menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eindelijk keuken gekozen en besteld

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

na lang(heel lang) zoeken veel rekenen en denken zijn we er eindelijk uit en hebben gisteren onze keuken besteld!
vandaag komen ze opmeten
ik wou zo graag een nostalgische keuken en dat is het dan dus ook geworden,met een breed fornuis erin( 110 cm) en een bombatino koelkast in dezelfde kleur gespoten....
composiet werkblad i, zwart en met zo een ouderwetse grote gootsteen(2 bakken) in porcelijn
en dan natuurlijk zo mooie nostalgische keukenkraan met een "knik" erin....(hubbie vind ze lelijk!)
fornuis:
[afbeelding verwijderd niet-https]
koelkast(is niet deze kleur rood maar exact dezelfde als het fornuis)
[afbeelding verwijderd niet-https]
mijn kraan(maar met aansluiting op het aanrecht en niet in de muur)
[afbeelding verwijderd niet-https]
gootsteen:

[afbeelding verwijderd niet-https]

mijn kastjes zijn in vanillekleur en het werkblad is in zwarte composietsteen...

en nu maar wachten.......

gootsteen:
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 26 maart 2008 - 08:57
corrielat

Corrielat

Zo Cetinel,

Dat is een prachtig besluit, wel duur natuurlijk, ik heb vroeger een keukenzaak gehad en ken de prijzen,

Wat zal er bij jullie fijn gekookt gaan worden, proficiat met deze mooie keuken.
woensdag 26 maart 2008 - 09:04
Tine

Tine

Wat mooi. Ik wou dat wij ook met gas konden werken maar de wijk waar ik in woon heeft alleen electriciteit.Nu weet ik wel dat ik dan flessengas kan nemen maar dat vind ik niet zo'n fijn idee. Ik heb dat zo lang moeten gebruiken toen er nog geen stadsgas was, dat ik zoiets in ieder geval niet meer wil.
Veel plezier met je prachtige keuken. Ik hoop voor je dat hij snel kan worden geplaatst.

Tine.
woensdag 26 maart 2008 - 09:05
cetinel

Cetinel

ja aardgas is wel lekker handig vind ik,en ik kook liever op gas dan op electriciteit,je hebt deze fornuizen ook met elektrisch,of keramisch kookdeel,maar dat doet wat af en het mooie oiuderwetse uiterlijk vind ik...
woensdag 26 maart 2008 - 09:07
LauraK

LauraK

Hallo Cetinel,

Dat wordt een mooie, warme keuken zo te zien! Plaats je er ook foto's van als de keuken geplaatst is?
De voorpret van zoiets groots uitzoeken is ook al fantastisch. Jullie hebben een mooie keuze gemaakt.
En tsja, als jouw hubbie de kraan niet mooi vindt: wie staat er het meeste in de keuken??
De emaille spullen die je vorige week gekocht hebt, passen er helemaal bij qua kleur en sfeer!

Groeten van Laura.

woensdag 26 maart 2008 - 09:08
cetinel

Cetinel

eigenlijk vind mijn man enkel het fornuis en de koelkast mooi! al de rest heeft hij moeten inbinden,in ruil mag hij dan kiezen voor de badkamer waar ik een bad op pootjes(ook lekker ouderwets,)en nostalgische kranen wou,maar die vind hij dus ook lelijk(rare vent)en hij wou persé een hoekbad....dus word het een hoekbad..
geven en nemen hé
woensdag 26 maart 2008 - 09:11
LauraK

LauraK

En zo hou je je huwelijk goed!
woensdag 26 maart 2008 - 09:14
Lilian

Lilian

Het fornuis is natuurlijk een prachtstuk in je keuken een mooie keuze.
Ik heb laatst ook naar zo'n fornuis gekeken (een Aga) alleen heb ik een beetje schrik voor de gasrekening omdat die wat ik gezien heb meer op een kachel lijkt, geeft veel warmte af.

De voorpret alleen al geeft je veel voldoening, veel plezier ermee.

groetjes lilian
woensdag 26 maart 2008 - 09:30
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

een aga kost evenveel als mijn hele keuken samen!(degene die ook verwarmt dus)en inderdaad,als het een hete zomer is is die ook constant aan en de gasrekening is wel serieus duurder!
de falcon serie is ook van de AGA company...dus heb ik die gekozen,mooi ruim fornuis en goede kwaliteit voor minder geld(nog steeds duur genoeg hoor!)
woensdag 26 maart 2008 - 09:34
Lilian

Lilian

Dat zal ik eens onthouden Cetinel want die Aga die ik heb gezien was inderdaad heel mooi maar ontzettend duur!!!
Verwarmt die van jou ook dan of kan je dat instellen?

Het is ook nog altijd mijn droomfornuis .... zo gezellig



groetjes lilian
woensdag 26 maart 2008 - 09:43
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

in de falcon serie heb je ook meer robuust uitziende fornuizen die wel wat weg hebben van de originele AGA (vind ik toch)mischienis dat een optie,gasrekening en aanschaf minder duur en toch een beetje het uitzicht...
van de AGA zelf heb je ook verschillende soorten...

http://www.falconbelgium-nl.com/index_88.htm

[afbeelding verwijderd niet-https]AGA

[afbeelding verwijderd niet-https]FALCON
woensdag 26 maart 2008 - 09:44
Lilian

Lilian

Bedankt voor de info Cetinel, de link staat in ieder geval al bij mijn favorieten

groetjes lilian
woensdag 26 maart 2008 - 09:55
cetinel

Cetinel

graag gedaan!
ik heb ook heel lang lopen kijken,kwijlen,rekenen,echtgenoot overtuigen etc...
en ik ben heel blij met mijn beslissing!
veel geluk met je zoektocht!
woensdag 26 maart 2008 - 10:07
lentemode

Lentemode

Zo mooi, Cetinel,
dat gaat daar de warme ziel van je huis worden, zo'n mooi fornuis !

Groetjes,
Mia
woensdag 26 maart 2008 - 10:13
annd6

Annd6

De kleur is niet zo mijn ding maar dat fornuis!
[afbeelding verwijderd niet-https]
Daar droom ik van!
Groetjes
Ann
woensdag 26 maart 2008 - 11:05
cetinel

Cetinel

je hebt ze ook in wit,creme en zwart hoor!
en ook nog in groen en blauw en zelfs met orchideemotief(hoe verder je je portefuille opentrekt hoe extravaganter)
smaken verschllen nu eenmaal!
woensdag 26 maart 2008 - 12:35
annd6

Annd6

Ja, godzijdank! Stel je voor dat iedereen hetzelfde mooi vond
Orchideemotief...niets is te gek
Dat gaat toch een prachtige keuken worden.
Veel plezier ermee.
Groetjes
Ann
woensdag 26 maart 2008 - 12:39
Matabish

Matabish

idd prachtig cetinel!! Op dàt fornuis zou ik ook graag [afbeelding verwijderd niet-https]
Véél plezier ermee...

Matabish.

woensdag 26 maart 2008 - 13:28
rialle

Rialle

Prachtig Cetinel! Echt heeeeeel mooi! Dat nostalgische is zo gezellig hé?
Ik ben heel blij voor je. En dat hij nu maar snel geplaatst wordt, hoe lang gaat dat nog duren?
Maar voorpret is ook pret hé, dus geniet almaar vast van het voorgevoel!
Ik wens je alvast veel kookplezier met dat schitterende fornuis.

Groetjes Rialle
woensdag 26 maart 2008 - 18:05
cetinel

Cetinel

plaatsing is tegen juli,das nog wat bveraf , maar we willen eigenlijk wat er nog gedaan moet worden nog verder afwerken en dan de keuken erin zodat er niet nog vanalles moet gebeuren(plaatsen radiators etc)wat veel stof of iets anders zou veroorzaken,de nieuwe keuken dus niet direct laten afzien,vandaar dat we tot dan wilden wachten...
maar wachten is niet leuk
maar ik ben in ieder geval al content dat het toch naar mijn goesting is!
woensdag 26 maart 2008 - 19:51
Merel

Merel

Kwijl,kwijl....prachtig Cetinel al droom ik van een vanillekleur aga!

groetjes Merel
woensdag 26 maart 2008 - 20:19
kerstkind

Kerstkind

Hoi Cetinel,

gefeliciteerd met deze geweldige aankoop!!!
Een nostalgische, gezellige keuken waar ik qua kleur best jaloers op
kan worden...

Maar het is jullie van harte gegund.
En zoals Matabish al aangeeft, het moet een genot zijn op hierop te mogen
koken. Ik denk dat er dan ook plaats genoeg is voor twee

Heel veel plezier ermee.
José
woensdag 26 maart 2008 - 22:29
minouke

Minouke

Die van ons wordt eind april geleverd en ik heb ook een nostalgische keuken gekozen, engelse cottagestijl maar in vanillekleur en blauwe steen als aanrecht , grote minou is dus momenteel serieus aan het werken om alles klaar te maken en ik geef aan
donderdag 27 maart 2008 - 09:05
cetinel

Cetinel

hé wat leuk,das al snel bij jou,ik moet nog eventjes wachten.
ook vanille....mooi hé!
laat je ook fotookes zien??
hoeveel heeft je keuken gekost( als ik mag vragen)
heb je evenlang lopen zoeken en dubben als ik of had je gelijk je goesting??
donderdag 27 maart 2008 - 09:49
Karintje

Karintje

Hoi Cetinel,

Mijn vriendin heeft net zo'n fornuis, maar dan int zwart en de gootsteen heeft ze ook int zwart genomen. Zelfs de kraan ist zelfde of die jij gekozen hebt. Waarschijnlijk hebben jullie dezelfde smaak
De keuken zelf is gebroken wit/vanillekleur en het is héél mooi hoor!

Ik kan me dus een klein beetje voorstellen hoe jou keuken eruit zal zien!

Grtz,
Karin
vrijdag 28 maart 2008 - 15:08
cetinel

Cetinel

beetje verlaat wegens het bouwverlof,maar morgen word onze keuken geleverd en begint men aan de plaatsing.
echtgenoot heeft nog in het weekend de vloer erin gelegd(donkergrijze tegels van 60 op 60)
dus met een beetje geluk zit mijn keuken er in voor het weekend( ze hadden 2 dagen nodig om alles te plaatsen hebben ze gezegd)
ben es benieuwd naar de combinatie van mijn kastjes,fornuis en vloer.....ik heb namelijk ook een heel donker composiet werkblad gekozen,vandaar dat ik vond dat de vloer donker moest zijn.....
woensdag 13 augustus 2008 - 20:27
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

En als de keuken geplaatst is: foto's! Foto's! Foto's!
Nu begint je huis steeds meer op een thuis te lijken, hè?!

Groeten van Laura.
woensdag 13 augustus 2008 - 21:03
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

Oeps, als je per ongeluk dubbelklikt, wordt je bericht ook twee maal geplaatst, en dat is
toch wel een beetje teveel van het goede...

Hebben jullie al enig idee wanneer de verhuizing plaats zal gaan vinden?

Groeten van Laura.
woensdag 13 augustus 2008 - 21:03
cetinel

Cetinel

zal van het weekend dan eens fotos plaatsen van de geplaatste keuken!
ja nu begint het beetje te komen
woensdag 13 augustus 2008 - 21:05
cetinel

Cetinel

Oeps, als je per ongeluk dubbelklikt, wordt je bericht ook twee maal geplaatst, en dat is
toch wel een beetje teveel van het goede...

Hebben jullie al enig idee wanneer de verhuizing plaats zal gaan vinden?

Groeten van Laura.



nee nog geen idee,de aansluiting van electriciteit water en gas duurt blijkbaar ook langer dan we dachten,na aangifte duurt het tien dagen en dan krijgt ge een offerte thuisgestuurd
dit bedrag stort je en dan duurt het tussen zes tot 8 weken eer je aangesloten bent zegden ze.....
niet dus,na een maand hebben we nog niet eens de offerte(ze hebben alle gegevens al,dat hebben ze zelf verklaard)
tis dus wachten op de aansluitingen van alles,ook de toiletten en bad en douche moeten er nog komen.
de vloeren voor woonkamer en andere delen van het huis moeten ook nog gelegd,dat doet hij dan in zijn weekenden,al bij al zijn we nog zeker een paar maandjes hier hoor!
maar dat vind ik niet erg,tis hier ook nog steeds leuk wonen!
woensdag 13 augustus 2008 - 21:11
summerspookje

Summerspookje

nog wat geduld cetinel, het is wel altijd een over en weer geloop , maar eens ge er zult zijn in uw huis , zal de rust dubbel en dik verdiend zijn , en kunt ge u in de tuin gaan uitleven wanneer gewilt , zonder dat ge tijd verliest met over en weer te rijden, dus nog wat volhouden

gr

summer
donderdag 14 augustus 2008 - 11:46
cetinel

Cetinel

och ja,komt allemaal op tijd en stond wel in orde.
hier weggaan presseert ook niet echt.
by the way annie: heb al wat zaadjes voor je geoogst van de korenbloemen(blauw)
als ge mischien je adres mailt kan ik ze opsturen of in de bus steken(als ge ze nog wilt)
donderdag 14 augustus 2008 - 15:05
Karintje

Karintje

Hoi Cetinel,

Ik ben al hééééééééééééél nieuwsgierig naar de foto' van je keuken hoor!!!

Het zal nu wel een "bouwwerf" zijn bij jouw thuis, maar je krijgt er iets moois voor in de plaats ook hé!!

Grtz,
Karin
donderdag 14 augustus 2008 - 15:12
cetinel

Cetinel

Hoi Cetinel,

Ik ben al hééééééééééééél nieuwsgierig naar de foto' van je keuken hoor!!!

Het zal nu wel een "bouwwerf" zijn bij jouw thuis, maar je krijgt er iets moois voor in de plaats ook hé!!

Grtz,
Karin


om 11 uur deze ochtend zijn de mannen toegekomen.
vandaag en morgen aan werken en dan zou het er moeten staan....tis daar dan inderdaad ook een bouwwerf
de keuken is het eerste wat erin komt,binnenkort de toiletten ,bad en douche etc....
we(mijn man dus) hebben nog heel wat werk voor de boeg maar alles krijgt al vorm.
ik ga straks es langs om te kijken hoever men al gevorderd is met mijn keuken

nog en paar maanden geduld en dan de stress van het verhuizen......
donderdag 14 augustus 2008 - 15:16
Jose47

Jose47

Nou Cetinel, ik zit hier echt te 'watertanden' hoor met op de achtergrond mijn 'moderne' keuken, maar ja je moet iets doen om alles in het midden te houden, mijn ventje lief zit nu eenmaal in de moderne keukens , al gaat mijn voorkeur echt wel uit naar COTTAGE ..... daar droom ik van ....
Josée
donderdag 14 augustus 2008 - 18:50
cetinel

Cetinel

mijn keuken hier is ook een moderne,in blauwe hoogglanslak. ook heel tevreden over,maar nu wou ik dus liever landelijk..
zo een hoogglanslak is wel makkelijk te onderhouden vind ik..gewoon effe afsoppen en klaar,
vrijdag 15 augustus 2008 - 10:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon