Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In de mail waarin gemeld werd dat een bestelling werd verstuurd stond:
Belangrijke info betreffende het verpakkingsmateriaal:
De BIO-opvulchips, indien gebruikt in uw pakket, zijn volledig biologisch afbreekbaar, volledig composteerbaar en vervaardigd uit natuurlijke materialen. De chips lossen zeer snel op in water.
Het overige gebruikte materiaal, papier en karton, kan gewoon worden gerecycleerd.
Heel fijn dat jullie ook daar aandacht aan besteden.
Dit is dan wel positief van de webwinkel maar als je iets besteld en het is niet meer beschikbaar bij de kweker zouden ze dit wel onmiddellijk kunnen vermelden! Ik stuurde een mail om te vragen wanneer mijn bestelling zou geleverd worden en dit na 1week gewacht en betaald te hebben ( omdat het voor een verjaardagsgeschenk gaat) kreeg ik een mail dat de planten niet meer online staan, dus waarschijnlijk ook niet meer beschikbaar bij de kweker en dat ik steeds voor planten een tweetal weken moeten wachten!
Geen manier van werken...
Positief dus wat het verzendingsmateriaal betreft.
Helaas negatief wat het verzenden zelf betreft.
Als je vragen stelt zeggen ze, uw bestelling is doorgestuurd naar de kweker.
Met andere woorden, wij kunnen er nu niets meer aan doen.
Wel keurig mijn geld vlot terug gekregen toen een plant niet meer leverbaar was. ( stond nog wel in de bestellijst ). De plant die ik wel heb gekregen was piko bello.
het is gewoon de manier van werken dat mij niet aanstaat, je hangt hier gewoon aan een draadje. Moest ik na 1 week mijn vraag niet gesteld hebben was ik nog steeds in de veronderstelling van bestelling aan te krijgen. Nu weet ik nog steeds niets en heb dus misschien geen gewenst verjaardagsgeschenk. Wanneer een bestelling binnen komt dat ze dan onmiddellijk aanvraag doen bij de kweker of het wel of niet beschikbaar is maar de mensen niet laten wachten.
Bij de planten die ik besteld heb, staat al bij de beschrijving aangegeven dat de levertermijn 1 tot 2 weken is.
Voor mij is dat prima, zeker voor het type producten dat ik hier koop. Al die bestellingen die 's anderendaags al geleverd worden hebben een zware tol, zowel op de mensen die ze moeten verwerken als op het milieu (transport dat minder optimaal kan gebeuren).
Ik begrijp dat je het niet prettig vind dat er problemen waren met jouw bestelling.
Misschien hebben ze geleerd uit voorbije klachten en is de communicatie met hun plantenleverancier(s) ondertussen verbeterd?
Ik was dag 1 aan de bestelling begonnen en toen ik dag 2 de draad weer oppikte, kreeg ik meteen de melding dat een van de items verwijderd was, omdat het product niet meer in voorraad was.
Het bevalt mij prima. En je krijgt keurig een melding dat het even kan duren. Verder ook fijn dat je later nog eens je oude bestellijsten na kunt kijken. maar ze zijn wel afhankelijk van de kwekers die moeten leveren. Dus als verjaardags cadeau zou ik zelf naar een kweker stappen.
@Leerling en Joukje: misschien ben ik te eisend. Dit is mijn achtste bestelling op deze site en voor planten kan je best bij een kweker of plantencentrum gaan, zien, nemen en gesteld. Dit is de tweede teleurstelling bij planten, maar daar ik de rozen nergens anders meer vond, heb ik ze hier besteld maar dit zal ook de laatstekeer geweest zijn dat ik hier nog besteld en ik weet goed dat ik de enige persoon niet ben die problemen heeft gehad bij bestelling en levering op deze site.
ik heb ooit eens voor gehad dat bij een andere webwinkel.dat ik een bepaalde cultivar koop(sequoiadendron giganteum pendulum) en ze sturen een gewone(sequoiadendron giganteum).dus als het hier dan wat langer duurt en ze geven het geld terug.als blijkt dat er toch geen voorraad meer is.dan valt er toch niet veel slecht van te zeggen .