menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Witte klaverbloemen in gazo

Ga naar meest recente reactie

carinemaes17

Carinemaes17

Mijn gazon staat vol klaver en witte klaverbloemen heb deze handmatig uitgetrokken wat veel werk was maar helaas komen ze terug... ik maai twee x per week en laat maaisel
Liggen
Wat kan ik doen om deze te bestrijden? Moet wel diervriendelijk zijn want heb 2 honden
vrijdag 28 juni 2019 - 20:12
LT

LT

Beste oplossing is uitsteken, vóórdat er zaad in komt. Penworteltjes. Zo lang as er nog kiembaar zaad aanwezig is, zullen ze nog blijven terug komen.
vrijdag 28 juni 2019 - 23:22
carinemaes17

Carinemaes17

Staat echt vol hoor denk geen beginnen aan
Zal bijna geen gras overhouden
zaterdag 29 juni 2019 - 07:58
leerling

Leerling

Als diervriendelijk voor jullie ook belangrijk is: gewoon laten staan.
In onze vorige tuin groeide er gras tussen de klaver, zoals wel eens gezegd wordt. Als we het gras maaiden, keken we eerst welk stukje de friste klaverbloemen hadden, en dat lieten we staan. Bijen en hommels bleven zo altijd wat te eten vinden.

Hier hebben we vanaf dit jaar eindelijk ook bloemtjes in het gras. Niet dat alles mag blijven staan. O.a. kruipende boterbloem, distel , sieraardbei wied ik ook weg. Maar klaver, madeliefjes, ereprijs... zijn meer dan welkom.
zaterdag 29 juni 2019 - 14:19
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Trifolium repens, mooie naam voor de witte klaver.
Hoe meer je maait of wegtrekt hoe meer er terugkomen, net als madeliefjes. Probeer er van te genieten, dat is een stuk relaxter, de honingbijen zullen je dankbaar zijn. Het is maar tijdelijk
Ineke
zaterdag 29 juni 2019 - 14:24
zuurtje
zaterdag 29 juni 2019 - 14:33
LT

LT

Ineke, een prachtige zoekkaart
zaterdag 29 juni 2019 - 14:47
lentemode

Lentemode

Wat hebben jullie dat allemaal mooi gezegd !
Heb ik van genoten !

Warme groetjes !
zaterdag 29 juni 2019 - 16:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon