menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Testen van karel

Ga naar meest recente reactie

focus

Tekst aangepast

Focus

Op dit moment zijn er werken aan het forum.
Hier en daar worden enkele zaken veranderd.

Dit is een topic voor mij om in te proberen


dit is enkel een test-topic, gelieve hier niet op te antwoorden
ik ben bezig om een dubbel systeem te maken van afbeeldingen toevoegen (zodat je niet altijd bij imageshack de figuur moet opladen)
bedoeling is dat de figuur op de servers van tuinadvies zelf terechtkomen.
De figuur zal wel gereduceerd worden naar een kleinere resolutie.

Aan jullie dus de keuze tussen grote figuren (liefst niet groter dan 1024/768) die dan via externe filehosters kunnen gedaan wordne, of een gemakkelijkere overdracht (met als enig minpunt de compressie)

mvg
karel
woensdag 30 mei 2007 - 18:59
hugo

Hugo

bij mij wel
groetjes
donderdag 31 mei 2007 - 00:29
hildavw

Hildavw

Hier is het nu 19.02 uur.
Zal seffens op mijn bericht kunnen zien of dat klopt.
groetjes
Hilda
donderdag 31 mei 2007 - 02:01
focus

Focus

IK DOE NU EEN TEST

eerst voeg ik een externe figuur toe:
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 31 mei 2007 - 04:30
focus

Focus

nu ga ik eens een eigen figuur die ik nu ga opladen op de server van tuinadvies toevoegen:

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 31 mei 2007 - 04:31
focus

Focus

mo zo zot,

da marcheert gewoon van den eerste keer
donderdag 31 mei 2007 - 04:32
an

An

focus hoe kreeg je die cactus zo groot met dat nieuwe reageren daar staat toch geen maat bij hoe groot de foto wordt,bij afbeelding
hoe doe je dat
gr an
donderdag 31 mei 2007 - 05:46
kurt

Kurt

Dag An,

Die foto van de cactus is nog op de oude manier geplaatst (eerste optie) Meer werk, MAAR je kunt grotere foto's plaatsen.

Foto twee is rechtstreeks opgeladen vanaf de computer. De nieuwe veel eenvoudigere en snellere manier MAAR hier is het maximum formaat zoals de foto die Karel daar gepost heeft.
Groter kunnen we niet gaan, want ander betalen we ons blauw aan datatrafiek die de server hierdoor nog meer zal gaan verbruiken.

In elk geval kunnen de occasionele forumgebruikers nu ook op een eenvoudige manier hun foto's plaatsen zonder die ingewikkelde 'oude manier' eerst te moeten gaan uittesten.

Ik denk ook dat het opladen van foto's beperkt is tot een bepaalde fotozwaarte. Foto's van bv meer dan 2 megabyte groot rechtstreeks opladen zal wellicht niet lukken. Karel zal dat wel exacter kunnen zeggen.

Veel plezier ermee.
Kurt
donderdag 31 mei 2007 - 06:11
an

An

mijn complimenten hoor kurt ik vind het een hele verbetering hoe je nu die fotos kan plaatsen.
alleen wat hyperlink en url betekend en de rest zo als onderlijnt en zo doet het niet bij mij en ik weet niet wat ik er mee moet doen zoals die url en hyperlink en zo
ga zo door
gr an
donderdag 31 mei 2007 - 06:14
kurt

Kurt

Beste An,

Het is nogthans zeer eenvoudig. Ik ga je het eens proberen uit te leggen. Dat is toevallig een van mijn

Als je een woordje in het vet wil dan klik je vooraleer je dat woord begint te typen op het symbool naast Vet: de B van het Engelse 'Bold' Als je vind dat de tekst terug gewoon moet zijn na 1 of meerdere woorden in het vet, dan druk je nogmaals op datzelfde symbool.


Hetzelfde principe is dan ook van toepassing voor de tekst die je cursief wil zien staan of de tekst die je wilt onderlijnen Door op de knop te klikken verschijnen er automatische codes waar je dan wel niet mag aan gaan foefelen net zoals bij de foto's

Bij hyperlink kun je dan weer een internetadres actief in de tekst laten weergeven.
Klik op het symbool en er zal een venstertje open springen waarin je het websiteadres opgeeft bv www.tuinadvies.be je drukt op OK en het verschijnt automatisch met de codes voor en achter in de tekst http://www.tuinadvies.be

Een emaillink is dan weer voor een emailadres actief in de tekst te laten weergeven, maar dat is maar voor in uitzonderlijke gevallen want het is niet echt aan te raden mailadressen in forums te plaatsen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Test het gerust eens uit

Mvg,
Kurt
donderdag 31 mei 2007 - 06:36
an

An

bedankt kurt zal ik zeker eens gaan proberen
bedankt voor de uitleg en ga zo door met dit form hij wordt steeds beter straks komen we nog eens op de eerste plaats te staan
gr an
donderdag 31 mei 2007 - 06:41
Esem

Esem

En mogen we niet meer werken met kleurtjes Kurt?
Daar zie ik niets meer van terug.
Gr Esem,
vrijdag 1 juni 2007 - 17:28
focus

Focus

ola, inderdaad, de kleurtjes zijn weg ...

ik zet ze vandaag nog terug.
blijkbaar heb ik een stukje programmacode gewist per toeval...
vrijdag 1 juni 2007 - 17:45
Esem

Tekst aangepast

Esem

Bedankt focus.
Het is soms makkelijk om ergens een nadruk op te leggen,of iets belangrijks aan te wijzen.
Kan natuurlijk ook op deze manier
Bedankt focus maar toch??
kleurtjes valt meer op.
Gr Esem,
vrijdag 1 juni 2007 - 22:43
focus

Focus

testen met kleurtjes test test test testje
normaal zou het nu weer moeten werken
vrijdag 1 juni 2007 - 22:52
Esem

Esem

bedankt focus het werkt weer
Gr Esem
zaterdag 2 juni 2007 - 05:10
an

An

test ik even
zondag 3 juni 2007 - 05:58
an

An

dit wil ik even proberen goed zo werkt het
zondag 3 juni 2007 - 06:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon