menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Niet zagen....

Ga naar meest recente reactie

Zandblauwtje

Zandblauwtje

Nu ga ik niet zagen hé.... maar was dat nu geen zomer?
Het giet water, mijn badkamer is ijskoud en in de tuin werken!!!
Niet te doen. Heb bloemetjes gezaaid en ze verzuipen.
Groetjes.
zaterdag 12 augustus 2006 - 02:59
Nigella

Nigella

enige voordeel , dat we hier een aantal dagen geen water moesten geven aan de potten enbloembakken
zaterdag 12 augustus 2006 - 09:54
corrielat

Corrielat

hallo
wat je zegt over dat water ik heb ondanks de regen toch volop de bloempotten moeten gieten,bij mij regende het er langs

groetjes corrielat
zaterdag 12 augustus 2006 - 10:53
nientje

Nientje

ik vrees dat de zomer al voorbij is
nientje
zaterdag 12 augustus 2006 - 11:17
Annemie

Annemie

Eindelijk hebben we hier eens wat regen die de moeite is gekregen, nl 25 l/m². Als de grond erg droog is en het regent maar 5 l/m² dan zie dat gewoon niet. De aardappelen hier in de streek zijn aan het doorschieten en dat belooft niet veel goeds voor de kwaliteit. Op tijd en stond regenen is wel nodig maar het moet van ophouden weten. Juni en Juli waren toch mooie (te) warme maanden.

Annemie
zaterdag 12 augustus 2006 - 12:06
lisa

Lisa

vind het wel euk regen -want hier is het toch heel lang droog geweest,en nu krijgen de planten genoeg
en ik denk zeker de zomer komt terug ,wij mijn man en ik zijn twee partijen de een heeft water nodig de andere niet, wijj moeten ook nog iets van het land halen -helaas te nat wij kunen blij zijn als wij het
nog eraf kunen halen,dus alles heeft zijn voor een nadeel
lisa
zaterdag 12 augustus 2006 - 12:15
corrielat

Corrielat

hallo lisa heeft jou man een boerenbedrijf?? dan zal hij blij zijn als het droger word, maar hebben de producten geen schade ondervonden van de droogte of hebben jullie zo een regenapparaat, hier in de buurt is het mais zo droog dat het wel yucas lijken.

groetjes corrielat
zaterdag 12 augustus 2006 - 14:23
lisa

Lisa

yes,wij heben nu bonen -zuikerbieten en graanproducte erop staan -en ja wij heben een regenapparaat
mais heben wij dit jaar niet op het land -geluk, alleen het graanproduct moet er nog af- en snel ook
soms heben wij een probleem -ik denk dat het snel schijnt,de rest moet er nog blijven staan
groetjes lisa
zaterdag 12 augustus 2006 - 15:36
corrielat

Corrielat

veel succes met jullie producten, ik denk dat een burger net als ik niet goed weten wat er in een boerenbedrijf allemaal gedaan moet worden, gelukkig heb ik alleen mijn tuin als hobby, als er dan iets mislukt is het alleen maar jammer.

groetjes corrielat, hou me op de hoogte, ik vind dat best interresant
zaterdag 12 augustus 2006 - 15:43
lisa

Lisa

ik had voorhen ook geen flauw idee wat boer zijn inhoud -dat heb ik pas gezien als ik voor een paar jaar met mijn man getrouwd ben,voorhen was ik veel te veel met andere dingen bezig -en nog want - ik weet wel wat zo allemaal gedaan wordt maar ik spring alleen af en toe in als iemand ziek is of zo
voor de rest interessert mij alleen groeit alles goed -zijn de opbrengsten oke- loop alles goed -ja dat is mijn taak,voor de rest ben in de baas in onderhandelingen- en heel belangrijk ik heb mijn hobbys dat is tuin-bloemen -kweken - alles omspiten dus alles wat er rond om gebeuren moet en niet vergeten de huishouding -en zo verder -dus ik heb het lekker druk maar gezellig druk -
groetjes lisa
zaterdag 12 augustus 2006 - 16:22
corrielat

Corrielat

en zo hoort het ook!! maar nu genoeg gebabbeld, het regent niet meer dus kan ik weer gaan hobbyen

groetjs corrielat

zaterdag 12 augustus 2006 - 16:48
Victor44

Victor44

Vandaag is het weer toch goed geweest(hier toch) Wel wolken maar toch tamelijk veel zon en warmer. Lisa,wat is een regenapparaat?
zaterdag 12 augustus 2006 - 22:17
Catgarden

Catgarden

Eerst was alles aan het uitdrogen, nu is het aan het verzuipen.
Kunnen we dan nooit geen normaal zomerweer hebben
zondag 13 augustus 2006 - 01:41
corrielat

Corrielat

Vandaag is het weer toch goed geweest(hier toch) Wel wolken maar toch tamelijk veel zon en warmer. Lisa,wat is een regenapparaat?


ik heb het regenapparaat genoemd,, ik weet nit hoe ik het anders moet nomen

groetjes corrielat
zondag 13 augustus 2006 - 07:16
Annemie

Annemie

Vandaag is het weer toch goed geweest(hier toch) Wel wolken maar toch tamelijk veel zon en warmer. Lisa,wat is een regenapparaat?


Een beregeningsapparaat noemen wij hier een beregeningshaspel. Het is een toestel met een lange waterleiding die op een haspel (soort rol) gerold is en verbonden is met een waterpomp. Aan het eind van de leiding is een waterkanon waaruit het water spuit. Om de velden te beregenen wordt de leiding afgerold. Terwijl het kanon water spuit wordt met de druk van het water een mechanisme in gang gebracht waardoor de haspel de leiding terug oprolt. Op die manier wordt een veld beregend.
Begrijp je mijn uitleg?

Annemie
zondag 13 augustus 2006 - 20:30
Annemie

Annemie

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik heb geprobeerd om een foto te plaatsen van een beregeingshaspel. Benieuwd of het gelukt is.
Annemie
zondag 13 augustus 2006 - 20:53
Adrienne

Adrienne

Ja, ik zie ze dus ... het is gelukt
gtjs adrienne
maandag 14 augustus 2006 - 18:52
marleen

Marleen

om maar weer op regen en weer terug te komen,
ik ben vanaf donderdag in verlof,
help ik wil een beetje meer warmte,
een beetje zon
een beetje minder regen..........

marleen
maandag 14 augustus 2006 - 19:11
Victor44

Victor44

Bedankt voor de uitleg en de foto van het "beregeningsapparaat".Nu kan ik het me voorstellen!
maandag 14 augustus 2006 - 19:41
jdcoster

Jdcoster

Tof, zo'n beregeningsapparaat.
Hebben jullie er ook zo een voor zon?
maandag 14 augustus 2006 - 21:15
Annemie

Annemie

Bestond dit ook maar. Het heeft nu genoeg geregend. Nu maar hopen dat de zon gauw terugkomt.

Annemie
maandag 14 augustus 2006 - 22:15
ines

Ines

Het is precies al tijd voor pannekoeken en wafelbak, ik heb altijd dit gevoel bij regen en wind en
donkerder dagen
[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 14 augustus 2006 - 23:52
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Maak er dan maar genoeg, we schuiven wel mee aan en een goei laag confituur(zelfgemaakte welteverstaan) er op, mmm lekker.
dinsdag 15 augustus 2006 - 09:32
sugar

Sugar

Ik heb de indruk dat de weersvoorspellingen weer wat beter worden, 22 -24 °C met wisselende bewolking en kans op regenbuien

Misschien een eerste stap richting wat droger weer

sugar
dinsdag 15 augustus 2006 - 10:54
Bowie

Bowie

Ik heb de indruk dat de weersvoorspellingen weer wat beter worden, 22 -24 °C met wisselende bewolking en kans op regenbuien

Misschien een eerste stap richting wat droger weer

sugar


Ik weet niet waar jij woont Sugar, maar hier bij mij is er geen kans op regenbuien, maar ze zijn er en ze weten van geen ophouden.
dinsdag 15 augustus 2006 - 14:42
lisa

Lisa

ja -sorry victor het is inderdaad een beregeningsinstalatie is wel een moderne uitdruking wabt zo modern vind ik het niet -wel makkelijk -en na de vele regen gaat toch het zonnetje schijnen
het zal lekker warm worden -michien dat het nu zo dan en wan echt naar beneden valt maar de vooruitzichten zijn er heel goed dat het warm wordt
groetjes lisa
dinsdag 15 augustus 2006 - 23:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon