menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vandaag rotdag gehad

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Vandaag ben ik ......(niet lachen) met mijn kip maar de dierenarts gegaan
.Omdat hij al een paar weken niet goed wilde eten,ook niet uit hand, en de laatste dagen steeds om slechter ging lopen..
Omdat er eerst tegen mij gezegd werd er is niets aan de hand met de kip hij is gewoon in de rui, hoopte ik dat het na een tijdje beter met hem zou gaan, niet dus.
De dierenarts heeft hem nadekeken en zag dat hij niet meer beter kon worden, dus heeft hij hem met een spuitje in laten slapen.
Ik weet dat er mensen zijn die het belachelijk vinden om met een oude kip naar de arts te gaan, maar ik vind dat je een HUISDIER niet zomaar de kop uittrekt,
Ik dood geen dieren op een vreselijk manier,
Of ben ik nou echt een watje?
vrijdag 19 oktober 2007 - 21:45
fastmario

Fastmario

is jammer voor dat beestje
veel sterkte
vrijdag 19 oktober 2007 - 21:57
varen

Tekst aangepast

Varen

Wat watje? Welk een geconditioneerde onzin is me dat. Flauwe stoermakerij, even ridicuul als T.O.N.
Mijn kippen mogen hier hun laatste oude dag heel natuurlijk beleven. Wil resoluut geen slachter des levens in huis.
Dus Corrie, niks onnatuurlijks met u. Een beetje respect tov elk levend wezen, weze het zelfs een zgn onnozele kip, daar is mijn inziens niks mis mee.
Ik zou zeggen, bijzonder blij dat u er ook zo over denkt, my soulsister.
vrijdag 19 oktober 2007 - 22:12
an

An

nee hoor corrielat je bent juist op deze manier een dieren liefhebster.
maar net wat je zegt ik heb ook nog nooit iemand met een kip gezien bij de dierenarts,
maar ze gaan toch ook met hun parkietje of hun kanarie of hun goudvis er heen dus waarom niet met een kip.
veel sterkte
gr an
vrijdag 19 oktober 2007 - 22:39
jdcoster

Jdcoster

Allemaal vegetariërs met kunstlederen schoenen en handtassen, linnen broeksriemen, die geen gelatine gebruiken in gerechten, die donsdekens en bontjassen al decennialang afgezworen hebben en die het vertikken organische mest verrijkt met bloed- en beendermeel te gebruiken in de tuin? Ik beklaag vooral ook uw kat, met haar tofu en sojamelk.
Maar inderdaad, de kop er af trekken is wreedaardig. Ik zou daar nooit op gekomen zijn.
Groetjes van iemand die af en toe een mooi stukje vlees eet, proper gekweekt en humaan geslacht wel te verstaan.
vrijdag 19 oktober 2007 - 22:44
jdcoster

Jdcoster

Ik zal er hier weer van langs krijgen vrees ik.
Kom Adrienne steun mij een keer een beetje
vrijdag 19 oktober 2007 - 22:47
an

An

hoi jdcoster
het maakt hier toch niet uit of je nou wel of niet vegetariers bent .dit is gewoon liefde aan een dier die bij je op groeit en dat heeft niks te maken met of je nou wel of geen vlees eet of wat dan ook ik ben ook geen vegatarier maar wel een dieren vriend of dat nou om een kat een hond of een vis of een kip gaat .
ik vind het niet stom dat corrielat naar de dieren arts gaat met haar kip dat doet ze omdat ze veel omdat beestje geeft ,,en dat heeft niks te maken met vegatatier zijn.










vrijdag 19 oktober 2007 - 22:52
Esem

Tekst aangepast

Esem

de coster,
ik begrijp het verband niet , jou reactie op de mail van corrielat.
Het een heeft met het ander toch helemaal niets te maken.
Ik eet ook graag een stukje vlees,al is het niet veel,maar dit doet niets ter zake.
Het is toch niet dat je vlees eet of niet, dat je niet bezorgt mag zijn om je huisdieren en/of boerderijdieren,of het nu een kip of een kat is.
Ik vind dit trouwens knap van corrielat dat ze met de kip naar de dierenarts gaat,ipv het maar direct te doden of laten doden.
Nee corrielat wie daar mee moet lachen is zeker geen dierenvriend en zeker geen iemand met respect voor de dieren groot of klein.
Ik vind het tof van jou dat je zo iets onderneemd.

Alleen spijtig dat het zo is moeten aflopen,het had beter anders geweest.
Maar je kon ook niet meer doen ,dan wat je gedaan hebt, en we hebben zelf ook niet het eeuwige leven.
Gr Eddy
ps. ik leef met je mee.
vrijdag 19 oktober 2007 - 23:04
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Ik schrik van het antwoord van de heer de Coster!!!

Waar staat dat ik vegetarier ben?
Waar staat dat ik geen lederen schoenen draag?
Hier heb ik alleen laten weten dat ik van dieren houd en dat ze bij mij een mooie oude dag mogen hebben, totdat het echt niet meer kan!
Gelukkig, (houd ik van dieren) af en toe meer dan van mensen, zoals net (enige momenten).

En tuinieren doe ik graag gifvrij!!!!ik wist niet dat dat irritatie opwekte,
Meneer de COSTER, IK EET ECHT EEN STUKJE EERLIJK VLEES
Dus ik voel me een beetje aangevallen,maar dat is morgen weer over.

En mijn kat ligt heerlijk op mijn (lederen bankstel) te spinnen, na een heerlijk bakje melk (van de koe) gedronken te hebben
vrijdag 19 oktober 2007 - 23:17
varen

Varen

jdcoster, dat u er zo over denkt, het zal je kind maar wezen. Bovendien uw volste recht trouwens zo te denken, ook uw opinie is voorzeker het overwegen waard. Zit uiteraard, en al te graag heel ridderlijk toegegeven, in sommige gevallen, zelfs levenswijsheid achter. Alleen de ondertoon lijkt me eerder kortzichtig en erg vol minachting, niet iedereen is even inconsequent als u misschien denkt. En als u na één reactie al begint te schreeuwen om de hulp van Adrienne, man, dan hebt u, om uw in uw taalgebruik te reageren, niet de minste ballen aan het lijf. Wat mij betreft mag je dan elders gaan ouwehoeren
vrijdag 19 oktober 2007 - 23:22
an

An

ben het helemaal eens met jullie reacties .esem,corrielat en varen.
hij kan zich geen dierenvriend noemen,verschrikkelijk om zo te reageren .
ben blij dat de rest wel normaal reageert zoals het hoort.
gr an
vrijdag 19 oktober 2007 - 23:30
jdcoster

Jdcoster

Ik heb vooral deernis met de dieren uit de bio-industrie, die in te kleine hokken een triest bestaan leiden ( en lijden). Ik denk aan de kippen met geleeuwiekte vleugel en afgebrande bek die met kunstlicht aan en uit, in twee dagen een regime van drie dagen opgedrongen krijgen waardoor ze een ei meer leggen.
Het verband is, dat dit evengoed kippen zijn, maar dan de meest onfortuinlijke tak van de familie.
Op mistoestanden zoals gecastreerde biggetjes, kistkalveren, batterijkonijnen, cavia's voor cosmeticaproeven e.d. wou ik eens de aandacht vestigen. Onze dierenliefde eindigt vaak bij onze eigen dieren. Dat wou ik stellen.
En natuurlijk: mijn kip, schoon kip. Ik begrijp Corrie wel natuurlijk
vrijdag 19 oktober 2007 - 23:36
corrielat

Corrielat

Sorry hoor
Maar ik zie het verband niet met je antwoord nu, en je reactie in het begin,
vrijdag 19 oktober 2007 - 23:40
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Ik had jdcoster niet zo aanvallend aangevoeld in zijn eerste bericht, eerder sceptisch.
Adrienne aanroepen...daar ben je toch aan het verkeerde adres, toch zeker wat huisdieren betreft denk ik.
Dat is denk ik hét grote verschil van opvatting én onderwerp in dit topic: beesten in het algemeen en wat je eet tegenover huisdieren. Het eerste probeer je zo bio en ecologisch mogelijk te doen, het tweede ...daar ga je ver voor als je ze graag ziet.
Ik heb hier sinds een paar maanden ook twee kipjes rondlopen en awel, als er morgen iets mis is met hun ga ik ook naar de dierenarts.
Voor de rest eet ik vlees, draag geen leer (door allergie).
Het is zo dat je maar voor een beperkt aantal dieren "goed" kan zijn en ik begrijp ook dat jdcoster dit aan de kaak wou stellen en niet wou kritiseren.

Spijtig van je kip Corrie....ik voel met je mee

Groetjes
Ann
vrijdag 19 oktober 2007 - 23:49
an

An

maar dan had hij het anders moeten uitleggen wat hij bedoelde om het zo te zeggen.
hij had ook gewoon iets tegen corrie kunnen zeggen over haar kip want daar ging het over en niet over legbatarijen en of we nou wel of geen vegatariers zijn enzo
gr an
vrijdag 19 oktober 2007 - 23:54
corrielat

Corrielat

Hallo Ann,

Ik geloof niet dat de Coster iets anders bedoelde dan wat hij schreef.
Want het ene staat los van het andere, dus ik begrijp zjn reactie echt niet.

En wat mijn kip betreft, morgen kan ik best een kipfiletje kopen, mar dat staat heeft niets met wel of niet van dieren houden toch?
vrijdag 19 oktober 2007 - 23:54
annd6

Annd6

Ja Corrie,
ik begrijp dat zijn reactie een beetje hard over kwam, het is niet leuk als mensen jou verdriet nu gaan gebruiken om een "statement" of mening te gaan spuien.
Ik kan dat perfect begrijpen...


Ann
zaterdag 20 oktober 2007 - 00:01
an

An

je hebt helemaal gelijk corrielat het slaat nergens op
als ie wil pleiten voor de bio industrie en noem maar op moet ie een topic openen
want het slaat niet op om van een huis dier tehouden zo als een kip waar je jaren voor zorgt .
ik koop ook kip file maar dat is heel wat anders
sterkte
an
zaterdag 20 oktober 2007 - 00:12
corrielat

Corrielat

Ach weet je,
Ik word wel vaker aangevallen om mijn manier van leven, zoals mijn antiegif in de tuin.
Ook wat dieren betreft kon ik misschien iets harder zijn, soms denk ik wel eens ..was ik maar wat harder, dat zou ooit veel gemakkelijker zijn, maar wat is gemakkelijk?
Op mijn leeftijd zou ik kunnen denken, het zal mijn tijd wel duren, en dan????
Gelukkig ben ik wie ik ben,en heb mijn kinderen ook opgevoed om alles wat leeft te waarderen,
Eigenlijk was het ook niet bedoeld om mijn gelijk te halen met mijn topic, het was alleen een mededelijng,en...... wie kaatst kan de bal verwachten.
zaterdag 20 oktober 2007 - 00:12
an

An

maar corrie lat maakt niet uit wat je schrijft of hoe
het ging over dat jij met je kip naar de dierenarts was geweest en dat ie daar is dood gegaan
vergeet niet dat je jaren voor hem hebt gezorgd

en dat gaat niet over leer of over de bio indurstrie want daar is het vreselijk voor die beesten maar
je schreef gewoon je gevoel op op dat moment en daar is niks mis mee
jdcoster had ook gewoon kunnen reageren met dat hij het erg vond van je kip.

en als hij die bio industrie zo erg vind wat wij allemaal vinden dan moet ie een topic openen en dan schrijven we allemaal dat we het heel erg vinden maar toch graag vlees op ons bord willen de meesten van ons althans .
gr an
zaterdag 20 oktober 2007 - 00:20
jdcoster

Jdcoster

Ik heb hier inderdaad wat ontketend.
Mijn excuses als ik jou gekwetst heb. Ik had dit item niet mogen gebruiken om mijn gedachtengang daaromtrent meteen te spuien zonder een meer uitgebreide verklaring. Ik moet nog steeds leren omgaan met de beperkingen van zo'n forum.
Ikzelf zou inderdaad niet met 1 kip naar de veearts gaan. Mijn dierenliefde is duidelijk van een andere orde, maar tegelijk ook misschien wel meer universeel.
Het is al een oud item, maar kijk misschien toch nog eens hierop : --> http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=18&tid=5208&hl=Werenfried
Het ging ook een beetje daarover... .
Hiermee wil ik die polemiek wel afsluiten. Het is wel geweest.
Vriendschappelijke groetjes
zaterdag 20 oktober 2007 - 00:33
corrielat

Corrielat

Beste meneer Coster,

Zou U de link aanklikbaar kunnen maken?
Dan kan ik lezen wat U bedoeld.
zaterdag 20 oktober 2007 - 00:51
annis

Tekst aangepast

Annis

Corrielat ik zou ook als ik een kip had en die makeerde wat ermee naar de dokter gaan. Ze hoeven niet te lijden als het niet nodig is. Een watje ben je zeker niet maar je heb een hart voor je dieren. Ik kan ook niet toezien als een dier moet lijden. Mijn zoon had ook een klein hamstertje wat nog nauwelijks iets kon en was 2 jaar wat echt al oud was voor dit soort. Durfde zelf niet naar de dierenarts te gaan. De meeste denken dan het zal vandaag of morgen wel gebeurt zijn maar ik kon dat niet. Heb hem met kooi en al naar de dierenarts genomen en deze zag dat het niets meer werd en het beestje pijn had. Heb gelijk een spuitje laten geven. Heb op de terugweg naar huis het beestje naast mij gezet(in een doosje met hooi) en heb zitten janken was nog niet eens mijn hamster. Hij of zij heeft een mooi plekje in de tuin gekregen.
zaterdag 20 oktober 2007 - 09:30
Angelo

Angelo

Corrielat, kop op joh


ik ga ook met een kip of eend of wat dan ook naar de dierenarts, en tuurlijk kijken de mensen dan eens van "huh een kip, das toch om op te eten?!", mijn antwoord daarop in china eten ze u geliefd huisdier ook op hoor !



zaterdag 20 oktober 2007 - 09:37
kerstkind

Kerstkind

Hallo Corrielat,

als echte dierenvriend voel ik met je mee!!
Of je nu een hond, kat of kip hebt, het maakt verdorie niet uit.
Hier ben je goed voor tot hij zijn laatste adem uitblaast.
En soms is het goed dat je als mens kunt ingrijpen om hem uit zijn
lijden te verlossen. Dat is liefde, hier moet je sterk voor zijn....

veel sterkte van deze kant!!

groetjes
zaterdag 20 oktober 2007 - 10:48
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

over de knuppel in het hoenderhok gooien gesproken

even een reactie langs mijn kant: ik eet GEEN eieren die van kooikippen of volierehuisvesting komen zoals ze zo leuk worden genoemd...
ik eet de eitjes van mijn eigen kippetjes,omdat je anders die industrie in stand houd,maar mijn kippen leggen nu al maanden niet: dus voer ik braaf mijn niksnutten van kiekens tot ze weer gaan leggen en koop eieren van kippen met vrije uitloop uit de winkel(over dubbele kost gesproken)
mijn kippen krijgen enkel graan en groente en fruitresten en allerlei groen uit de tuin.
mijn melk haal ik bij een echte boer en daar maak ik ook zelf mijn joghurt van(paar kilo per keer,genoeg voor een heeel week)
vlees dan: ook die gaan we(nou ja mijn man dan,ik vertoon me daar lekker laf niet )heel erg vers,lees: levend kiezen bij een boer(geen kistbeest)die word dan in het slachthuis geslacht en samen met een familielid of een vriend elk de helft: in stukken laten delen en dan thuis de diepvries in,wij eten trouwens maar ongeveer 2 keer per week vlees.
kippen: regelmatig haantjes teveel: die belanden ook bij mij op mijn bord en daar voel ik me NIET schuldig over: deze beestjes hebben heel wat langer mogen leven dan de 5 week oude kippetjes(kuikens dus) uit de winkel,hebben rondgelopen,pierkes gevangen,gerend en gefladderd en gebadderd kortom ze zijn kip geweest.
maar als er 1 van mijn kippen die ik heb voor de eikes of de leut ziek word dan ga ik daar ook mee naar de dierenarts(efkes 20 euro neertellen voor bezoek en dan ook nog de medicijnen bijtellen voor een kip van een paar euro....)
tja als ze iets doen voor mij(me van eikes en leut voorzien) doe ik wat voor hun: ze goed verzorgen....
de meesten verklaren me hier ook gek: gij zij ne rare als ge kiekens teveel hebt geeft ge ze voor niks weg,als ge iets speciaals wilt gaat ge die ergens halen voor veel(in hun ogen dan) geld
en dan zoveel geld voor de dierenarts...
ik vind gewoon: tis niet omdat ge dieren houd voor hun nut da ge ze niet degelijk moet verzorgen of behandelen ,en in mijn ogen hoort naar de dierenarts brengen daar ook bij
ik drink wel melk,eet wel vlees,gebruik geen leer(weet niet eens echt waarom)bont zul je me nooit van mijn leven zien dragen...
en ik probeer dus zo bewust mogelijk alles te doen zonder (in mijn ogen) extreem te zijn.
tja en dan denkt een ander er maar het zijne van...
ik vind: zolang dieren echt als dieren mogen leven: dan heb ik er dus totaal geen probleem mee dat ze ook als voedsel mogen dienen,maar een huisdier is nu eenmaal wat anders....en een kip kan dus evengoed een huisdier zijn(ook al woont ze in het kiekenskot buiten)
zonder te denken dat ik hier nu echt een meerwaarde heb gegeven(wat ik schrijf is immers allemaal al aan de orde geweest)heb ik toch ook maar effe mijn gedacht neergepend.


en als ik nu nog geitewol had dan ging ik ook nog es sokken breien!(alsof ik daar geduld voor heb)
zaterdag 20 oktober 2007 - 11:55
corrielat

Corrielat

Hele goede uitleg Cetinel.

Je schrijft precies wat ik bedoel.
Ik eet ook (H)eerlijk vlees, en mijn beesten worden goed verzorgd.
Het is zelfs zo dat er als een van mijn beestjes om wat voor reden dan ook geslacht moeten worden, ik ze best aan iemand zou geven voor consumptie, want mijn EIGEN beestje opeten kan ik niet.
Wij hadden thuis ook kippen konijnen of een varken, die na een mooi leven op tafel kwamen, alleen als het Mijn KONIJNTJE WAS dan at ik die dag niet mee,
Ik zal niemand vertellen dat ze geen vlees mogen eten, ik doe dat zelf ook,
Mijn verhaal was alleen een vermelding dat ik er moeite mee had om mijn zieke kip zomaar dood te laten gaan en nog een paar dagen te laten lijden,
iEDER DOET WAT ZE DENKEN DAT GOED IS.
zaterdag 20 oktober 2007 - 12:16
Esem

Esem

Cetinel,
ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Ik heb er maar een woord voor,
Prachtig
En De coster zo zie je maar wat zo een schrijven van jou kan teweeg brengen.
Misschien beter even nadenken voor je op deze wijze nog gaat reageren.
Is niet slecht bedoeld hoor,maar zijn we niet allemaal mensen met een eigen gevoel dat we moeten respecteren???
Ik begrijp jou standpunt maar deed hier helemaal niets ter zake,een verkeerde reactie op een goed bedoelde en menselijke mail van corrielat.
Nog een gezellige zaterdag gewenst.
Gr. Eddy
zaterdag 20 oktober 2007 - 13:35
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

ondertussen zijn we paar uurkes verder en heb ik een afspraak gemaakt met de dierenarts omdat mijn 5 jarige nederlandse hangoordwerg(die gewoon bij de kippen woont) ziek is
haar oogjes zijn toe en ze lijkt wel te hoesten,ik ben zo bang dat ze myxomatose heeft..
er kunnen geen wilde konijnen bij maar ik lees dat het door muggen en vliegen ook kan overgebracht worden
ik loop hier maar te ijsberen...
bah,huisdieren zijn enkel leuk als ze gezond zijn....................................................



en net terug: myxomatose...
ze heeft een spuitje gekregen.
ben gegaan met een konijn,teruggekomen met een lijkje en dikke ogen..
ik ga maar even verder bekomen.
zaterdag 20 oktober 2007 - 14:14
annd6

Annd6

Oei Cetinel...
wat spijtig....
Kan het overgaan op je andere dieren? Ik ken de ziekte niet.
Veel sterkte.
Groetjes
Ann
zaterdag 20 oktober 2007 - 16:19
lisa

Lisa

annd, myxomatose is een ziekte bij monijnen die al een paar manden de ronde maakt
mischien een vreemde uitdruking maar da geeft het geen medizijne voor en vele konijnen
gaan eraan dood,centinel ik hoop niet da jou konijntjedeze ziekte heeft het is heel aanstekend
en geen middel wat helpt,
corrielat jammer van jou kipje,
groetjes lisa
zaterdag 20 oktober 2007 - 20:16
an

An

hoi centinel,het is een paar weken geleden op journaal geweest dat deze ziekete onderkonijnen heerst.
je kan er niks aan doen het enigste was inenten of een gaas voor het hok hangen ,
want net wat je zegt het werd overgedragen door muggen .
vindt het heel erg van je konijntje
mijn 2 dochters hebben ook een drwerg hangoorkonijntje en die staat ook buiten
hopen dat zij het niet krijgt

gr an
zaterdag 20 oktober 2007 - 21:47
corrielat

Corrielat

Hallo Cetinel,
Zo zie je als je huisdieren hebt kan er altijd iets vervelends gebeuren zoals het moeten laten inslapen van je trouw beestje.
Maar gelukkig kunnen we denken dat ze niet langer hebben hoeven lijden dooor onze hulp.
zaterdag 20 oktober 2007 - 23:12
TulipA

Tekst aangepast

TulipA

Hallo Corrielat,

Ik kan alleen maar zeggen, respect voor elkaar en ieder mens in zijn waarde.

Ieder mens is uniek,en handeld zoals hij of zij denkt dat goed is.

Ik ben ook met mijn parkietje naar de dierenarts geweest, hoe klein ook,

het leeft en heeft net als wij ""gevoel"".

Corrielat, sterkte met het verlies van je kipje.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes, Lydia.
maandag 22 oktober 2007 - 13:17
minouke

Minouke

Corrie,

ik lees het nu maar pas van je kippetje, ik voel echt met je mee .
Ik heb 4 kippen en elk van hun heeft zijn persoonlijkheid, Germaine is de liefste ... een knuffelkip, elke dag komt ze aan de keukendeur kijken en ja dieren ontgoochelen nooit ... , ik denk nu zelfs aan een geitje te nemen en in de lente een nieuw hondje (uit een asiel) hoe meer beestje hoe gelukkiger ik ben
maandag 22 oktober 2007 - 14:21
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Cetinel,

Hier heerst de ziekte momenteel onder de konijnen. Ze worden blind en zitten als prooi op de weg of in de berm. Inderdaad wordt de ziekte door insecten overgebracht dus kunnen tamme konijnen het ook krijgen.
Ann: Mijn dierenarts verzekert me, dat de ziekte niet kan overgaan op andere dieren zoals honden.
maandag 22 oktober 2007 - 15:44
phili

Phili

Hoi,
ik voel met jullie mee, wij hadden drie poolkonijntjes, pa, ma en kind, hetzelfde verhaal pa kreeg een snotnues en dikke oogjes dus naar de dierenarts. Hij twijfelde tussen snot en mixomotose dus naar huis met medicijnen, een hele week bezig geweest met een pipetje om het beestje te laten drinken maar toen kregen de andere twee het ook, dus terug naar de dierenarts met drie konijntjes en we hebben ze alle drie in laten slapen, dochter en ik snotterend in de auto naar huis.
MAAR!!! nu komt het he, wisten jullie dat een of andere pief in ons bestuur die ziekte bewust expres onder de konijntjes heeft uitgezet, omdat er teveel konijntjes in het wild waren en de jagers ze niet voldoende konden afschieten. Helaas is de ziekte niet meer onder kontrole te krijgen en sterven onze huiskonijntjes een afschuwelijke dood, om over de wilde konijntjes maar te zwijgen, blind met etterende oogjes een afschuwlijk lot.
Ook wordt de ziekte door muggen overgebracht bij konijntjes, je kunt ze er wel jaarlijks voor inenten, maar voor ons dus te laat.
groetjes catootje
maandag 22 oktober 2007 - 21:51
corrielat

Corrielat

Expres die ziekte onder de konijnen brengen?
Gekken lopen er dus echt los.
Hier word ik kwaadaardig van, je zou iemand die zoiets aanricht zelf etterende ogen toewensen,
grrrrrrrrrrrrrr
maandag 22 oktober 2007 - 22:54
annd6

Annd6

Lisa en Detuinindemen,

dankje voor de uitleg, ben ik toch weer wat slimmer geworden.

Corrie, hier krijg ik ook stekels van.
Verschrikkelijk wat mensen kunnen doen.

Groetjes
Ann
dinsdag 23 oktober 2007 - 11:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon