menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voor alle zieken gekwetsten

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

Na afwezigheid van een 10-tal dagen merk je pas hoeveel er gebeurt met alle forumnaars !
Ik heb nog maar enkel de "tuinbabbel" doorlopen en ben daar toch al een hele tijd mee zoet.
Voor iedereen die een of ander heeft meegemaakt, als troost een beeld uit de bergen, tijdens een mooie herfstdag.

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes

Hilda
dinsdag 6 november 2007 - 18:00
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Je zou er zo heen willen gaan Hilda!
dinsdag 6 november 2007 - 18:03
kerstkind

Kerstkind

Hoi Hilda,

Weer terug van weg geweest?
Hopenlijk had je een fijne vakantie.

groetjes José
dinsdag 6 november 2007 - 18:40
hildavw

Hildavw

Ja, we zijn een week in Zwitserland geweest, in het kanton Wallis.
Op een namiddag na, die vol nevel zat, hebben we een ganse week mooi weer gehad, volop zon, en 's morgens warm genoeg om in T-shirt in de zon te wandelen.
Het nadeel van dit seizoen is wel dat de zon 's middags vroeg achter de bergen verdwijnt, maar dat nemen we er graag bij.
We hebben heerlijk kunnen wandelen en genieten.

Hilda
dinsdag 6 november 2007 - 19:07
annis

Annis

Prachtige omgeving Hilda.
dinsdag 6 november 2007 - 19:50
Lungsey

Lungsey

Dank je wel Hilda. Heb zelf een rottijd en nog lang niet achter de rug, dus kan je opbeurende foto zeker gebruiken! Dank!
woensdag 7 november 2007 - 03:05
corrielat

Corrielat

Dan kunnen we elkaar een hand geven Lungsey,

Ik zit een ook in een klote situatie, en het ziet er niet naar uit dat het gaat verbeteren,

Dus gedeelde smart is halve smart zullen we maar denken he.
woensdag 7 november 2007 - 09:36
fastmario

Fastmario

kom net van de dokter en is in de laatste dagen enorm verbeterd
zal vrijdag terug beter zijn dus hopelik volgende week weer werkbekwaam
zal weer iemand gelukkig zijn
woensdag 7 november 2007 - 09:43
Esem

Esem

Ik hoop dat jullie allemaal aan de beterhand zijn zodat alle problemen vlug opgelost zijn.

En voor corrielat nog even dit,wat een taal zeg kl@@@@te en dat als vrouw Kan je geen mooier woord verzinnen Corrie,, foei foei foei.
Er lezen misschien kleintjes mee?
GRAPJE
Nog een prettige dag verder.
Gr Eddy,
woensdag 7 november 2007 - 11:55
hildavw

Hildavw

Bij mij was (en is) het ook niet altijd rozengeur en manenschijn.
Door darmproblemen (meer dan 10 jaar al !) ben ik spijtig genoeg nu en dan moeten binnenblijven op vakantie, maar dat ben ik al gewoon.
Juist voor de vakantie en gisteren heb ik nog enkele darmonderzoeken moeten ondergaan (pfff) en nu afwachten wat het verdict is.
Als troost voor iedereen hieronder nog enkele beelden van het mooie Val d'Anniviers.



[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]

Hieraan is nog een kleine kwisvraag verbonden : waarvoor dienen de ronde stenen onder de huizen ?

groetjes

Hilda
donderdag 8 november 2007 - 12:43
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Esemmeke,
geciteerd

(En voor corrielat nog even dit,wat een taal zeg kl@@@@te en dat als vrouw Kan je geen mooier woord verzinnen Corrie,, foei foei foei.)

ik zal het nooooooit meer zeggen, denk ik
donderdag 8 november 2007 - 14:35
rialle

Rialle

Wat een prachtige foto's Hilda!
Wat is het heerlijk he om af en toe eens van zoiets moois te mogen genieten.

Wij zijn 2 weken geleden naar Griekenland geweest, daar was het ook prachtig !!
Wil al de hele tijd wat foto's plaatsen zodat jullie kunnen meegenieten, maar kom er maar niet toe.
Ben flink aan het dokteren de laatste tijd en ben blij als ze de diagnose hebben.

Nogmaals: hele mooie foto's!!

Groetjes Rialle
donderdag 8 november 2007 - 14:50
minouke

Minouke

Rialle, blij je terug te lezen/horen hopelijk is het niet erg
vrijdag 9 november 2007 - 11:07
krissie

Krissie

Hilda ,
die ronde stenen zijn om de muizen tegen te houden ,
zodat ze niet naar boven kunnen kruipen .
groetjes
Krissie
vrijdag 9 november 2007 - 14:56
corrielat

Corrielat

Echt waar? kunnen muizen niet tegen ronde stenen op kruipen?


Of is het een grapje?
vrijdag 9 november 2007 - 19:09
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Corrie,
Krissie heeft inderdaad gelijk.
Het houten gedeelte van de huizen die je op de foto ziet, zijn eigenlijk hooi- en graanzolders.
Om te vermijden dat allerhande knaagdieren, dus niet alleen muizen, daar gaan snoepen, plaats men op houten palen platte ronde stenen, omdat die knaagdieren daar geen houvast aan hebben en er zo niet bijkunnen.
Daar staan huizen van meer dan 200 jaar oud. Het stenen gedeelte dat je hier en daar ziet, is de keuken, uiteraard om brand te voorkomen, de rest werd gebouwd in hout, dat was er toch voldoende.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Op deze foto kan je goed zien hoe de stenen geplaatst zijn.

groetjes

Hilda
vrijdag 9 november 2007 - 19:19
ines

Tekst aangepast

Ines

Ook welkom trug!
Vanuit Wallis niet tot aan het meer van Genève geweest Hilda? PRACHTIGE wandellaan vol met duizenden bloemen langs het meer!
Het enige waar ze mij niet opkrijgen zijn die liften daar (ben eens blijven hangen boven een meertje).
Zwitserland een prachtig woest land maar duur voor toeristen.
Hier zijn ook mensen vanuit mijn streek hun chalet kwijt geraakt door grond verschuivingen.
Prachtige foto's ook.
Ps. Vergeten: veel moed aan degene die het nodig hebben, na regen komt zonneschijn toch?
vrijdag 9 november 2007 - 19:44
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat


Hilda

ik heb weer iets bijgeleerd, heel mooi om te weten,
vrijdag 9 november 2007 - 19:46
kollebloem

Kollebloem

He zeg iedereen, wat leuk, jullie babbelen hier gewoon over vanalles en nog wat.
Ik doe mee, althans zolang het niet over vakantie gaat want ik ga niet op vakantie vanwege te duur.

Dus, om over iets ander te beginnen...

Binnenkort is het mijn verjaardag en weet je wat ik gevraagd heb aan mijn kinderen?

Een voederhuisje voor de vogels!! (het oude is echt versleten) Maar dan liefst een echt huisje.
Niet gemakkelijk te vinden en bovendien ook niet goedkoop. Mijn dochter studeert nog en mijn zoon is pas vorig jaar afgestudeerd. Hij is archeoloog en heeft niet altijd werk. Daar moet je als mama wel rekening mee houden hé.

Wat denken jullie? Is dat geen goed idee!

Martine
vrijdag 9 november 2007 - 21:15
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Hallo Martine,

Eventjes iets recht zetten,

Jij bent echt niet de enige die niet op vakantie kan vanwege de financieen, ook ik kan niet MEER op vakantie,

Vanwege scheiding (waar ik niet om gevraagd heb) kan ik ook niet meer op vakantie,

Maar dat neemt niet weg dat ik niet kan genieten van de fantastische foto's die we hier op het forum te zien krijgen.

Ook ik heb het financieel niet breed meer, maar wat dan nog?

Op 60 jarig leeftijd ben ik MOETEN gaan werken om te kunnen overleven, maar ik geniet met alles wat ik hier op het forum te zien krijg.

En met de middelen die ik heb, geniet ik van alles in mijn tuin, en met hulp van alle lieve mensen hier op het forum red ik het wel.

Op je vraag om een voederplaats voor vogels, kom wees creatief de vogels hoeven geen speciale dure voederplek, neem een paal, timmer daar een plaat op en je zal zien, de vogels komen echt pikken hoor.

Het hoeft niet duur te zijn voor de vogels,

En als moeder ben je toch overal blij mee he, ik wel tenminste.

Verder wens ik je een hele fijne verjaardag toe, met of zonder voederhuisje,
en geniet net als ik van de foto's van mensen hier op het forum die WEL op vakantie kunnen, gun ze dat aub.



vrijdag 9 november 2007 - 21:43
kollebloem

Kollebloem

Dag Corrielat

Ik denk dat je mijn bericht een beetje verkeerd hebt begrepen.

Ik hèb een paal met een plank er op en die is versleten.
Dus vermits ik het uitzicht van mijn voederplank mocht kiezen heb ik gekozen voor een huisje omdat ik dat leuk vind.

En als er iets recht te zetten valt dan is het dit: ik gun anderen wel degelijk vakantie. Ik zou een triest leven hebben als ik iedereen zou benijden.
Ik vind het spijtig dat ik niet kan gaan, maar ik sta er niet bij stil. Vakantie voor mij betekende wandelen in de (onbekende) natuur, genieten van kastelen en ruïnes en dat mis ik wel een beetje.
En niks zegt dat ik dat in de toekomst ooit niet weer eens ga doen.


Het is inderdaad een prachtige uitvinding dit tuinforum. Je leert mensen kennen en je steekt er nog wat van op ook. Alhoewel ik vrees dat sommige dingen snel verkeerd begrepen worden.


Groetjes
Martine





vrijdag 9 november 2007 - 22:14
corrielat

Corrielat

Misschien heb ik jou woorden verkeerd begrepen, bij deze dan recht gezet.

vrijdag 9 november 2007 - 22:22
kollebloem

Kollebloem

Geen nood, ik zal mij in de toekomst duidelijker uitdrukken.

Ik heb zeker iets bijgeleerd. Dat een ronde steen kan verhelpen dat ongewenste beestjes ergens in te komen.


zou dat niet bruikbaar zijn om poezen te verhinderen om bepaalde nesten te roven?

vrijdag 9 november 2007 - 22:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon