menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vechtkoeien voor Adrienne misschien

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

Hopelijk trap ik hiermee niet op te veel tenen, maar vorige week hebben we in Zwitserland vechtkoeien gezien, zwarte, van het ras Herens, gekweekt in het kanton Wallis.
Elk jaar trekken die gevechten 50.000 bezoekers. Er zijn zelfs dopingcontroles geweest, dan afgeschaft en misschien binnenkort terug controles.
De koeien maken ondereen uit wie er baas is, vooraleer ze naar de hogergelegen weiden vertrekken.
Maar soms raken ze elkaar zelfs niet aan, en druipt de mindere zo maar af, en erkent ze haar meerdere.
Het zijn bijna zwarte koeien, nogal gedrongen van lichaam en met tamelijk korte poten.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Zijn het geen schatjes ? Ze waren elkaar lief aan het aflikken, van vechten was helemaal geen sprake !

groetjes

Hilda
dinsdag 6 november 2007 - 17:13
minouke

Minouke

Ik wist zelfs niet dat het bestond VECHTKOEIEN !!! neen die dat hier in de wei staan zouden dat eerder vermoeiend vinden
dinsdag 6 november 2007 - 17:28
Esem

Esem

Dat is wat voor Gaya
gr Eddy,
dinsdag 6 november 2007 - 17:56
nora

Nora

dat zien er wel een paar stevige koeien uit, die zou ik nie graag kwaad zien
dinsdag 6 november 2007 - 18:54
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

'K vroeg me al af waar je was Hilda.....................maar dus in Zwitserland..............'k hoop dat je er van genoten hebt.
Die koeikes wil ik zeker niet tegenkomen in den donker............zien er geen katjes uit om zonder handschoenen aan te pakken....ik vind ze wel mooi ..............op afstand , mooie kleur, robuust en mooi gespierd............ben precies ne knappe vent aan het beschrijven...........zal mijn verdere fantasie maar beperken haahha

PS: we missen Adrienne al een tijdje!!! misschien na het zien van die schoon koeikes dat ze nu reageert.
dinsdag 6 november 2007 - 19:49
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hier zie je die koeien op hun weide staan.
En toch zie je niet dat dat zogenaamde "vecht"koeien zijn.
Ze zien er heel rustig uit en zoals je ziet op de eerste foto, waren ze elkaar aan het likken.

Ze kwamen ook kijken naar de voorbijkomende wandelaars.

dinsdag 6 november 2007 - 19:58
an

An

wat een schitterde koeien
ze zien er zo heel lief uit
maar wat een schitterende foto die 2de met al die bomen op de achtergrond
echt wat een mooie omgeving
dinsdag 6 november 2007 - 22:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon