menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Suc6 met raam-vogelvoerhuisjes

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Beste Forummers/sters,

Wat hebben wij een plezier van de raamvogelvoerhuisjes (screbblewoordje) van Kurt zijn webwinkel!!!
Neem daarom A.U.B. een kijkje bij de stand van het Tuinadvies.be of in de digitale webwinkel.
Om te laten zien, hoe leuk het is, kijk je naar de collages, maar als je wilt zien wat voor rommel ze kunnen maken, kijk dan maar wat er tussen raam en voerhuisje zit!

L.boven: Maak nu voort, ik wil ook nog wat eten! R.boven: Pimpelmeesje zit op zijn/haar gemak.
L.onder: Ja, nu ben ik aan de beurt om te eten. R.onder: Ik kan ook op mijn gemak zitten hoor.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Dit roodborstje, zit héél vaak bij het raam als wij eten en nu helemaal!!!
L.boven: Is dit voerhuisje niet te klein voor mij? R.boven: Verhip, ik heb ruimte zat hier.
L.onder: Bedankt Jeannette, nu kunnen wij samen eten! R.onder: Roodborstje schuilt voor de regen.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Dit is dus ECHT genieten!!!

Groetjes, Jeannette
woensdag 5 maart 2008 - 14:25
printemps

Printemps

hallo

op de onderste foto links lijkt het net of het roodborstje zegt bij zichzelf
oei er kijkt iemand naar mij
ik zal ook ne keer kijken

groetjes

an
woensdag 5 maart 2008 - 14:45
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Goh Jeannette fantastisch, als ik het niet op jouw foto's zelf gezien had zou ik het nooit kopen , want ik zou ze niet geloven
Ik dacht dat de vogeltjes nooit zo dicht zouden durven komen.Ik ga dat vlug bestellen en ophangen en dan natuurlijk regelmatig mijn ruiten kuisen
jij hebt natuurlijk wel vlakbij struiken staan , zou het daaraan geven? Is er vooraan ook een voederbakje of is het alleen een stokje waar ze kunnen op zitten?
Bedankt , dat is inderdaad genieten en wondermooi.
woensdag 5 maart 2008 - 14:48
LauraK

LauraK

Hallo Jeannette,

Wat een ontzettend leuk en levendig gezicht daar voor jullie raam! Het is gewoon live televisie,
maar dan anders. Je foto's zijn opvallend scherp: knap hoor zo door het raam heen en
met schuwe 'foto-modelletjes'. Het lijkt er zelfs op dat ze zich helemaal niet storen aan jullie
aanwezigheid.
En wie maalt er nu om een beetje vuil als je zo van de natuur kan genieten?! Als je niets gezegd
had, dan had ik het niet eens gezien -wat meer over mij dan over jou zegt, hahaha.

Groeten van Laura.
woensdag 5 maart 2008 - 15:17
Jeannette1

Jeannette1

@ Ja An, misschien denkt hij/zij dat wel, wie weet.

@ Lysianthus, wij hebben er 4 hangen, 1 aan elk voorruit, 1 op de ruit bij de eettafel (waarvan de foto's zijn genomen) en 1 op de achterbuitendeur.

De voorkant en achterkant zijn geheel kaal zonder struiken in de buurt.

Waar het roodborstje en de mezen altijd zitten, is een buiten Hybiscus bijna paars en heel groot.

Daar zitten ze altijd veilig tot er een of andere hond langs komt vliegen of een kwajongen snel met de fiets op het voetpad rijdt.

Ik zou de voerhuisjes nu al NOOIT meer willen missen!

Groeetjes, Jeannette
woensdag 5 maart 2008 - 15:21
Jeannette1

Jeannette1

@ Hai Laura, de vogeltjes zaten al geregeld bij mij op die takjes van de Hybiscus, zijn mij dus gewend.

Zo druk als ik normaliter ben, zo stil kan ik zitten als mijn schatjes en ik met elkaar praten, ja zo gek als een deur.

Maar als wij bij de auto zijn en ik roep en fluit op mijn manier, komt mijn roodborstje en zit dan vlak bij de auto op een takje.

Ger zegt dan vaak: komt dan gaan wij naar huis!

Hij vliegt dan al vooruit (dat is 4 huisjes verder) (gelukkig kan er GEEN auto bij ons huisje komen), dan zit hij al in de tuin als wij er aan komen.

Het is net als een hond, je kunt ze veel leren.

Vertrouwen en geduld is het belangrijkste voor dieren! TROUWENS VOOR MIJ OOK!!!


Wat de foto's betreft, ik heb bijna dezelfde camera als Lysianthus, van haar heb ik geleerd vandaag, dat als ik hem op de M (Manueel)zet, dat ik dan (weet zij zelf nog niet)hahaha, alles wat ik dichterbij haal dan ook echt scherp is.

Volgens Lysianthus alleen voor profs of haar manneke geloof ik, maar zelfs IK kon het!

Groetjes, Jeannette

woensdag 5 maart 2008 - 16:04
Jeannette1

Jeannette1

O JA LYSIANTHUS, ze zitten op de rand van, of IN het voerbakje!

Groetjes, Jeannette
woensdag 5 maart 2008 - 16:06
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

héél mooi Jeannette, da's genieten, niewaar?

prachtige foto's die je gemaakt hebt! Maar ik vrees dat ik dat niet ga klaarspelen want ik heb allemaal dubbele beglazing en ik denk niet dat ik, daar dóór, netjes kan fotograferen.
'k Heb verleden week o.a. ook twee van die venstervoederbakjes besteld, vooral om de kleinkinderen te laten genieten. (jaja, ook voor mij!! [afbeelding verwijderd niet-https]...)
Zodra ik ze heb zal ik ze ophangen want ze zijn allemaal al druk bezig met hun nestjes, vlak bij de veranda. Zo vinden ze ook makkelijk te eten voor de drie series jongen die ze elk jaar groottrekken!
Schuchter zijn ze zeker niet, ze komen nu al eten op 30/40 cm boven ons hoofd als we op het terras zitten en vliegen zelfs niet weg als we daar rondlopen!
'k Mis alleen mijn vele huismusjes van vroeger wel erg!! 'k Heb er nog maar enkele in de tuin en dàt waren mijn speciale vriendjes! Spijtig genoeg worden ze overal verdreven door de meesjes!

Veel plezier nog met die prachtvriendjes,

Matabish.

woensdag 5 maart 2008 - 16:28
Jeannette1

Jeannette1

Hai Matabish, het is zeker genieten, want ze komen niet alleen als wij eten, maar eigenlijk eten zij de hele dag.

Ook zijn er al Koolmeesjes, die voer naar het nestje brengen, waarschijnlijk voor het vrouwtje want die zien wij op dit moment niet.

De lijsters die bij ons komen, zitten dan op de vensterbank en eten de zaadjes, die de andere vogeltjes uit het bakje gooien.

Zelfs dat is een koddig gezicht, als je ziet hoe zij dat voer weggooien net als een merel dat doet in de tuin als zij de bladeren opzij gooien als zij wormen willen pakken uit de grond.

Wat de musjes betreft, boffen wij héél erg!!!

In de verste verte géén musje te zien, maar bij ons in de tuin EN op de raamvoerbakjes, zeker wel 20 musjes bij elkaar.

Niet allemaal tegelijk op de voerbakjes hoor!

De enige vogels (mag eigenlijk niet), die ik verjaag zijn de spreeuwen.

Daar hebben wij 1X à 2X per jaar een invasie van.

Dan nog iets Matabish, wij hebben overal dubbel glas, alleen niet bij de achterbuitendeur.

Dus ook de foto's van de collage zijn door dubbel glas gemaakt.

Proberen waard dus, probeer het eens met b.v. iets wat je door de ramen ziet, maak dan gewoon een foto, dan kun je zien of het bij jullie ook goed gaat!

Suc6 gewenst, Jeannette
woensdag 5 maart 2008 - 17:37
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Wij hebben ook dubbele beglazing Matabish en ik kan daar ook perfect mee door het raam fotograferen , je moet wel zien dat het raam niet al te vuil is hahahahahah
Ik heb vandaag een leuke babbel met Parodias van het cactusforum gehad , kijk maar eens op "" vragen over het forum "" en dan antwoord voor Minouke of zoiets, wat bleek , dat Willy heel erg bereid is meer uitleg te geven bij problemen met fotograferen, erg interessant , en fotografie is één van zijn hobby"s.
Zeg eens aan hem welk type toestelletje en het juiste probleem en als hij je niet kan helpen, dan niemand niet
Jeannette , hoe heb ik je geholpen? 'k versta er niks van?
Komen de vogeltjes ook langs de kant waar geen struiken staan.
Die hibiscus van jou moet prachtig zijn in de zomer , laat ons maar meegenieten , nu je zogoed kan fotograferen, ze zijn inderdaad haarscherp, proficiat.
woensdag 5 maart 2008 - 18:35
Jeannette1

Jeannette1

Hai Lysianthus, ja jij hebt mij zonder dat je het wist geholpen!

In een of andere topic schreef je dat je die Boompioen met die camera gemaakt had en dat je er ook Manueel mee kon klikken of zoiets.

Maar dat was meer voor je manneke of een prof of zo.

Toen hebben Ger en ik mijn camera gepakt en goed gekeken wat wij met die M konden doen.

Ik heb een Panasonic Lumix FZ8.

Inderdaad, als ik normaal iets dichterbij probeerde te halen, werd het onscherp, zelfs flauw.

Maar hetzelfde met die M (Manueel), kreeg ik op dezelfde manier erg scherpe foto's!

De vogeltjes komen bij alle 4 de voerhuisjes!, dus ook bij die voerhuisjes die op de ramen zitten zonder struiken of boom erbij.

Groetjes, Jeannette
woensdag 5 maart 2008 - 19:44
Lysianthus

Lysianthus

Hey , tof Jeannette dat je heb kunnen helpen , daar doen we het voor hé dat van professioneel moet je niet zo nauw nemen hoor, ik weet wel dat anderen dat ook kunnen maar ik bedoelde eigenlijk met die automatische functie , doet de camera alles voor je ( het meeste )
als ze overal komen ga ik er me zeker aanschafffen voor op mijn groot livingraam te hangen hahahaha
Erg bedankt voor je vlugge reactie.
woensdag 5 maart 2008 - 20:13
Adrienne

Adrienne

Waaah, Jeanetje PRACHTIG, SUPER !!!
Meer kan een mens niet wensen.
Amaai, ik kan me best voorstellen dat jullie daarvan genieten, je zou al van minder hé.

En .... Ben je al terug in je gewone doen?
Want het was wel een zware trip geweest hé.
woensdag 5 maart 2008 - 21:23
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Lysianthus, met mijn andere camera kon ik lezen en schrijven!

Maar, toen het stuk was, kreeg ik deze, ben er wel heel erg blij mee, maar moet er wel nog aan wennen is namelijk een heel andere instelling.

Daarom was ik blij met hetgeen jij vertelde, want ik heb het direct uitgeprobeerd en YES!!! het werkte en nog goed ook!


@Hai Adrienne, Het was inderdaad een fijne maar lange rit en dan dat ongelukje nog op de Expo, hahaha

Maar de ontmoeting met Angelo Dorny en Kurt, maakte alles goed!

Hopelijk is de griep ook weer snel voorbij, zodat wij als het mooi weer wordt weer eens als het zomer is naar een open tuin dag kunnen!

Groetjes, Jeannette


woensdag 5 maart 2008 - 21:34
corrielat

Corrielat

Wat een goed idee zeg,
natuurlijk MOET ik dat ook hebben, ik heb deze voederbakjes eerder gezien, maar ik geloofde nooit dat er echt vogeltjes op af zouden komen, maar nu ik het met eigen ogen zie.....hebben!!!!
donderdag 6 maart 2008 - 09:17
duupje

Duupje

hallo allemaal

goh ik vind die voederbakjes ook leuk maar kan ze niet hangen heb rolluiken en die gaan daar ni over he.
maar ik voeder myn vogelkes in de tuin en op t moment zyn ze druk bezig.en ze zyn met vele hoor t stopt ni met 15.heb zo van die bollen gelegd die ge zo kunt kopen en ook nog nootjes die vliegen nogal in t rond .vanuit myn keuken kan ik ze dan bezig zien en de kat is dan boos da m ni buiten mag .zal bly zyn als t warmer wordt da ik dan terug op myn terras kan zitten en borduren.dan geniet ik zo van myn vogelkes ze durven dan zelfs tot op de stoel te komen zitten die aan de andere kant van de tafel staat vooral t roodborstje.da is voor my vacantie myn terraske en myn tuin en myn vogelkes.der zyn er die my voor zot verklaren maar ik kan daar zo van genieten e.myn man zegt altyd als t begint te zomeren alez t vrouwke woont weer op haar terras ,heb een pergola van 10 op 4 dus.

groetjes aan allen DUUPJE
donderdag 6 maart 2008 - 10:28
Jeannette1

Jeannette1

Corrielat, (citeer: Wat een goed idee zeg, natuurlijk MOET ik dat ook hebben, citeer)

Onthoud 1 ding: MOETEN LIGT OP HET KERKHOF EN WILNIET LIGT ER NAAST!!!


Koop ze maar fijn hoor, hebben de kleinkindjes er ook veel plezier van!!!

Groetjes, Jeannette
donderdag 6 maart 2008 - 10:48
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Hai Duupke, in de eerste plaats wens ik je van harte welkom op dit geweldige, heel aparte, familiaire en zeer leerzame TuinadviesForum!

Ik weet wat dat is zo heerlijk buiten vertoeven!

Zelf heb ik omdat ik 1 jaar plat moest liggen, heerlijk buiten op een speciaal bed gelegen.

Dat was wel in de zomer, men kwam mij 's morgens met bed en al naar buiten brengen en 's avonds weer naar binnen brengen.

Gelukkig ben ik van deze akelige (gezondheidsproblemen) af, maar mis nu toch wel de buitenlucht vaak.

Wonen nu in een klein aangepast huisje waar ik (weer om gezondheids redenen) juist bijna niet buiten kom.

Geniet dus zolang het kan van natuur, vogels, bloemen en planten.

Laat ook eens als het kan een foto zien van je lievelingsplaats, met of zonder vogeltjes.

Ik wens je nog veel borduurgenoegen in de vrije ruimte!

Groetjes, Jeannette
donderdag 6 maart 2008 - 10:57
duupje

Duupje

awel zal da zeker proberen om een paar foto's te zetten (moet eerst aan zoon vragen hoe ik da moet doen ken da nog ni)
zal ook foto maken van myn vogelhuisjes aan de gevel heb der een x aantal hangen en ga der nog hangen ga der een vogelhotel van maken . de buur is daar ni zo bly mee.die heeft een paar jaar geleden aan zyn oversteek van zyn dak gewerkt en der zaten een paar nesten onder,awel die heeft die zo op de grond gegooid met eieren en al in "ik zei nog" wacht een paar dagen nog tot ze uitgekomen zyn" maar nee hoor hy gooide ze nog liever kapot dan aan my te geven gewoon omdat als de mama en papa over hun terras vliegt der eens een strontje op valt.ik weet da is ni leuk maar als ge der met een sponske over gaat dan is t weg (is voor my dagelykse kost)
alez ben bly dat der nog mensen zyn zoals ik .werk vroege en late dus de dagen da ik dan eens thuis ben wil ik volop genieten van myn tuin (moet seves weer gaan werken maar morgen ben ik weer van de party hoor.ik sta smorgens op en zet gewoon dit forum op totdat ik ga werken.heb al veel bygeleerd op korte tyd.ga proberen om zaterdag naar de beurs in hasselt te gaan.

bloemerige groeten van ikke duupje
donderdag 6 maart 2008 - 11:24
Lysianthus

Lysianthus

Dag Duupje , blij weer wat van jou te horen , ik heb je al verwelkomd bij ons groepje , geloof ik , zoniet dan is het bij deze gebeurd hé.
Iemand , als jij , met zulke instellingen en overtuigingen is een aanwinst voor ons forum
Ik ben ook een thuiszitter en kan erg veel genieten van de natuur in mijn hofke en de vogeltjes.
Die buurman , dat is echt schandalig , jij bent zeker een brave, want van mij had hij meer dan zijn saus gekregen, alhoewel het verstandiger is met iedereen en zeker je buren overeen te komen, zou ik toch een stuk van mijn tong moeten bijten
Als je wil leren foto's te plaatsen , kan je eens een kijkeje gaan nemen onder " alles in verband met dit forum" daar vindje ook "" hoe plaats ik een foto"" en daar mag je het ook 100 keer proberen.
Vergeet niet je foto eerst te verkleinen, anders gaat het niet.................als je hulp nodig hebt , geef je maar een gil , en met zijn allen sleuren we je erdoor
donderdag 6 maart 2008 - 12:38
kerstkind

Kerstkind

Hee Jeannette,

je foto's doen me meteen denken aan het volgende liedje:
(uit het verre verleden, van school)

Roodborstje tikt tegen het raam, tiktiktik,
"laat mij er in, laat mij erin
Het is hier zo koud en ik heb zo'n verdriet,
Laat mij erin, alsjeblieft."

Wel toepasselijk, vind je niet?
groetjes José
donderdag 6 maart 2008 - 14:28
Jeannette1

Jeannette1

Hai José, hahahaha nu ben je net Ger, die zingt dit ook tegenwoordig erg veel, (wat je dan zingen noemt)

Het is ook HET vogeltje dat het meest bij ons komt kijken of eten en niet als de anderen eten pakken en wegwezen, maar hij/zij blijft echt een hele poos zitten en of eten. Vertrouwen hè!!!

Groetjes, Jeannette
donderdag 6 maart 2008 - 14:40
kerstkind

Kerstkind

Tja inderdaad,
het is maar wat je zingen noemt.

Ik mag het ook maar alleen, als er niemand thuis is
En dan gaat het inderdaad.......uit volle borst!!!(géén roodborst..haha)

Maar het liedje heeft nog een vervolg:

Het vrouwtje deed open,
en nam op haar schoot,
kruimeltjes suiker en kruimeltjes brood,
dat was het roodborstje zo naar haar zin,
en vloog blij toen het bos weer in.

groetjes en geniet van het gezang van de vogeltjes en Ger

donderdag 6 maart 2008 - 15:09
Matabish

Matabish

HELP!!!

[afbeelding verwijderd niet-https]

Wie kan mij een tip geven om mijn raamvoederhuisje te doen plakken??? Liefst zonder lijm, natuurlijk!
Het onderste zuignapje werkt heel goed, maar de twee bovenste vertikken het om zich vast te zuigen! (mijn ramen waren proper!!!)
De kleinkinderen stonden vol spanning te wachten en dan dondert dat ding steeds maar weer naar beneden! Zielig...(voor de mamy).

Matabish.




zondag 9 maart 2008 - 17:22
hildavw

Hildavw

Maak je vinger een beetje nat met wat speeksel.
Wrijf dat uit over de holle kant van het zuignapje en druk het dan goed aan.
Normaal gesproken moet het dan blijven hangen.
Kijk wel goed na dat er geen lucht blijft inzitten.

groetjes

Hilda
zondag 9 maart 2008 - 19:41
Matabish

Matabish


ja Hilda, dat had ik ook al gedaan, zelfs al aan gelikt, maar 't wil niet blijven plakken.
Bedankt in ieder geval, 'k zal het binnen een paar dagen nog eens proberen, nu is er teveel [afbeelding verwijderd niet-https] om buiten te komen.

Vriendelijke groetjes,

Matabish.

zondag 9 maart 2008 - 21:04
kurt

Kurt

Beste Matabish,

Die napjes kun je vrij eenvoudig van het voederplankje halen. Leg ze even in vrij heet water zodat ze lekker soepel worden of leg ze 10 seconden in de microgolf waardoor ze warm en soepel worden.

Eenmaal soepel kun je ze terug in de gaatjes duwen en zullen ze perfect blijven kleven.

Ik heb het hier ook aan de ramen hangen en vind het zeer aangenaam de vogeltjes nu van dichtbij te kunnen zien.

Vele groeten,
Kurt
maandag 10 maart 2008 - 00:40
Matabish

Matabish

dààr had ik nu nog niet aan gedacht zie, Kurt!!
Blij dat je nog zo laat op bent, maar moet jij eigenlijk niet dringend je bed in??

Bedankt in elk geval voor de tip, 'ga het morgen meteen uitproberen. 't Was al niet normaal dat het niet werkte...

Slaapwel Kurt, en tot morgen!

Matabish.
maandag 10 maart 2008 - 00:46
Lysianthus

Lysianthus

Goeie tip Kurt Ik hoop, dat je er nog hebt in Mechelen
maandag 10 maart 2008 - 08:21
annis

Annis

Dit zijn hele leuke vogelhuisjes die had ik nog niet eerder gezien. Zo is het nog meer genieten van deze prachtige dieren.
maandag 10 maart 2008 - 08:46
Matabish

Matabish

toen ik opkwam, deze morgen, had mijn man het voederhuisje al opgehangen.
Dus het is ok en de vogeltjes kunnen afkomen!

Matabish.
maandag 10 maart 2008 - 13:10
Jeannette1

Jeannette1

Helaas hebben wij ook hetzelfde euvel, maar omdat Kurt het druk zou hebben met diverse beurzen, dacht ik dat vraag ik wel NA de beurstijd!!!

Maar inmiddels heeft Kurt toch al geantwoord, waar wij het ook gaan proberen op deze manier.

De vogelvoerhuisjes hangen er nog wel, maar met de bovenkant los, dus... aan de slag op Kurt zijn manier!

Bedankt Kurt!!!

Groetjes, Jeannette


maandag 10 maart 2008 - 16:19
Karintje

Karintje

Nou Jeanette,

Kei tof zeg!!

Jullie hebben geen tv nodig voor natuurprogramma's, das gewoon "life"

Grtz,
Karin
dinsdag 11 maart 2008 - 09:40
Cavati

Cavati

onwaarschijnlijk mooi!!!
dinsdag 11 maart 2008 - 11:01
an

An

hoi jeannette wat een mooie foto's,
echt super genomen.
mooi he zo die vogeltjes zien eten het is gewoon genieten als je er naar kijkt
dinsdag 11 maart 2008 - 15:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon