menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gluurder in de slaapkamer

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Zooooooooooooooooooo schattig..............maar vergroot!![afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 1 oktober 2007 - 09:16
Tine

Tine

Kan je zien dat het een vleeseter, dus roofdier , is.

Tine
maandag 1 oktober 2007 - 09:22
corrielat

Corrielat

Prachtig beestje, zeker van zo dichtbij, hoe of met welk programma heb je hem vergroot?
maandag 1 oktober 2007 - 10:17
rialle

Rialle

Mijn jongste dochter (7) heeft angst voor spinnen maar LieveHeersbeestjes vind zij zooooo schattig!
Zal ik haar deze foto maar niet laten zien!?

Groetjes Rialle
maandag 1 oktober 2007 - 10:38
Esem

Esem

Mijn jongste dochter (7) heeft angst voor spinnen maar LieveHeersbeestjes vind zij zooooo schattig!
Zal ik haar deze foto maar niet laten zien!?

Groetjes Rialle


Toch raar wat het uiterlijk kan doen bij mensen, zowel een spin als een lieveheersbeestje is mooi en toch kiest men voor het lieveheersbeestje??,
Waarom??
Gewoon door het uiterlijk van de insecten.
Neem nu een libel ,is mooi en bijt niet(,kan ook niet bijten doordat de monddelen te zwak ontwikkeld zijn,)en toch is de larve van de libel een echte roofzuchtige moordenaar en bijt zelfs een stukje uit je vinger als ze er de kans toe krijgt.
De meeste spinnen bijten niet ,en toch is het merendeel van de mensen terughoudend als het over spinen gaat.

Nu ik vind de foto zelf ook een mooie.
Gr Eddy;
maandag 1 oktober 2007 - 12:10
annis

Annis

Prachtige foto. Van zo dichtbij heb ik ze nog niet bekeken.
maandag 1 oktober 2007 - 14:35
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Ja Tine, zo zie je het goed dat het een roofdier is hé.......ik heb me dit weekend laten verwennen door mijn ventje op een gastronomisch weekend met overnachting in een kuuroord en ..............wat zagen we op het plafond van de slaapkamer zitten..............dit monstertje
Ik had het ook nooit eerder zo gezien, waarschijnlijk hebben we hem of haar te lang als model gebruikt om te poseren en zo te zien hing het dik zijn botten uit hahaah
Rialle, ik zou het maar niet aan je dochter laten zien hahhahaah
Voor Corrie: Ik heb de foto niet vergroot, hij is getrokken met een panasonic/lumix DMCFZ50 met close-up voorzetlens n° 4...........'k was jaloers op onze topfotograaf Tim ...........maar ik kan nog lang niet aan hem tippen.
En Esem ...........ja raar hé dat sommigen ( ikzelf ook ) zo een angst hebben voor spinnen, maar als we dit lief beestje in het groot zien............
groetjes
Lysianthus
maandag 1 oktober 2007 - 17:04
Adrienne

Adrienne

Gelukkig blijven ze hier buiten en ..... doe ik mijn gordijntjes s' avonds dicht.
Blijf ik lekker zonder gluurderke veel beter voor mijne rikketik
Langs de andere kant in de tuin hoe meer hoe liever ik het heb.
maandag 1 oktober 2007 - 17:31
Tim

Tim

Een hele mooie! Knap vastgelegd.

Het is een Veelkleurig Aziatisch Lieveheersbeestje (Harmonia axyridis).
Niet mijn beste vriendjes omdat ze onze inheemse LHB aan het verdringen zijn. Ze eten nl. ook de larven van de inheemse lieveheersbeestjes
maandag 1 oktober 2007 - 20:04
JovanDreumel

JovanDreumel

Bij mij in de garage mogen de spinnen rustig zitten. Nooit vliegenpoep op de auto. Spinnen zijn oh zo nuttig. Maar van mijn vrouw mogen ze niet binnen komen.
maandag 1 oktober 2007 - 21:36
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

hahahhaha van mij mogen ze er ook gerust zijn hoor..............niet binnen.......... maar buiten op afstand...........in het voorjaar , gaat het nog , dan zijn ze heel klein maar naarmate ze groeien, ga ik ................alvorens iets in de tuin te doen, aan de planten schudden met een stok, zodat ze wegkruipen hhahahah
dinsdag 2 oktober 2007 - 09:56
JovanDreumel

JovanDreumel

Wat erg zeg! Ze bijten niet en slaan niet! Ze zeggen niet wat je moet doen! Wat kunnen ze verkeerd oen? Helemaal niks en toch ben je er bang van. Ik kan dat niet begrijpen.
dinsdag 2 oktober 2007 - 13:33
Adrienne

Adrienne

Bang !!! wie is er bang van een spin
Nee Jo maar vies ......
dinsdag 2 oktober 2007 - 13:43
JovanDreumel

JovanDreumel

Hoezo vies Adrienne? Ze zijn niet slijmerig of bloederig. Volgens mij brengen ze ook geen ziekten over! Hun poepjes kom je nauwelijks tegen. Dus dat valt ook al mee.
dinsdag 2 oktober 2007 - 14:09
hildavw

Hildavw

Echt vies zijn spinnen niet, maar ik heb toch niet graag dat ik op het onverwachts met mijn gezicht in een web loop.
Als ik langs een smal padje naar mijn buurvrouw ga, heb ik wel een stok in mijn hand en breng het web dan voorzichtig naar de andere kant.
Ik heb al bemerkt dat de spin dan enkel een beetje reparatiewerk heeft.
Als ik vroeger met de fiets naar mijn werk reed, had ik toch ook niet graag dat ik de spinnenwebben plots voelde, maar, ik moest er wel door.
Het was wel een aangename weg, langs een park, maar dus met spinnen.


groetjes

Hilda
dinsdag 2 oktober 2007 - 21:50
an

An

gisteravond zat er een grote zwarte spin op het plafon in de kamer ,zo'n hele viese grote ik mijn zoon roepen om hem weg te halen want ik durf dat niet ,wat denk je dat ie zegt mam haal hem zelf maar weg ik slaap bijna ,
ik de salon tafel weg gehaald ,2 paar schoenen onder de tafel want stel als ie op de grond valt en in de schoenen kruipt,
2 zits bank weg gehaald,
trap neer gezet , en helaas voor de liefhebber heb ik hem met veel angst doodgeslagen met een vliegen mepper op de grond want hij viel op de grond .
ik ga hem echt niet levend vangen in een potje of zo want dan wordt ik gek van angst
dit vond ik dood eng maar ik kon hem ook niet laten zitten
gr an
dinsdag 2 oktober 2007 - 22:05
JovanDreumel

JovanDreumel

Mijn biologie leraar zou zeggen: "Dat kun je nooit meer goed maken", Maar na al die angsten die ik hier zie kan ik me er wat bij voorstellen!
dinsdag 2 oktober 2007 - 23:08
Adrienne

Adrienne

A Voila kijk da bedoel ik dus.
Buiten geen probleem, in de stal ook niet, maar binnen
Ze moeten er aan geloven salle gelijk mijne 41 er boven op !!!!
Maar dan da knetsen onder je schoen, da bloed op de grond of wand.
Jakkes, k' weet aangenamere dingen te doen in huis.
Zoooo vies.
woensdag 3 oktober 2007 - 11:15
Catgarden

Catgarden

Voor de spinnen in huis het ik een "profesionele spinnenvanger"
Prutske, 1 van onze 3 katten, doet namelijk elke avond de toer van het huis binnen en loopt langs de muren naar boven kijkend of dat ze geen spinnen ziet. Vooral al de hoekjes krijgen een grondige inspectie. Ze is echt verzot op spinnen, eerst speelt ze er mee en dan eet ze ze op.

Naast spinnenvangen is ze ook nog een vliegenvanger en is ze ook niet vies van pissebedden, kevers, sprinkhanen, motten die af en toe hun weg naar binnen vinden. Kortom : alles die beweegt en klein is en zich toevallig binnenhuis bevindt, is voor haar een hapklare brok
vrijdag 5 oktober 2007 - 12:07
Adrienne

Adrienne

Jeetje, jouw poes wil ik wel op bezoek
Wanneer komen er kittens
Dan kom ik vast een keer langs
vrijdag 5 oktober 2007 - 20:05
hildavw

Hildavw

De katjes van onze achterbuurvrouw eten wel vliegen en krekels en andere insecten, maar geen spinnen.
Als ze nog maar een draadje voelen, zijn ze al weg.
Maar, raar maar waar, ze eten zelfs kleine regenwormen, gisteren nog gezien.

groetjes

Hilda
maandag 8 oktober 2007 - 11:16
Sandy

Sandy

Spinnen vind ik tegelijkertijd akelig en fascinerend !

We hebben dan ook 1 echte huisspin, die komen we geregeld ergens tegen, is redelijk groot en als je ze 's nachts tegenkomt is het toch wel schrikken... maar ze leeft al zolang en doet niemand kwaad. Dus mag ze blijven ronddwalen. Begrijp me niet verkeerd hoor, alleen deze mag dat, de andere gaan mooi de stofzuiger in.

En buiten hebben we er ook twee, eentje aan de voordeur en eentje aan de achterdeur... nu ja, die dienen ook als natuurproject voor de kinderen. Want we geven die te eten, een lekkere langpootmug, een heerlijk krokant vliegje, enz. de kinderen kijken dan mee met ons wat er gebeurt en vinden dat echt geweldig. Sommige hebben dan wel medelijden met die mug en vlieg, maar ja, als ze in dat web waren gevlogen hadden ze ook als lekker hapje gediend denk ik dan maar.

Want geef nu toe het zijn toch echte kunstenaars !!!
vrijdag 12 oktober 2007 - 11:24
Sandy

Sandy

maar ja, mijn zoontje is dan ook een echte kleine beestjes freak !!

slakken, wormen, lieveheersbeestjes, wantsen, spinnen, mieren, ... noem maar op en hij pakt ze op, bekijkt ze, loert uren naar ze en je hoort hem gewoon niet !!! de buurman zegt altijd dat die beestjes bijten, dan kijkt hij eens en zegt 'nee hoor, mij doen ze toch niets!'.
vrijdag 12 oktober 2007 - 11:28
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Hela wie heeft daar allemaal bang van spinnen , als gemoest weten hoeveel spinnen er in een normaal goed gepoetst huis leven dan valt ge wel achter over het zijn er duizende .
En meisjes dat ge moet weten dat we in onze slaap per nacht toch een paar spinnen verobberen en ik heb noch niemand horen zeggen dat ze niet smaken.
EN DIT IS DE ECHTE WAARHEID MAAR EENS OPZOEKEN .
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 12 oktober 2007 - 17:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon