menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blijven oefenen

Ga naar meest recente reactie

lentemode

Lentemode

--------------------------------------------------------------------------------
Onderwerp: binnenkort in de VAN DAELE


Tegenwoordig spreken we niet meer over 'illegalen':
dat woord mag niet meer gebruikt worden.

Vanaf nu spreken wij over 'mensen zonder papieren'.

In het kader van het streven naar meer politieke correctheid van onze moedertaal werden er onlangs een aantal voorstellen gelanceerd van nieuwe benamingen - en daarmee samenhangende schrappingen - die u binnenkort in de VAN DALE mag verwachten.

Vergeet het niet: illegalen zijn: 'mensen zonder papieren'.

In dezelfde trend zullen binnenkort dan ook de volgende nieuwe omschrijvingen geïntroduceerd worden in ons taalgebruik:

VROEGER, NU

Homejacker: Verhuisdienst zonder papieren

Carjacker: Takeldienst zonder papieren

Drugdealer: Apotheker zonder papieren

Bankovervaller: Geldtransport zonder papieren

Verkrachter: Gynaecoloog zonder papieren

Pedofiel: Kleuterleider zonder papieren

Inbreker: Deurwaarder zonder papieren

Winkeldief: Klant zonder papieren

Snelheidsduivel: Racer zonder papieren

Afperser: Belastingontvangers

Vliegtuigkaper: Piloot zonder papieren

Kraker: Huurder zonder papieren

Oplichter: Zakenmens zonder papieren

Terrorist: Militair zonder papieren

Voila, begin dus maar al te oefenen, zodat uw shockerend taalgebruik voortaan aangepast zal zijn aan de moderne papierloze samenleving.

't Was maar om te lachen ...

Groetjes,
Mia
woensdag 16 januari 2008 - 19:07
Lysianthus

Lysianthus

Weeral onze vocabulaire aanpassen , verdorie..................
woensdag 16 januari 2008 - 20:51
Sandy

Sandy

maar we gaan dan wel met de tijd mee : minder papierverbruik.
vrijdag 18 januari 2008 - 17:57
cetinel

Cetinel

dju en da vloms is al zo moeilijk om te leren,en eindelijk weet ik dat ik nu na:gastarbeider,buitenlander,allochtoon nu een medelander van vreemde origine ben, wat word het straks(papieren heb ik ,daar gaat de vlieger niet op )nieuwe belg ben ik ook al geweest....
mischien word ik wel: een tuinliefhebber die toevallig ergens anders is geboren dan waar ze nu woont???
bwah,hou het maar gewoon op fatma,een dikke vlaamse turk.
maandag 21 januari 2008 - 01:06
Tessaria

Tessaria

Sommige dingen "om te lachen" zijn daar te ernstig voor,
Pas op voor humor waar je anderen mee kwetst.
Nee, ik heb het niet over mezelf, veel mensen willen akelige
herinneringen vergeten door te tuinieren. Die willen daar niet
opnieuw in zo'n babbelhoek mee geconfronteerd worden.
Eerst denken, dan zulke dingen schrijven!
Groene groetjes, Ria.
maandag 21 januari 2008 - 10:18
minouke

Minouke

Humor dient juist als uitlaatklep voor problemen draaglijker te maken, denk maar aan de joden in de concentratiekampen, het is bekend dat het juist de joden waren die de meeste jodenmoppen vertelden om het harde leven aan te kunnen.
Als kind ging ik veel spelen in een blindeninstituut, wel dat waren allemaal blije mensen met veel zin voor humor, en tal van moppen gehoord over het blind zijn.
Wat doet een psychiater met zijn patienten.... juist erover praten, niet vergeten maar verwerken
maandag 21 januari 2008 - 11:01
Tessaria

Tessaria

Voor Chantal:Het lachen vergaat/verging me hier, neem me niet kwalijk, ik ben van na de oorlog en wil dat graag zo houden! Van mij geen last meer in je tuincabaret. Ria.
maandag 21 januari 2008 - 11:24
cetinel

Cetinel

komaan niet direct zo zwaarmoedig zeg! t leven is soms al hard genoeg.....
af en toe es beetje lachen moet kunnen.
denk niet dat het bovenste berichtje kwetsend is bedoeld....

maandag 21 januari 2008 - 13:01
Tessaria

Tessaria

Ik ben niet zwaarmoedig, wel oud genoeg om te zien, hoe de criminaliteit tegenwoordig hoogtij viert. Ik ben zelfs een vrolijk mens, en dacht dat tuinieren bedoeld was om vrolijk te ontspannen. Dat doe ik dus wel, veel en graag, ga er zelfs voor verhuizen.
Er zijn heel veel goede tuiniers, die geen correct taalgebruik hebben (waarom zouden ze, goed tuinieren is een gave), heel mooie foto's worden er van de tuin gemaakt (ook een gave), veel leuke collumns worden er over de tuin geschreven. Waarom bepalen we ons niet bij, in dit geval, de tuin? Is het onderwerp "tuin" niet groot genoeg?
Ook al helpt praten bij de psychiater bij de verwerking van weet ik wat, ik ben van mening, dat men er tijdens het tuinieren niet aan herinnerd hoeft te worden. Ik zocht geen psych. op de tuinsite. Méér bedoelde ik er niet mee te schrijven.
Veel tuingroetjes, Ria.
maandag 21 januari 2008 - 13:42
semperfi

Semperfi


mischien word ik wel: een tuinliefhebber die toevallig ergens anders is geboren dan waar ze nu woont???


Hey Cetinel, je bent gewoon en tuinliefhebber die in de tuin hiernaast werd geboren !
Je weet wel die tuin waar het gras altijd groener is .......
Dikke proficiat,

Grutjes,
Bob
maandag 21 januari 2008 - 19:07
cetinel

Cetinel

da klopt nie hoor want ook daar was het gras aan de andere kant groener dan bij ons.....en dan kom je aan de andere kant en wat blijkt???juist
maandag 21 januari 2008 - 21:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon