menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantengids suggestie

leerling

Leerling

Als je in een filter meer dan een keuze maakte (bv. bij bloeikleur: blauw en bruin) dan zet het zoekprogramma daar een 'OR'-functie in. Het resultaat laat dus zowel planten zien die blauwe bloemen geven als planten die bruine bloemen hebben).

Maar daardoor kan je niet altijd gemakkelijk keuzes maken. Vooral bij 'Speciale Kenmerken' is die 'OR'-functie lastig. Wat als ik bv. op zoek ben naar een bodembedekker die bijen aantrekt? Ik kan de twee opties aanvinken, maar dan krijg ik zowel alle bodembedekkers als alle planten die bijen lokken.
Voor sommige keuzes heeft dat zin: ik kan bv. op zoek zijn naar planten die vlinders of bijen aantrekken. Of die een groeihoogte max. van 0 to 50 cm bereiken.

Mooi zou zijn als je kon aangeven of je keuzes (per filter optie) allemaal samen moeten voorkomen (een 'AND'-functie), dan wel of je toch liever alle planten vindt waarbij een van de kenmerken voorkomt.

Nog mooier zou zijn als je er ook nog een 'NOT'-functie in kon verwerken. Ik vind het bv. belangrijk dat een plant geen woekeraar is.

Is dat haalbaar?
donderdag 16 augustus 2018 - 20:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon