menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waarom ik soms verdwijn

Ga naar meest recente reactie

minouke

Tekst aangepast

Minouke

Zoals beloofd vertel ik jullie het grote nieuws waarom ik de laatste tijd een paar dagen verdwijn, wel ik ga VERHUIZEN naar Rummen (Geetbets) en in de weekend moeten we dan veel weg om vanalles te regelen.

We hebben daar een oude hoeve gekocht met 1ha grond, dus no limit om te tuinieren, er staat nog helemaal niets, dus het is een (groen) wit blad

Maar in het huis moet er ook nog veel gewerkt worden, maar we zien het helemaal zitten.

Maar de verhuis zal pas in de lente zijn.
Ook nemen we ons billyke mee, we hadden hem in een kistje begraven zodus
maandag 29 oktober 2007 - 09:57
corrielat

Corrielat

Heel erg fijn om te weten waar je al die tijd was

Ik zie dat wel zitten jullie samen oud worden op een heerlijk eigen stekkie,
Als je zover bent dat alles weer gaat groeien en bloeien is het fijn om saampjes te genieten van je oude dag

[afbeelding verwijderd niet-https]











maandag 29 oktober 2007 - 10:09
TulipA

TulipA


Hoi Chantal,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe (oude hoeve) !!!

Heel veel succes en plezier wens ik jullie toe!

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Lydia.
maandag 29 oktober 2007 - 10:13
rialle

Rialle

Oh Chantal, wat klinkt dat heerlijk!!
Een oude boerderij waar je het helemaal naar je zin kan maken, en dan zo'n lapje grond erbij wat als tuinfanaat natuurlijk een te gekke uitdaging is. Dan sta je toch te springen he?

Ik feliciteer je heel hartelijk hoor en heel veel plezier ermee!!
Wel fijn dat Billyke ook mee gaat zeg.

Groetjes Rialle
maandag 29 oktober 2007 - 10:29
Esem

Esem

minouke eerst een dikke proficiat met de aankoop van.....
Een ten tweede zal het een hele uitdaging worden om terug je tuin te kunnen onwerpen vanaf 0.
Hopelijk als alles zover is kunnen en mogen we mee genieten van de ontwikeling van je nieuwe tuin.
Ik kijk er al naar uit,en wie weet, kunnen we binnen enkele jaren ook bij jou een bezoek brengen zoals in de tuin "den bosrand".

Mng Eddy
maandag 29 oktober 2007 - 13:25
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Mercikes voor de felicaties,

Ik ben al bezig met plannen te maken, om te beginnen eerst 15 are en wie weet met de tijd open tuinen hé, en gratis ingang voor de 'copains' van het forum.
Het ligt midden tussen de fruitboomgaarden in een doodlopend veldwegje.
Spijtig dat er geen volwassen bomen staan , het was een slakweker zodus niks van struiken of bomen

Ik vraag me af wie van het forum ook van die kanten is, het ligt in een driehoek van Diest - St Truiden - Hasselt

En wie van Humbeek houdt ..... hier is iets te koop
maandag 29 oktober 2007 - 13:42
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Proficiat..............en begin al maar vast ..............met stukjes en beetjes te pakken.

[afbeelding verwijderd niet-https]
Wel spijtig voor je prachtige tuin maar anderzijds, heb je veel ervaring opgedaan en dat neem je allemaal mee hé.
'K weet zeker dat je van die grond............een prachtige tuin maakt!!!!!
maandag 29 oktober 2007 - 15:40
Tine

Tine

Chantal, gefeliciteerd met je paradijsje in spe. Je kunt je in ieder geval niet vervelen zolang je je huis en tuin nog niet hebt zoals je dat wilt.

Tine
maandag 29 oktober 2007 - 15:51
ines

Ines

Ook proficiat van mij en als er bomen moeten zijn...hier staan er nog een heleboel teveel
Er staat een heleboel werk te wachten...U kan altijd Mario eens lenen maar niet voor lang
Maak er maar een prachttuin van en met Uw kennis zal dat zeker lukken!
maandag 29 oktober 2007 - 17:33
fastmario

Fastmario

eilaba
maandag 29 oktober 2007 - 17:41
ines

Ines

Hij heeft een alziend oog die Mario en een kapotte vinger
maandag 29 oktober 2007 - 18:01
fastmario

Fastmario

ge weet het
maandag 29 oktober 2007 - 18:07
piet1

Piet1

Beste Chantal
De Limburgers heten u welkom.
Veel plezier en werk-genot gewenst.
maandag 29 oktober 2007 - 18:58
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Hallo Chantal,

Gefeliciteerd!! Wat een mooi stuk grond met mogelijkheden!!
Met jouw plantenkennis moet daar een geweldige tuin van te maken zijn. En fijn dat je hondje met je mee kan. Mettertijd zal er in jouw grote hof wel plaats zijn voor een nieuw vriendje.
Groeten Martje
maandag 29 oktober 2007 - 19:44
kurt

Kurt

Beste Chantal,

Enorm gefeliciteerd met de aankoop van jullie niet paradijs. Dat zal in de toekomst wellicht de tuin van Eden worden met uw kennis en met de handige hulp van uw grote Minou.
Langs de ene kant is het misschien spijtig dat er niets staat van grote bomen of zo, maar aan de andere kant kun je lekker beginnen plannen volgens eigen wensen. Dus met kijkassen vanuit de keuken, vanaf de living,... zonder rekening te moeten houden met...

1 ha... ik vrees ervoor dat je daar niet veel meer uit geraakt

Ik kijk er in elk geval enorm naar uit het stap voor stap te mogen zien veranderen (via foto's op het forum) en zoals Esem het al aangaf komen we dan binnen X tijd eens af zoals we doen bij den bosrand.

Vele groeten ook aan de grote Minou,
Kurt
maandag 29 oktober 2007 - 19:58
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Hee Kurt, We nemen allemaal wel aan dat je niet NIET bedoelt! Maar NIEUW, een nieuw zelf in te richten paradijs, niets is mooier!
maandag 29 oktober 2007 - 20:12
annis

Annis

Chantal proficiat met de aankoop van de hoeve. En de tuin dat zal onder jouw handen(en die van grote Minou) wel iets moois worden. Lijkt me geweldig om zo'n stuk grond helemaal in te delen naar je eigen ideeen. Tegen die tijd zul je misschien wel een hoop zaden en stekjes kunnen gebruiken.
Nou nog een dikke proficiat en laat ons meegenieten van al dat moois.
maandag 29 oktober 2007 - 20:38
kurt

Kurt

Hee Kurt, We nemen allemaal wel aan dat je niet NIET bedoelt! Maar NIEUW, een nieuw zelf in te richten paradijs, niets is mooier!


Ha, die Martje. Jij ziet ook alles he en gelukkig maar, want het was inderdaad een zetduiveltje.



vele groeten,
Kurt
maandag 29 oktober 2007 - 20:55
minouke

Minouke

Het eerste wat ik gedaan heb is rond gereden in de omgeving om een tuincentrum te vinden maar nog niet echt gevonden.
Dit weekend ga ik al eens planten van hier naar ginder verhuizen, alles niet maar toch veel en sommigen zal ik delen en 'proberen ' te stekken, want dat lukt mij niet goed dat stekken.
Of is het weer mijn gebrek aan geduld dat mij parten speelt

Piet, dank je voor de verwelkoming in feite ga ik terug naar mijn roots, mijn vader is een limburger en ik ging vroeger (toen ik nog jong was ) op vakantie bij mijn tante
Alhoewel de mensen in Rummen al limburgs praten is het toch nog altijd Vlaams-Brabant, op de rand met Limburg.

dinsdag 30 oktober 2007 - 08:06
sylvain

Sylvain

Hei Chantal dan kom je vlak bij mij in de buurt wonen , dat gaat leuk worden neen ik woon in de gemeente Lummen zodus dat is maar 10 kilometers van bij mij veel plezier en tot horen.
dinsdag 30 oktober 2007 - 13:21
minouke

Minouke

Hela ! Sylvain met of zonder krukken hé , ik heb al beloofd aan de vorige eigenaars dat ik met hun elke week zal fietsen op maandag ... hoe meer zielen hoe meer vreugde
dinsdag 30 oktober 2007 - 14:23
fastmario

Fastmario

Mercikes voor de felicaties,

Ik ben al bezig met plannen te maken, om te beginnen eerst 15 are en wie weet met de tijd open tuinen hé, en gratis ingang voor de 'copains' van het forum.
Het ligt midden tussen de fruitboomgaarden in een doodlopend veldwegje.
Spijtig dat er geen volwassen bomen staan , het was een slakweker zodus niks van struiken of bomen

Ik vraag me af wie van het forum ook van die kanten is, het ligt in een driehoek van Diest - St Truiden - Hasselt

En wie van Humbeek houdt ..... hier is iets te koop
hopelijk voor u zijn zijn slakken mee verhuist
dinsdag 30 oktober 2007 - 19:17
danny2

Danny2

Hallo Chantal,

ben van Hasselt, een 17 km van Rummen, dus niet zo ver. Proficiat met je (binnenkort) nieuwe huis-tuin, zou je daar geen stukje van kunnen missen want ik heb veel teveel plantjes of eigenlijk teweinig tuin.
Kom wel vaker in Rummen en omgeving, dus zullen mekaar wel leren kennen.
Als je een groot tuincenter zoekt ga je misschien best een neuzen in Genk.

groetjes

danny
dinsdag 30 oktober 2007 - 20:55
minouke

Minouke

Allé, dan zit ik daar toch nog niet alléén hé Danny, en ik ken tuincentrum GENKER toch al ,en al wat teveel is aan plantjes is welkom maar de slakken .... ik dacht dat er daar geen waren (hoop ik toch, maar nog geen gezien )
woensdag 31 oktober 2007 - 09:23
sunjet

Sunjet

in genker vind u wel vel aan planten ales alfebetisch
www.genkerplantencentrum.be
er ook nog groot tuicentrum in het noorden van limburg in lommel
voor meer info kijk op www.pelckmans.net


veel tuinplezier groeten sunjet
woensdag 31 oktober 2007 - 20:16
corrielat

Corrielat

Ja Lommel, en dan bij mij bakkie koffie, is maar een half uurtje bij mij vandaan, te voet duurt het iets langer,
woensdag 31 oktober 2007 - 20:46
Sandy

Sandy

Hoi Minouke,

Proficiat, met jullie aankoop en aanstaande verhuis. Dat maakt de wintertijd nog eens eens zo spannend. Het is ook onze droom om over een paar jaar een boerderij te kunnen opknappen... maar het is wel een hele stap van Grimbergen naar Geetbets he.

Je vroeg wie in de buurt van geetbets woont, wel ik woon in Zelem - Halen, ongeveer een kwartiertje van Geetbets af. Je komt wel in een hele mooie streek terecht hoor, fruitbomen, velden, ... Heerlijk !!! Mooie fietsroutes en zalige wandelpaden, ...

Maak er iets moois van !!!

Groetjes
Sandra
zaterdag 3 november 2007 - 09:28
Robinn

Robinn

Hoi chantal,

Gefeliciteerd met je nieuwe woonst,
Ik hoop dat je er veel plezier beleefd en veel moois met je tuin kan verrichten

Nog veel geluk

Groeten Robin
zaterdag 3 november 2007 - 13:15
minouke

Minouke

WAUW!!! daar woont nog veel volk van het forum en dan kunnen we samen naar Corrie voor de koffie we brengen het pateeke mee ik zie dat helemaal zitten
zondag 4 november 2007 - 10:16
corrielat

Corrielat

Allemaal welkom,
Alleen weet ik niet wat een pateeke is, ik neem aan dat het een soort gebak is.
zondag 4 november 2007 - 10:18
minouke

Minouke

just! een gebakje ... miaam!
zondag 4 november 2007 - 10:26
corrielat

Corrielat

[afbeelding verwijderd niet-https]


WELKOM,
zondag 4 november 2007 - 10:39
minouke
zondag 4 november 2007 - 10:45
Sandy

Sandy

Dan moeten we wel eerst langs het genkertuincentrum gaan, ... en wie gaat dat betalen he ??? Al die mooie planten en bloemen met hopen bij elkaar.
maandag 5 november 2007 - 14:03
Catgarden

Catgarden

Moet best wel spannend zijn om nu de hele winter te kunnen plannen om van 1 ha een tuin te maken.

Ik was al heel blij toen ik dat kon met mijn 6 are toen we hier enkele jaren geleden in de herfst het huis kochten waar we nu wonen. Maar ik wou ook wel graag wat meer grond eigenlijk, jammer is het leven anders gelopen en zijn we door mijn ziekte verplicht geweest om onze dromen te laten varen en een afgewerkt huis met kleine tuin te kopen ipv een oud, te renoveren huis met veel grond.
Financieel was onze droom al niet haalbaar vermits ik al jaren niet meer kan werken door ziekte (minder inkomen dus en veel medische kosten), maar een grote lap grond zou ik ook niet kunnen onderhouden. Ik kan nu al amper mijn kleine tuin onderhouden.

Hopelijk zien we hier in de loop van de jaren mooie foto's van je tuin, dan kan ik toch weer wat wegdromen dmv iemand anders zijn droom
donderdag 8 november 2007 - 14:38
minouke

Minouke

Ja, maar ik ga toch maar eerst beginnen met 15are en daarna zien we wel , voor de rest onderhouden deze 2 schatten van paarden de rest (zijn van een meisje uit de buurt)

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 9 november 2007 - 11:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon