menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Chrome-browser onmiddelijk updaten

Ga naar meest recente reactie

minouke

Tekst aangepast

Minouke

In de internetbrowser Google Chrome zit een belangrijke fout. Gebruikers krijgen daarom de dringende oproep om zo snel mogelijk hun browser te updaten. “Onmiddellijk”, aldus Justin Schuh, die bij het bedrijf verantwoordelijk is voor de veiligheid van Chrome.
Details zijn niet bekend, maar volgens een bericht van Google gaat het om een zogeheten ‘use-after-free’-kwetsbaarheid. Die zorgt ervoor dat iemand een browser kan dwingen om een schadelijk programma te installeren. De computer kan dan vastlopen. Het is niet bekend of en hoe vaak van deze fout al gebruik is gemaakt.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190307_04237905
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Meestal update G.Chrome automatisch zoniet ga dan naar de 3 puntjes rechtsboven.
Dan naar Help, dan 'over Google Chrome'. Zo is het weer veilig.

Groetjes
Chantal
donderdag 7 maart 2019 - 12:50
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Klopt. De belastingdienst gaf ook aan updaten.
donderdag 7 maart 2019 - 12:52
Tiss

Tiss

Minouke. Merciekes voor de info . Had er niets over gelezen, en bij mij was een update nodig.
Vriendelijke groeten. Tiss
zondag 17 maart 2019 - 21:04
minouke

Minouke

Zo zijn we weer gerust hé Tiss
maandag 18 maart 2019 - 07:45
Kleinedikken

Kleinedikken

Minouke, Ik was een beetje verwonderd dit onderwerp dat duidelijk geen enkel verband houdt met tuinieren hier te vinden. Je vraagt op een computerforum toch ook niet waarom je Azaleas verwelken?
Overigens oppassen met dit soort paniekberichten. Als die in de email verschijnen en je klikt op de link blijkt die vaak net een inbraakpoging te zijn.
Wat me de laatste tijd opvalt is dat op computerfora waar dit topic thuishoort enorm veel reacties komen op de meest uiteenlopende onderwerpen. .
Hier krijg je tegenwoordig op een relevante tuinvraag meestal .2,1 of helemaal geen reacties.
Langere discussies worden echt zeldzaam.
Ik zou het bijzonder spijtig vinden moest dit interessante en leuke forum een stille dood sterven.
Het blijft toch een onderwerp dat heel veel mensen interesseert.

vrijdag 31 mei 2019 - 13:23
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Kleinedikken, Hier op het tuinforum bestaat er een categorie "Algemene Vragen ivm het Forum". Speciaal voor vragen over problemen in verband met het forum maar ook computerproblemen.

Het was ook geen "paniekbericht", het werd trouwens ook in de krant en TV vermeld.
vrijdag 31 mei 2019 - 13:55
Kleinedikken

Kleinedikken

Het lijkt me dat veiligheidsissue's van webbrowsers totaal niets met planten te doen hebben, maar evenmin met problemen gerelateerd aan deze site. Een recept voor konijn met pruimen hoort hier ook niet thuis dacht ik.
Dat ik een reactie kreeg van jou binnen het kwartier na het posten van mijn bericht staat in schril contrast met het feit dat er op relevante topics nauwelijks nog gereageerd wordt.
En bevestigt mijn bezorgdheid daarover.
Voor een vragensteller zou het nochtans zeer leerzaam zijn verschillende standpunten te vernemen over zijn item. tuinieren is nu eenmaal niet altijd exacte wetenschap en de meningen zijn soms erg verdeeld.

Ik wil hier geen polemiek over beginnen, we zouden ons beter concentreren op de tuinperikelen.
zaterdag 1 juni 2019 - 10:00
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Het lijkt me dat veiligheidsissue's van webbrowsers totaal niets met planten te doen hebben, maar evenmin met problemen gerelateerd aan deze site. Een recept voor konijn met pruimen hoort hier
ook niet thuis dacht ik.

Het forum is ingedeeld in verschillende categorieën, namelijk 1 over de werking van het forum en wat de PC aanbelangt . Problemen met PC ...dan kan je ook niet op het forum en willen wij daarvoor hier ook een hulp aanbieden. Wij dat zijn de webmaster maar ook de leden!
Categorie recepten bestaat om onze groenten in de tuin te gebruiken.
En dan vraag ik me bij deze af wat jij nu daarover te beslissen hebt.

Dat ik een reactie kreeg van jou binnen het kwartier na het posten van mijn bericht staat in schril contrast met het feit dat er op relevante topics nauwelijks nog gereageerd wordt.

Denk je misschien dat hier een panel zit om op alles te antwoorden ???? misschien zijn het ook vragen waar niemand een antwoord op heeft.
Als jij op 10 jaar tijd maar 77 berichten gepost hebt zal je ook nog niet veel geantwoord hebben op vragen van andere leden!

Wij zijn hier op het forum allemaal tuinliefhebbers die met ons eigen ervaring anderen proberen te helpen (ZONDER verplichting).
Het forum is ingedeeld in verschillende categorieën op vraag van onze leden en goedgekeurd.
Vind je hier niet wat je zoekt welja misschien zijn er andere fora waar je dit wel zult vinden!

Mvg
Chantal
zaterdag 1 juni 2019 - 11:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon