menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerst gedichtje

Ga naar meest recente reactie

andre

Andre

Feest

Kerst is voor de meeste mensen een feest
Maar als je ligt in de kou
Dan mis het nog het meest
Dat mensen niet denken aan jou

Met Kerst hoort je toch blij te zijn
Maar als je daar ligt in je eentje
Wil je toch geen pijn
Zelf niet een klein beetje

Maar als je daar lig
Alleen in de nacht
En niemand die je ziet
Dan denk je toch dat
je de enige bent die
niet lacht

Maar er zijn met Kerstmis veel te veel
mensen met dat verdriet

Maar Kerst hoor je blij te zijn
Groot en klein

andre
zaterdag 22 december 2007 - 17:38
ines

Ines

Andre het verdriet komt terug deze dagen, zeker als U iemand moet missen. Het samen zijn is niet meer, maar denk eraan dat we niemand vergeten en die iemand ook aanwezig zal zijn in onze gedachten. Het is een beetje een tweestrijd, Kerst: nieuw leven en sterven, beide zijn aanwezig op deze dagen. Degene die ons ontvallen zijn komen nu niet bij ons terug maar er is altijd de hoop dat we elkaar terugzien bij de wedergeboorte en dat is Kerst hé vreugdevol vieren dat de wedergeboorte ons terug samen brengt en dat moeten we toch vieren deze blijde boodschap!
Ben ik hier nu aan het preken ofwa?...Ik wil U alleen moed geven hé
Nodig misschien eens iemand uit op Kerstavond en dan kan U na een etentje een kaartje leggen allen samen zoals hier. Samen eens intens praten over vroeger, een wijntje, de lekkere warmte een warm gesprek doet een mens goed! Ik wens U veel moed!
zaterdag 22 december 2007 - 20:33
corrielat

Corrielat

Andre,
mooi gedicht wat velen aan het denken zal zetten,
maar toen ik dacht dat ik de (feest)dagen alleen door zou moeten brengen, kreeg ik een uitnoding om de dagen door te brengen,
En wat je zegt, hoeveel zullen alleen de koude kerstnacht door moeten komen,
zaterdag 22 december 2007 - 21:27
Jeannette1

Jeannette1

Hai Andre, dit is voor velen, ook voor ons een (qua verlies) treurige tijd, maar men kan zichzelf wel sterk maken in dit soort dingen ook al valt het niet mee.

De 24e zou mijn vader zijn geboortedag vieren, maar helaas hij is (voor ons ) in de Hemel.

Ook ons kindje missen wij, maar zijn nu toch blij, dat zij elkaar in de Hemel zien en samen zijn.

Onze Nadia mochten wij 4 jaar vertroetelen, die tijd vergeten wij nooit.

Natuurlijk denkt een ieder met deze dagen aan zijn/haar geliefde personen die er helaas niet meer bij kunnen zijn, maar gedenk ze ook even, daar krijgt men wel rustige gevoelens van!

Van mijn vader hebben wij geleerd om toch in deze situaties te berusten, alleen aan de fijne dingen denken die wij met deze personen meegemaakt hebben.

Ik wens je alle sterkte die je nodig hebt!

Hebben jullie niet zoals wij in het dorp een ontmoetingscentrum?

Men kan daar het Kerstdiner samen gebruiken, eventueel biljarten of spelletjes doen.

Zelf heb bik er (ook in mijn rolstoel 15 jaar vrijwilligerswerk gedaan en kan je verzekeren, dat het de mooiste en fijnste dagen waren die ik daar heb kunnen delen.

Helaas kan ik dit werk niet meer uitoefenen, maar weet dat een ieder daar gebruik van kan maken.

Groetjes, Jeannette
zaterdag 22 december 2007 - 23:37
Lysianthus

Lysianthus

Ik hoop dat onze welgemeende wensen je een beetje steun geven.
Beste wensen voor het nieuwe jaar Andre.

[afbeelding verwijderd niet-https]

zaterdag 22 december 2007 - 23:50
Merel

Merel

Andre, sterkte in deze periode van bezinning

liefs Merel
maandag 24 december 2007 - 14:23
andre

Andre

Beste mensen om mistverstanden te vermeiden, dit gedichtje ga niet over mijn eigen persoon Maar is gericht naar mensen die deze avond wel eenzaam zijn

andre
maandag 24 december 2007 - 14:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon