menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serre

semperfi

Semperfi

Ja 'k weet ik zaag : maar daar ze gezegd haddeen dat het -9°C ging worden verleden nacht heb ik ( buiten de kleine elektrisch verwarming ) nog een van de sere- kerosine branders opgezet.
Effe gaan kijken vanmorgen, het had niet gevroren in de serre maar de temperatuur binnen in't zonnetje was 34°C !!!!!
Een sauna !
Grutjes,
Bob
zondag 17 februari 2008 - 19:15
Figo

Figo

Een vraagje ivm de hoge serretemperaturen:
ik heb al een aantal jaren automatische openers op de serreramen staan. Ze zijn van het merk Bayliss, type MK7 hydraulicheck. Dat heeft altijd heel goed gegaan. Tot verleden jaar ze plots veel minder ver opengingen. Er is ook wat vloeistof uit weggelekt.
Nu gaan ze zelfs helemaal niet meer open, ondanks de 25 -30 graden in de zon. Ik heb ze opengeschroefd, en de de was die er nog in zat, is aan de kant van de zuigerstang helemaal zwart geworden.
Kan men ergens nieuwe was bestellen om de cilinders opnieuw te vullen?
zondag 17 februari 2008 - 21:58
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

Die van mij komen van het Vlaams Zaadhuis in Waarschoot. Daar schijnt men ook vervangcilindertjes te verkopen van dat merk.
Mail of bel hen eens. Het is een postorderbedrijf.
zondag 17 februari 2008 - 23:38
Figo

Figo

Dia van mij komen ook van daar.
Alleen is het zo stom om die hele cilinder te vervangen, als je met een beetje was ook gesteld bent. Aan de metalen delen is niets kapot.
Het kost alleen veel minder, en het milieu en de aarde wordt ook weer een beetje gespaard.
Bovendien passen de onderdelen ook perfect. Waarschijnlijk is in de voorbije jaren het model een beetje aangepast, en zit je met "aanpassingsproblemen" als ik de afbeeldingen bekijk van die vervangcilinders.
Kwestie is alleen welke was erin moet, en hoeveel.
Bayliss in Engeland wil ook geen was apart leveren hoor, ook alleen maar een volledige cilinder.
Het zijn wel hydraulichecks die ik staan heb, en ik moet dus voor mijn 2 exemplaren al direct 4 cilinders vervangen. Want volgens Bayliss kan nl ook de korte tube defect zijn, niet alleen de lange.
En dan wordt het een duur grapje.
Dus als er hier iemand weet wat en welk type ze bedoelen met "mineral wax", graag een seintje.
dinsdag 19 februari 2008 - 09:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon