutenlang onder die douche staan, maar als ze op het einde van het jaar verhuist en zelf de rekeningen in de bus krijgt ben ik zeker dat het ingekort zal worden.

Ach we zullen maar denken dat we er toch goed aan gedaan hebben om ze dat steeds voor te houden ....

Groetjes
Josée
maandag 28 april 2008 - 18:38
kerstkind

Tekst aangepast

Kerstkind

Hoi Harry,
niks ouwe zeur........

Wie kent niet het spreekwoord:
"GOED VOORBEELD DOET GOED VOLGEN"

Maar meestal gaat dit pas op, inderdaad als ze het zelf moeten gaan bekostigen.
ik denk dat dit overal zo zal gaan.
[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes José
maandag 28 april 2008 - 18:49
Harry54

Harry54

Dank iedereen voor de antwoorden; eigenlijk weet je het wel: het is overal hetzelfde.
Mijn ergernis zat 'm natuurlijk in dat autogebruik, maar ook in mezelf: dat ik het niet had kunnen laten er iets van te zeggen. vandaar het "ouwe zeur-gevoel"
groet Harry

ps. Willy: ze snel een eigen abonnement geven, lost al heel veel op.
maandag 28 april 2008 - 19:14
Jose47

Jose47

Yep hebben wij ook gedaan, je kan voortaan een gedetailleerde factuur opvragen en zo heb ik alle nummers die zij belden opgeschreven en opgeteld, tot ze zagen wat resultaat dat gaf, heb ik maar 2 maand moeten doen en 't was gedaan....

Josée
maandag 28 april 2008 - 19:22
Sandy

Sandy

hoi, de auto nemen voor 400 m terwijl de voordelen om het te voet te doen zo hoog oplopen .... lekker in de zon aan je conditie werken en tegelijkertijd bruinen, geld besparen en het milieu ook nog een pleziertje doen ... daar moet je zelfs geen 'oude zeur' voor zijn om daar iets van te zeggen. Dat zou ik ook doen, daar een opmerking over maken bedoel ik.

Maar ja misschien kan je zelfs als dertiger een 'oude zeur' zijn !!!
maandag 28 april 2008 - 20:47
jp

Jp

Volgens mijn onvolprezen vrouw is er maar één, echte, ouwe zeur, ... en dat ben ik.

Blijkbaar brom ik binnensmonds de hele dag door (als ik met iets bezig ben buiten, het nieuws volg op TV, "waar is opa ?", volg het gebrom...) en zelfs 's nachts vlieg ik naar 't schijnt al 'ns uit bed om luidkeels te brullen dat "het gtfr moet gedaan zijn".

Zelf heb ik daar niet veel last van want ik weet 's ochtends nergens van...
dinsdag 29 april 2008 - 09:26
hannibal

Hannibal

een "ouwe zeur" worden is menselijk, t'is alleen spijtig van de bloemen hé
woensdag 30 april 2008 - 21:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon