menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Knoflooksoep

Sandy

Sandy

Dit recept stond onder recepten/knoflooksoep, hier op tuinadvies. Alleen, misschien kijk ik erover, maar wanneer doe ik de knoflook erbij ?
Ik zoek al langer naar een goed recept voor knoflooksoep, en wou dit uitproberen...

"Neem goede kwaliteitslook, zeer grote teentjes die veel sap bevatten. Hiervoor geen gerookte look nemen. Er wordt veel look 'produced in China' aangeboden.(deze koop ik niet). Plet 6 tenen goed stuk met een look klopper in hout of met de achterkant van een goed keukenmes.

Neem 1 l water en daarbij een scheut olijfolie (niet zuinig zijn) + wat grof zeezout en drie soorten peperkorreltjes (vers gemalen met de pepermolen)
Laten dit alles koken.
Na het koken voeg je er gedroogde laurierblaadjes en een paar blaadjes salie aan toe. Dit een kwartier laten intrekken en dan door een zeef gieten (dit is mijn manier)
Daarna 2 geklopte eidooiers toevoegen.
Deze looksoep is compleet als je er geroosterd brood bij geeft.
Ik doe altijd een takje peterselie bij ieder kommetje (maar dit doet men niet in de Provence)."

Groetjes
Sandra
vrijdag 28 december 2007 - 14:02
Jeannette1

Jeannette1

Beste Sandra, ik denk dat je met de Knoflook moet beginnen en daarna verder gaan met die 1 liter water etc.

Ik heb het recept ook uitgeprint, ga het na Nieuwjaar maken.

Normaliter doe je toch ook de knoflook in de pan in het begin, ik tenminste wel!

Smakelijk eten, neem eens een kijkje bij Rita zelf op de website, zie je nog véél meer heerlijke recepten!!!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 28 december 2007 - 15:54
Lysianthus

Lysianthus

Indien je het gemist hebt Sandy..............

http://www.tuinadvies.be/knoflooksoep.htm

Smakelijk

zaterdag 29 december 2007 - 10:46
Sandy

Sandy

Hoi Lysianthus, ik had het wel 20 keer gelezen en niet zien staan... eindejaar zeker

Ga het zeker uitproberen !

groetjes
Sandra
zondag 30 december 2007 - 11:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon