menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Nieuwe forum en Digituin

Ga naar meest recente reactie

ilse99

Tekst aangepast

Ilse99

Dag allemaal,

Zoals je kan zien is het nieuwe forum en Digituin actief.
Nu heb je maar één account meer nodig om gebruik te maken van de Digituin, het forum en de webshop.

Zoals bij elke vernieuwing zijn er nog zaken die ontbreken of rubrieken die je niet direct terugvindt.
Je mag ze gerust hier toevoegen dan help ik je graag verder

Groeten
Stijn
maandag 17 augustus 2015 - 14:29
Jan Tholhuijsen

Jan Tholhuijsen

Hallo Stijn,

Ziet er goed uit, is even wenner, maar dat lukt wel. Lijkt me meer uitgebreid.

Alleen vind ik mijn PB's nergens.

Wat ik altijd al wilde vragen, hoe kan ik een plant die ik bij een foto zet als link naar de plantengids laten gaan? Ik zie dat bij div. foto's van anderen.

Groetjes Jan.

PS Je heb goed je best gedaan en het resultaat mag er zijn
maandag 17 augustus 2015 - 15:21
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Is even schrikken, heb gelijk maar mijn gebruikersnaam veranderd.(geen zuurtje meer dacht ik staat er toch weer)

Ineke
maandag 17 augustus 2015 - 15:26
Thalictrum

Thalictrum

Waar staat de lijst van de laatst toegevoegde planten? Mooie site.

Groetjes
Johanna

maandag 17 augustus 2015 - 15:35
ilse99

Tekst aangepast

Ilse99

Bedankt!

Thalictrum: Hier kan je de lijst terug van de nieuwste planten: http://www.tuinadvies.be/plantengids/nieuw

Jan Tholhuijsen: persoonlijk berichten kan je vinden bij notificaties op je profiel.
Links onder het reactieveld kan je nu een link invoegen.
maandag 17 augustus 2015 - 15:43
plume

Plume

Stijns!

even wennen maar dat went wel
maandag 17 augustus 2015 - 16:13
Tiss

Tiss

Dag Stijn,
Dacht even dat ik iets te vlug was geweest. Het zal even aanpassen zijn, maar 't zal wel lukken Veel handiger dank zij jullie werk
Grtjs.
maandag 17 augustus 2015 - 16:35
Roeli

Roeli

Dit wordt echt wennen, Stijn.
Ik kan er nu nog geen zinnig woord over zeggen.
groetjes.
maandag 17 augustus 2015 - 17:15
lilyboskat5

Lilyboskat5

Wat een verrassing.
Ik kom thuis en zet de computer/Digituin aan en zie iets heel anders dan ik gewend ben.
Dacht al dat het aan de computer lag.
Nu even gaan ontdekken waar het allemaal zit en hoe het werkt.
maandag 17 augustus 2015 - 17:21
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Foto's plaatsen is gelukkig hetzelfde gebleven, hiep hiep

Ineke
maandag 17 augustus 2015 - 18:54
LT

LT

Blij verrast! Moet wel nog het een en ander zoeken, maar dat went wel.

Ziet er in 1e instantie nog mooier uit.

Groetjes, Lou
maandag 17 augustus 2015 - 19:05
RdB

Tekst aangepast

RdB

Nog wat opmerkingen, eerste indruk:

- Te druk, daardoor minder overzichtelijk
- Forum (helaas) minder prominent, je moet er bijna naar zoeken.
- Webshop te nadrukkelijk aanwezig; bovendien: Bewegende reclames zijn zeer irritant!
- De "markeer alles als gelezen" knop is onvindbaar
- het nieuwe filter in de plantengids lijkt op het eerste gezicht een goede verbetering al is het jammer dat je niet de grootte van je selectie ziet. Helaas gaat het mis als je het filter toepast. Zodra je op een plant geklikt hebt ben je al de instellingen op 1 na kwijt en moet je van voor af aan beginnen.

Tja, niet iedere verandering is, hoe goed bedoeld ook, een verbetering,

Ruud

maandag 17 augustus 2015 - 19:15
RdB

RdB

Als ik contactgegevens tracht te wijzigen, springt het programma naar "home"

Ruud
maandag 17 augustus 2015 - 20:01
LT

LT

Hoi Stijn,

Waar vind ik de lopende reacties van anderen op mijn tuinfoto's?
Zat vroeger bij "berichten".

Groetjes, Lou
maandag 17 augustus 2015 - 20:07
AnnP

AnnP

hoi Stijn,

amai dat was effen schrikken zojuist, ik dacht al dat er iets met mijn snelkoppeling verkeerd was .

En nu alles proberen vinden... 't zal wennen zijn en zoeken hoe alles in elkaar zit. Maar we komen er wel uit en anders sturen we nog een mailtje

't ziet er al mooi uit in ieder geval!

groetjes,
Ann P
maandag 17 augustus 2015 - 20:13
RdB

RdB

OOk notificaties loopt niet meer, zelfde probleem. Dus degene die mij een berichtje heeft gestuurd moet nog even geduld oefenen,

Ruud
maandag 17 augustus 2015 - 20:15
diepens

Tekst aangepast

Diepens

waarom zijn de nederlandse namen van de planten in mijn tuinoverzicht verdwenen, wordt voor mij heel lastig zoeken
maandag 17 augustus 2015 - 20:26
LT

LT

Vroeger was er "veelgestelde vragen". Hierin liep een demo- filmpje over hoe te handelen. heb ik toentertijd gebruik van gemaakt.

Ligt misschien aan mij, maar nu vind ik zo iets niet.

Groetjes, Lou
maandag 17 augustus 2015 - 20:43
Polplastron

Tekst aangepast

Polplastron

Nog wat opmerkingen, eerste indruk: - Te druk, daardoor minder overzichtelijk - Forum (helaas) minder prominent, je moet er bijna naar zoeken. - Webshop te nadrukkelijk aanwezig; bovendien: Bewegende reclames zijn zeer irritant! - De "markeer alles als gelezen" knop is onvindbaar - het nieuwe filter in de plantengids lijkt op het eerste gezicht een goede verbetering al is het jammer dat je niet de grootte van je selectie ziet. Helaas gaat het mis als je het filter toepast. Zodra je op een plant geklikt hebt ben je al de instellingen op 1 na kwijt en moet je van voor af aan beginnen. Tja, niet iedere verandering is, hoe goed bedoeld ook, een verbetering, Ruud


Het 'te druk'-gevoel heb ik ook wel wat. De vroegere lay-out was een stuk rustiger en 'vriendelijker', maar waarschijnlijk went het wel.

Het 'Markeer alles als gelezen' mis ik ook. Bovendien is het niet echt heel zichtbaar als een bericht gelezen is; vroeger zag je dat veel duidelijker.

Verder ben ik nog niet geraakt; 't is dus nog maar een eerste indruk. Tja ... veranderen is altijd even wennen ... zoals Ruud ook al zei ...

Groeten,

Pol
maandag 17 augustus 2015 - 21:13
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Vroeger had je de keuze "plantengids of eigen planten" bij het opzoeken van planten.
Was wel handig om ook in je eigen planten te kunnen zoeken.
Vind het ook wat te druk.
maandag 17 augustus 2015 - 21:23
AnnP

AnnP

zouden jullie misschien de 'pin it' knop kunnen toevoegen aan de foto's?
(ik dacht dat dit al kon in de plantenkiezer)

AnnP
maandag 17 augustus 2015 - 22:06
RdB

RdB

Hoe zet je notficaties van berichten in een topic uit?

Ruud
dinsdag 18 augustus 2015 - 08:15
ilse99

Ilse99

'Markeer alles als gelezen' kan je nu vinden boven elk overzicht van topics.
De andere suggesties ga ik nu ook verder toevoegen
dinsdag 18 augustus 2015 - 09:46
minouke

Minouke

De foto's zijn wel mooier, dat viel me direct op.
dinsdag 18 augustus 2015 - 09:51
ilse99

Ilse99

Bij de foto's hebben we ervoor gekozen om deze in hogere resolutie te plaatsen en ook om het watermerk van Tuinadvies vanaf nu te schrappen.
dinsdag 18 augustus 2015 - 09:54
satomi

Satomi

De verandering bevalt mij tot nog toe goed, op 1 ding na: de reclames tussen de berichten door zijn knap vervelend. Ik was blij dat ze er bij de vorige versie tussenuit gingen wanneer je voldoende posts had. Het leest niet echt prettig. Dus als daar nog wat aan gedaan kan worden, graag! Onder de reclame van de webshop is nog ruimte genoeg...
dinsdag 18 augustus 2015 - 14:01
ilse99

Ilse99

Bedankt voor de feedback Satomi.
We gaan deze optie terug toevoegen voor vaste forumgebruikers!
dinsdag 18 augustus 2015 - 14:24
satomi

Satomi

Daar ben ik echt blij mee, dank je wel Stijns!
dinsdag 18 augustus 2015 - 14:28
Boerke

Boerke

Zal even wennen worden zeker . Ik kan wel enkele reacties bijtreden. Maar als we volgende week er weer mee spelen dan zeuren we niet meer.
Wat ik wel gezien heb is dat je vroeger direct bij elke foto in digituin kon zien hoeveel reacties er zijn op die foto . Nu kan je wel via een ommetje in de balk boven de reacties bekijken.
Wat ik ook gezien heb ;dat mijn avatar er niet meer volledig opstaat . Mijn muts half en ik werk op één been(voet) .
dinsdag 18 augustus 2015 - 14:37
ilse99

Ilse99

Klopt Boerke!

Het aantal reacties ga ik ook terug toevoegen, dit was inderdaad zeer handig.

De avatar wordt automatisch tot een vierkant herwerkt. Zo wordt de layout van de website niet verschoven. Je kan altijd opnieuw een vierkante versie van de avatar toevoegen via Contactgegevens.
dinsdag 18 augustus 2015 - 14:43
j.smeding

J.smeding

Stijn. Hoe kan ik bij mijn plantenschrift komen in mijn oude gegevens. Zou ook graag hier mee verder willen werken in plaats van deze nieuwe. Maar dat vertikt mijn computer. Zal ik zelf wel iets verkeerds hebben gedaan. Succes met alle vragen. Groetjes Joukje Smeding
dinsdag 18 augustus 2015 - 15:15
ilse99

Tekst aangepast

Ilse99

Ik heb u een half uurtje geleden hierover een mailtje gestuurd met verdere info.
dinsdag 18 augustus 2015 - 15:23
minouke

Minouke

Wat ik ook merk is dat de tags bij de tuinfoto's verdwenen zijn.
dinsdag 18 augustus 2015 - 17:26
minouke

Minouke

ik mis ook de zoekfunctie van vroeger.
dinsdag 18 augustus 2015 - 18:41
AnnP

AnnP

hallo Stijn, kan je me zeggen hoe je nu iemand een bloemetje kan geven op een reactie? dat lukt niet, maar 't zal wel aan mij liggen...
dinsdag 18 augustus 2015 - 20:18
AnnP

Tekst aangepast

AnnP

hé Stijn, nog een probleemke gezien:

bij de Alstroemeria 'Princess Paola' in de plantengids staat een foto die ik toegevoegd had, maar door verandering van het formaat, helemaal niet meer herkenbaar is geworden.

kunnen jullie die nog zichtbaar maken of moet ik die opnieuw toevoegen? want zoals ie nu staat, heb je er niets meer aan. je ziet de bloem helemaal niet meer.

ps : ik zie dat verschillende mensen er problemen mee hebben, maar ik vind het helemaal niet erg dat mijn foto's ook gebruikt worden voor de webshop. Ik ben wel blij dat de 'leverancier' van de foto nu ook vermeld wordt.

groeten,
ann
dinsdag 18 augustus 2015 - 22:05
LT

LT

Hoi Stijn,

Bij de topics:

B.v. Sunjet heeft een topic "uitstapje" geplaatst.
Die vind ik heel mooi gedaan.
Kan hem daarvoor geen bloemetje geven.

Is zo iets ook mogelijk te maken?

Als hij deze foto's als tuinfoto geplaatst had, zou dat wel kunnen.

Groetjes, Lou
dinsdag 18 augustus 2015 - 22:14
LT

LT

Hoi Stijn,

Onder de tuinfoto's kun je een reactie geven.
Daarna klikte ik vroeger op "vorige". Dit werkt snel, ook nu.
Maar: Vroeger verscheen er dan onder de foto de datum, van wanneer deze was.
Nu blijft daar de datum van de eerdere foto staan. Vind ik jammer.
Kan dit nog aangepast worden?

Groetjes, Lou
woensdag 19 augustus 2015 - 08:59
Boerke

Boerke

Ook een foto veranderen in een reactie op digituin (tuinvrienden) gaat niet meer . Ik klikte op 'pas aan' en ik kan enkel de tekst wijzigen.
woensdag 19 augustus 2015 - 09:41
ilse99

Tekst aangepast

Ilse99

Bedankt al voor al jullie suggesties. Het is fijn om te lezen dat jullie meehelpen om dit terug zoals vroeger te maken, ik kan helaas niet alles zelf terugvinden .

Zoals altijd bij een vernieuwing zijn er nog kinderziektes, maar die gaan we nu met jullie hulp allemaal oplossen.

Dus geen zorgen, ik zorg ervoor dat alles terug in orde komt

Groeten
Stijn
woensdag 19 augustus 2015 - 09:49
Roeli

Roeli

Als je vroeger op de naam van iemand klikte, kreg je te zien waar de persoon woonde. ( als die het tenminste had ingevuld )
Dat was heel handig als je ergens op wilde reageren.
Waar kan ik dat nu vinden ?
woensdag 19 augustus 2015 - 15:09
ilse99

Ilse99

Inderdaad dit kan je nog niet terugvinden, ga ik terug toevoegen!
woensdag 19 augustus 2015 - 15:18
Roeli

Roeli

Fijn, alvast bedankt.
woensdag 19 augustus 2015 - 15:21
Roeli

Roeli

Sorry, Stijn, maar hoe kan ik opzoeken welke vragen ik heb gesteld en welke bloemstukjes ik heb geplaatst ?
Ik moet nl. iets nazien en heb geen idee hoe ik dat nu voor elkaar moet krijgen.
woensdag 19 augustus 2015 - 20:46
Tuinman65

Tuinman65

Ik ken er niks van maar mijn dochter die ook wel iets van dit soort zaken af weet vindt dit een hele vooruitgang.
Waarom sommige mensen problemen hebben met het publiceren van foto's enz...
Als ik google naar de roos "Moonlight" verschijnt daar ook de foto van mijn kleinzoontje bij die roos.
Die foto is daar ook gekomen via tuinadvies, ben daar een beetje fier op en ga daar zeker geen zever over maken.
Leo
woensdag 19 augustus 2015 - 22:53
LT

LT

@Tuinman65: Zo mag ik het horen!
woensdag 19 augustus 2015 - 22:58
Polplastron

Polplastron

Waarom sommige mensen problemen hebben met het publiceren van foto's enz... Als ik google naar de roos "Moonlight" verschijnt daar ook de foto van mijn kleinzoontje bij die roos. Die foto is daar ook gekomen via tuinadvies, ben daar een beetje fier op en ga daar zeker geen zever over maken.


Dat er foto's op Digituin staan, is volgens mij voor niemand een probleem. Het gaat erom dat er blijkbaar foto's van leden gebruikt zijn voor de webshop en daar hebben sommigen wel een probleem mee.

Groeten,

Pol
donderdag 20 augustus 2015 - 08:10
minouke

Minouke

Eens je je foto's op internet plaatst heb je dat toch niet meer in de hand. Ik vind mijn foto's soms ook op andere sites van kwekerijen. Eerlijk waar dan ben ik een beetje trots, moesten het lelijke foto's zijn zou het niet gebeuren.
Zelf vind ik dat niet zo erg, het zijn maar foto's van planten.

Groetjes
Chantal
donderdag 20 augustus 2015 - 09:04
satomi

Satomi

Voorheen was het mogelijk bij Digituin om de converstatie te volgen bij de foto's van de plantenherkenner en de tuinfoto's, onder het kopje "activiteiten". Dat kan ik nergens meer terugvinden. Jammer, want zo kwam je vaak mooie foto's tegen, die je anders niet zou hebben gezien.

Om nu al die tuinfoto's na te gaan voor nieuw toegevoegde foto's of opmerkingen, is niet te doen. Het zou prettig zijn als dat ook weer terugkwam als het mogelijk is, Stijns.

donderdag 20 augustus 2015 - 09:21
ilse99

Tekst aangepast

Ilse99

Satomi je kan dit zeker en vast nog altijd volgen en dit is niet verdwenen.
Klik op het huisje (in de menubalk links) bij Tuinvrienden of op het grote tabblad Tuinvrienden bovenaan de website.
donderdag 20 augustus 2015 - 09:24
Polplastron

Polplastron

Het was niet mijn bedoeling om de discussie hier voort te zetten; hierover was reeds een draadje.
Ik wilde enkel even aangeven aan Leo dat er een verschil is in aanvoelen tussen foto's die je zomaar terugvind op het net (en daar heb je inderdaad gelijk, Chantal) en foto's die commercieel gebruikt worden zonder toestemming (althans dat is het aanvoelen van sommigen).

Wat de ene of de andere wel of niet erg vindt is overigens niet de kwestie; het gaat erom dat iedereen of het merendeel zich goed voelt bij de gegeven situatie.

Maar zoals gezegd; hierover was reeds een topic; dus voor mijn part is het onderwerp afgesloten en wacht ik op antwoord van Stijns.

Groeten,

Pol
donderdag 20 augustus 2015 - 09:24
satomi

Satomi

Gevonden...helemaal gemist eerder. Dank je Stijns.
donderdag 20 augustus 2015 - 09:30
ilse99

Tekst aangepast

Ilse99

Roeli: je kan je forumtopics en heel veel andere interessante info op de volgende manier terugvinden:

- Klik rechtsboven op je naam en dan kom je op je profiel.
- Je ziet daar dan je Roelie op Tuinadvies, Tuinvrienden en Webshop.
- Als je daar met de muis over gaat, krijg je een menu waar je al je gegevens bekijken.

Per onderdeel staat er ook een knop (publiek of privé). Met deze knoppen kan je instellen als andere deze info kunnen zien of niet.

Je forumtopics kan je bij forum terugvinden.
donderdag 20 augustus 2015 - 11:35
Roeli

Roeli

tsja, mijn profiel is geen probleem, maar ik kan nog steeds mijn eerder geplaatste ( bloem)stukjes
niet terug vinden. Sorry, Stijn, maar ik heb niet kunnen vinden waaronder ik dat moet zoeken.
donderdag 20 augustus 2015 - 13:18
ilse99

Tekst aangepast

Ilse99

Roeli hier kan je al je forumtopics/berichten bekijken: http://www.tuinadvies.be/tuin/42211/roeli/forum
donderdag 20 augustus 2015 - 13:29
Roeli

Roeli

Nee,Stijn , dit bedoel ik niet.
Ik bedoel de mogelijkheid om te zien wat ik zelf , In de loop der jaren geplaatst heb.
Dat was altijd , met één druk op de knop, te zien.
Daar moet ik iets in nakijken en dat kan ik dus niet weer vinden.
Misschien staat het er wel, maar ben ik te dom om het te vinden
donderdag 20 augustus 2015 - 16:42
Wannus

Wannus

Ik weet niet of mijn vraag al gesteld is over dit nieuwe forum , er zijn zoveel vragen gesteld en om alles te lezen kruipt er veel tijd in . Toen ik in het vorig forum een vraag stelde of een
een antwoord gaf kreeg ik telkens een mail van bepaald topic , nu krijg ik dit niet meer .
donderdag 20 augustus 2015 - 18:27
LT

LT

Op "plantverzoeken" stond een lijstje van enkele planten, waaronder een van mij.
Dit vind ik niet meer. Zijn die toegekend, of is er iets anders aan de hand...

Groetjes, Lou
donderdag 20 augustus 2015 - 22:57
LT

LT

Klikken op iemands avatar: Vroeger, meen ik, kreeg je ook de "lid sinds:" te zien.
Nu niet meer. Reden?

Groetjes, Lou
vrijdag 21 augustus 2015 - 07:53
ilse99

Ilse99

- Oké Roeli, ik bekijk het even om dit terug toe te voegen.

- Wannus dit is nu vervangen door een notificatiesysteem (rechtsboven op de website krijg je meldingen).

- LT: de plantverzoeken kan je hier bekijken. Ik heb de oude ook toegevoegd.
- LT: lid sinds heb ik terug toegevoegd.
vrijdag 21 augustus 2015 - 09:17
LT

LT

Hartelijk dank, Stijn.
vrijdag 21 augustus 2015 - 09:19
ilse99

Ilse99

- Roeli de woonplaats kan je nu ook terugvinden op het profiel, of als je je muis op de naam plaatst (zonder te klikken).
vrijdag 21 augustus 2015 - 11:00
LT

LT

Het zich zelf een bloemetje geven, zou niet moeten mogelijk zijn.....

Groetjes, Lou
vrijdag 21 augustus 2015 - 22:16
Roeli

Roeli

Druk ik me nu zo slecht uit, Stijn ? Leg ik het nu zo beroerd uit ?
Het gaat om alle bloemstukken die ik in de loop van de tijd op het forum heb gepubliceert.
Dat kon je vroeger , met één druk op een knop, bekijken. Alleen datgene wat je zelf hebt geplaatst.
Sorry, Stijn, dat ik er zo over door zeur, maar ik heb daar iets uit nodig.
groetjes Roeli
vrijdag 21 augustus 2015 - 22:42
ilse99

Ilse99

Dag Roeli,

Bedoel je dit?
http://www.tuinadvies.be/tuin/42211/roeli/forumtopics

Groeten
Stijn
maandag 24 augustus 2015 - 11:18
Roeli

Roeli

Jaaaaaa, dat bedoel ik.
Kan je mij uitleggen hoe ik dat op moet zoeken ?
Stijn, je verdient een 10 met een griffel en een zoen van de juffrouw.
Hartstikke bedankt.

groetjes Roeli
maandag 24 augustus 2015 - 13:10
ilse99

Tekst aangepast

Ilse99

Graag gedaan

- Klik rechtsboven op je gebruikersnaam
- Ga dan met je muis in het menu over "Roeli op Tuinvrienden"
- Klik daar op Forum

-> Daar kan je klikken op enkel topics tonen.
maandag 24 augustus 2015 - 13:16
ilse99

Ilse99

Je kan nu ook een topic niet meer volgen, zodat je er geen meldingen meer van krijgt.
Als je naar het desbetreffende topic gaat, kan je klikken op "niet meer volgen".
maandag 24 augustus 2015 - 15:47
Roeli

Roeli

Gelukt, Stijn.
Mijn dank is groot.
maandag 24 augustus 2015 - 17:37
Wannus

Wannus

Stijns
Een foto plaatsen lukt nog niet , ik kan wel een foto toevoegen .( bladeren)
Vul de URL in van de afbeelding , daar weet ik geen weg mee hoe ik dat moet doen.
maandag 24 augustus 2015 - 18:12
ilse99

Ilse99

Beste Wannus,

Er zijn twee manieren om een foto toe te voegen.

1) Via "foto": hier kan je een foto toevoegen vanop een externe website. Deze url moet altijd eindigen op .jpg. Vergeet na het invullen het veld niet op Ok te klikken.

2) Via "Voeg afbeelding toe": kan je foto's toevoegen vanop je computer. Selecteer de foto en klik op voeg toe.
dinsdag 25 augustus 2015 - 08:59
plume

Plume

Dat de foto's nu in een hogere resolutie geplaatst worden kan ik alleen maar toejuichen, ze zijn veel scherper en dus mooier dan vroeger!

Eén ding vind ik wel spijtig, nl. als je iemands nieuw geplaatste foto aanklikt, dan kom je bij sommigen (de "gestructureerden" onder ons ) terecht in hun vele rubrieken en dan is het wat zoeken naar de bewuste foto...

groetjes,
Plume
dinsdag 25 augustus 2015 - 19:08
ilse99

Ilse99

Plume het recentste album staat nu vooraan
woensdag 26 augustus 2015 - 15:55
plume

Plume

Klopt!!!
Grote verbetering Stijns!
Bedankt!
woensdag 26 augustus 2015 - 16:14
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Stijn. Op de digituin heb ik nog steeds twee accounts staan. J.smeding was tijdelijk omdat ik er niet uit kwam. Nu Joukje Smeding zoals voorheen. Stond op deze laatste site voegde een foto toe en helaas daar kwam die oude site weer terug. Kun jij deze opheffen. Of wat moet ik doen. Verder kom ik niet op mijn verlanglijst van planten, terwijl ik al veel planten met dit nieuwe systeem heb aangeklikt met toevoegen . Graag hulp. Bij voorbaat dank.
dinsdag 1 september 2015 - 13:10
ilse99

Tekst aangepast

Ilse99

Ik heb je vorig account geblokkeerd, dus dat zal geen probleem meer geven.

Je kan je verlanglijst hier vinden: http://www.tuinadvies.be/tuin/5076/joukje-smeding/verlanglijst

Of via deze weg:

- Klik op je naam
- Klik op "Joukje Smeding op Tuinadvies"
- Klik op verlanglijst
dinsdag 1 september 2015 - 13:18
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Zo simpel kan het zijn. Stijn bedankt.
dinsdag 1 september 2015 - 13:25
Anneloes

Anneloes

vraagje over de plantengids en dan met name het zoeken van planten.

eerder was er een optie uitgebreid zoeken, dan kon je zoeken op naam in combi met filters.
nu kan ik wel zoeken op naam. ik kan ook zoeken met filters, maar beide tegelijk lukt niet?

Bijvoorbeeld: ik zoek op "kamperfoelie" dat lukt. vervolgens wil ik kijken of er een soort is die wintergroen is dus ik selecteer bij de filteropties "wintergroen>bladhoudend". dan is mijn zoekactie kamperfoelie weg en zie ik alle wintergroene planten terwijl ik alleen de wintergroene kamperfoelie zocht.
woensdag 2 september 2015 - 21:59
ilse99

Ilse99

Dag Anneloes,

Bedankt voor de interessante suggestie. We bekijken het even om dit toe te voegen.

Mvg
Stijn
donderdag 3 september 2015 - 15:35
Tiss

Tiss

Dag Stijn,
Naast mijn naam staan regelmatig getallen,,,,, wat moet ik ermee aanvangen ? Als ik erop klik krijg ik reacties te zien op een reactie van mij... is dat de bedoeling ?
En kan ik ook nog ergens vinden wie je een bloemetje heeft gegeven ? Heb me al suf gezocht

Groetjes
Tiss
zondag 6 september 2015 - 21:23
LT

LT

Hoi Stijn,

Waar vind ik het totaal aantal van mijn tuinfoto's?

Groetjes, Lou
zondag 6 september 2015 - 21:49
Morlo

Morlo

Hallo Stijn,
Hoe krijg ik mijn totale plantenschrift zichtbaar maken inclusief mijn eigen aantekeningen ?
Nu kan ik alleen 1 enkele plant oproepen om mijn persoonlijke aantekeningen te vinden, of de totale lijst zonder aantekeningen....
zondag 6 september 2015 - 23:54
LT

LT

Hoi Stijn,

Heb het al gevonden, met hulp van een andere tuinvriend(in)

Gewoon met pijltje op "LT op Tuinvrienden"
Dan verschijnen een heleboel gegevens.

Groetjes, Lou
maandag 7 september 2015 - 09:59
Roeli

Roeli

dag Stijn

Hoe verzend of ontvang ik nu een PBtje.
Ik heb me echt het pleuris gezocht, maar helaas, niet gevonden.
Dus s.v.p. Help.

gr. Roeli
dinsdag 8 september 2015 - 22:55
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Hallo Roeli . Ik ben Stijn wel niet, maar ga maar eens boven jouw bericht op het icoontje (avatar) van LT staan en klik dit aan. Dan zie je in het blauw staan.....stuur een bericht naar LT dit klik je aan en je kunt LT een bericht sturen. Ik moest dit eerst ook ontdekken. En door te oefenen weet je het te onthouden. Groetjes Joukje
dinsdag 8 september 2015 - 23:17
Roeli

Roeli

Gelukt. Mijn dank is groot.

gr. Roeli
woensdag 9 september 2015 - 10:25
kurt

Kurt

Beste

Stijn is er enkele weken tussenuit. Vanaf 21 september kan hij al jullie vragen terug beantwoorden.

Mvg,
Kurt
donderdag 10 september 2015 - 08:56
ilse99

Ilse99

@Tiss: de getallen naast je naam zijn persoonlijke meldingen of notificaties.

@Morlo: als je op je naam klikt en dan in het menu op Morlo op Tuinadvies, kan je al je planten in het plantenschrift bekijken.
maandag 21 september 2015 - 08:39
Roeli

Roeli

dag Stijn
Zou je mij s.v.p. willen vertellen hoe ik een PBtje moet plaatsen en/of lezen ?
Volgens mij heb je dat ook al eens gedaan, maar ik kan het nergens weer vinden.

groetjes Roeli
dinsdag 29 september 2015 - 12:48
ilse99

Ilse99

Zeker en vast:

- klik op je naam
- klik dan in het menu op notificaties
- klik dan op de blauwe knop "Ga naar gesprekken"
dinsdag 29 september 2015 - 12:59
Roeli

Roeli

Voor elkaar Stijn. Mijn dank is groot.
Maar ik heb nog een vraag.
Bij het plaatsen van een bloemstuk, plaatste ik , per ongeluk , de verkeerde foto.
Vroeger kon je de foto zo omwisselen voor een ander.
Het lukt mij nu alleen om de tekst aan te passen.
Maar soms is het ook nodig de foto te veranderen.
Heb je hier ook een oplossing voor ?
dinsdag 29 september 2015 - 14:32
ilse99

Ilse99

Dit is inderdaad op dit moment nog niet mogelijk...
woensdag 30 september 2015 - 16:09
Roeli

Roeli

OK Bedankt voor je antwoord, maar probeer je het mogelijk te maken s.v.p.?
woensdag 30 september 2015 - 16:12
leerling

Leerling

't Is wat wennen. Het oogt moderner en het webwinkel gedeelte vind ik goed gedaan.

Maar het Tuinvrienden gedeelte vind ik minder intuïtief.

Een paar dingen die ik mis:
- Als iemand reageert op een topic waar ikzelf aan deelgenomen heb, krijg ik geen e-mail meer.
- Het lijstje met nieuwe forum topics lijkt me veel korter dan vroeger. (Omdat je plaats opoffert voor het toevoegen van de avatar?) Dat vind ik jammer, want het was voor mij een snelle manier om te kijken wat er de vorige dagen gepost was.

Suggestie:
- Kan je ook een knopje voorzien om een forumtopic te volgen zonder dat je erop reageert?

woensdag 30 september 2015 - 23:04
ilse99

Ilse99

@Roeli: we bekijken even hoe we dat kunnen oplossen

@Leerling:

Bedankt voor de feedback:

- Hier kan je een handig overzichtslijstje bekijken: http://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/nieuwe-topics

- Ik heb een knopje voorzien om een topic te volgen
donderdag 1 oktober 2015 - 10:44
Morlo

Morlo

Stijn,
Ik heb nog geen antwoord gekregen, (of ik begrijp het niet )
op mijn vraag dus hier opnieuw :


Hoe krijg ik mijn totale plantenschrift zichtbaar maken inclusief mijn eigen aantekeningen ?
Nu kan ik alleen 1 enkele plant oproepen om mijn persoonlijke aantekeningen te vinden, of de totale lijst zonder persoonlijke aantekeningen....

Verder zit ik met een fout ingevoerde plantennaam, ik wil graag een andere naam invoeren... hoe?
Het bretreft Rubus tricolor zonder de toevoeging Betty ashbourne
zaterdag 3 oktober 2015 - 13:27
minouke

Minouke

Morlo,

voor je plantenschrift:
-klikt op MORLO (rechts boven)
-klikt dan op Morlo op tuinadvies
-klikt dan op plantenschrift

Rubus tricolor bestaat nog niet, dus moet ze bijgevoegd worden.
Planten uit je 'planten in de tuin' verwijderen:
-klikt op MORLO (rechts boven)
-klikt dan op Morlo op tuinadvies
-klikt dan 'planten in de tuin' onder elke plant staat 'verwijder'

groetjes
Chantal

zaterdag 3 oktober 2015 - 14:23
Morlo

Morlo

Ja hoor, is gelukt. krijg er nu een beetje feeling in Dank je chantal
zondag 4 oktober 2015 - 16:57
ilse99

Tekst aangepast

Ilse99



Ik kan het niet beter uitleggen dan Chantal.
maandag 5 oktober 2015 - 08:17
leerling

Leerling

@Stijn

Als antwoord op verschillende vragen van forumleden geef je een url op (zoals bv. http://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/nieuwe-topics).
Het is goed om weten dat je op die manier naar de gewenste pagina kan gaan, maar zonder die urls zie ik niet hoe ik er zou kunnen geraken.

Dingen die je vroeger gewoon vond zijn nu veel moeilijker te vinden. Bestaande leden gaan er misschien naar op zoek omdat ze weten dat die functionaliteit er was. Gaan nieuwe leden dat ook doen?

En dat is voor een groot deel wat ik bedoel met 'minder intuïtief'. Als je bookmarks moet gebruiken om je weg terug te vinden in een site, of afhankelijk bent van een navigatiebeschrijving zoals Minouke/Chantal net gaf, schorst er m.i. nog wat. Een goede website is ook zonder handleiding bruikbaar.

Mag ik hopen dat je nog volop aan het ontwikkelen bent en dat veel van die links nog ergens een menu entry of knop krijgen?
En waarom het dropdown menu dat verschijnt als je op je naam klikt ook niet meteen uitbreiden met het menu dat verschijnt als je dubbelklikt op je naam?




woensdag 7 oktober 2015 - 00:31
ilse99

Ilse99

@Leerling,

Klopt inderdaad. Als je in jouw geval klikt op Forum in het hoofdmenu en dan in de balk rechts kijkt. Kan je nu klikken op de titel of op de knop "meer items" om dit handig overzicht te zien.

Bij elke vernieuwing is het normaal dat je niet alles direct terugvindt. We hebben goed nagedacht over de indeling van de nieuwe website om alles gemakkelijk terug te vinden.

Er wordt dagelijks voortgewerkt om de website beter te maken
woensdag 7 oktober 2015 - 08:16
leerling

Leerling

@Stijn

Dat is snelle service. Bedankt!

Is er een reden waarom je geen e-mail meer krijgt als er op een topic dat je volgt geantwoord wordt?
woensdag 7 oktober 2015 - 21:57
leerling

Leerling

In de plantengids kan je filteren op allerlei criteria. De planten die aan die filters beantwoorden staan helaas kris-kras door elkaar. Ik meende dat je vroeger kon kiezen om ze alfabetisch te tonen, zowel op Latijnse als op Nederlandes naam. Kan je dat ook weer mogelijk maken?

De filters werken niet helemaal correct. Als je bv. deze filter instelt:
- bloeimaand: januari
- bloeikleur: blauw
- winterhardheid: goed winterhard
krijg je geen resultaat. Als je dan ook nog
- speciale kenmerken: bijen aantrekken
kiest, verschijnen er allerlei planten die misschien wel bijen aantrekken, maar niet beantwoorden aan de andere criteria.

Zou het ook mogelijk zijn om ons de keuze te laten over hoeveel planten er worden getoond? Het telkens opnieuw op 'Toon meer planten' moeten klikken is storend. (Al kan ik begrijpen dat het tonen van grotere selecties belastend is voor de server.)
zondag 18 oktober 2015 - 02:16
LT

LT

@Stijn

Is er een reden voor, dat ik aan de rechterzijde geen "verjaardagen" meer vind?

Groetjes, Lou
zondag 18 oktober 2015 - 08:18
ilse99

Ilse99

@LT: door een aanpassing was de link verdwenen. Je kan deze rechts in de balk terugvinden op de homepage van Tuinvrienden. Of via deze link.

@Leerling ik bekijk je suggesties even na.
maandag 19 oktober 2015 - 08:24
ilse99

Tekst aangepast

Ilse99

@Leerling: er was inderdaad nog een foutje bij de filters, als een combinatie geen resultaten gaf (zoals in jouw geval).

Je kan nu ook zien hoeveel planten geselecteerd zijn (rechtsbovenaan). Het is helaas niet mogelijk om alle planten te tonen, dit zou te zwaar zijn voor de server.

De planten zijn nu ook alfabetisch gerangschikt.
dinsdag 20 oktober 2015 - 10:09
LT

LT

Hartelijk dank, Stijn
dinsdag 20 oktober 2015 - 10:39
leerling

Leerling

@Stijn
Nog een paar vragen.

Op de ruillijst kan ik niet sorteren op afstand. Bovenaan staat de opmerking: "Voor optimaal gebruik van de ruillijst, vult u best uw adresgegevens in. Ga naar uw profiel" Maar mijn adres is daar ingevuld. Is dat een optie die nog beschikbaar moet komen?

Zou je ervoor kunnen zorgen dat de pagina's beter schalen? Nu moet ik de webpagina bijna zo groot maken als mijn scherm om bij mijn naam te kunnen en te zien of er persoonlijke berichten of reacties op forum berichten zijn.

zaterdag 14 november 2015 - 22:07
ilse99

Ilse99

@leerling

Ik heb het even voor je nagekeken en er was inderdaad nog een foutje bij het omzetten van je adres. Dit is nu opgelost en het zou voor jou ook moeten werken. Kan je dit even nakijken?

Op welke resolutie bekijk je deze website? Kan je eventueel een screenshot doorsturen naar mij via privébericht of mail?

maandag 16 november 2015 - 08:41
leerling

Leerling

@Stijn
Bedankt voor je - alweer - snelle reactie.

Het sorteren op afstand werkt weer. Ben ik blij mee.

De screenshot en de resolutie-informatie vind je in je mail.
maandag 16 november 2015 - 23:40
pplakke

Pplakke

het topic triestig-op-tuinadvies is weg ?

woensdag 2 december 2015 - 15:00
pplakke

Pplakke

het topic triestig-op-tuinadvies is weg ?
kwam van esem.

woensdag 2 december 2015 - 15:02
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Is verwijderd Pplakke.
Het mondde uit op verwijten en ruzie, had helemaal niets meer met tuinieren te maken.

Gr.
Chantal
woensdag 2 december 2015 - 15:09
pplakke

Pplakke

vandaar ik dacht al dat ik het niet meer vond.

woensdag 2 december 2015 - 15:46
Roeli

Roeli

Waar je al geen trammelant over kan maken, hè.
Goed dat het verdwenen is.
Maar dat hoop ik dus niet van Eddy. Die had dit helemaal niet zo bedoeld.
woensdag 2 december 2015 - 15:48
minouke

Minouke

Zo denk ik ook Roeli.
woensdag 2 december 2015 - 16:03
satomi

Tekst aangepast

Satomi

Stijns, ik heb net een quiz gespeeld en iets ging er niet helemaal goed. Normaal gesproken krijg je 10 foto's te zien. Nu werd de quiz onderbroken bij foto 9 en het was klaar, op, over, uit. Is dat op te lossen? Of heb ik dan iets verkeerd gedaan?

vrijdag 8 januari 2016 - 13:56
ilse99

Ilse99

Oei vreemd probeer nog eens opnieuw? Is het dan nog steeds?
vrijdag 8 januari 2016 - 16:09
Tuinman65

Tekst aangepast

Tuinman65

Dat heb ik een tijdje geleden ook mee gemaakt, of toch zoiets in die aard, en zo ben ik mijn 100% bij waterplant kwijt gespeeld en dat haal je nooit meer terug.
Jammer maar daar maak ik me niet druk meer over en jij ook niet Satomi.
Dat denk ik toch.
vrijdag 8 januari 2016 - 22:53
satomi

Satomi

Nee Stijns, de volgende spellen waren weer normaal. Toch komen er vaker van dit soort foutjes naar voren. Ik heb ook regelmatig dat ik een antwoordknop aanklik en er van die "even wachten - figuurtjes" verschijnen, die ronddraaiende cirkeltjes. Die gaan niet meer weg en dan kan je overnieuw beginnen. Of foto's die op hun kant liggen.
Druk maak ik me daar idd. niet over, want dat heeft absoluut geen zin. Ik vind het wél jammer, want ik speel graag een quizje.
maandag 11 januari 2016 - 10:02
satomi

Satomi

Andere vraag: eerst was het mogelijk om de plantenherkenner van achter naar voren weer te bekijken. Volgens mij is dat nu niet meer mogelijk, maar het was wél handig. Is het mogelijk om dat weer terug te brengen?
vrijdag 29 januari 2016 - 11:56
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Dag Stijn,

Soms zie je in een bericht de melding dat de tekst werd aangepast. Zou het mogelijk zijn om daarbij ook het tijdstip (dag+uur+minuten) te vermelden dat dat gebeurd is?

Vriendelijke groeten,

leerling

(tekstje tussen haakjes bijgezet als testje)
dinsdag 29 maart 2016 - 13:45
ilse99

Ilse99

Dag Leerling,

Geen probleem.
Als je nu met je muis op "tekst aangepast" gaat staan, komt de datum tevoorschijn.
donderdag 31 maart 2016 - 08:34
LT

LT

Leuk opgelost, Stijn
donderdag 31 maart 2016 - 08:36
leerling

Leerling

Inderdaad een elegante oplossing.

Alleen verandert de tijd ook wanneer je op 'Pas aan' klikt en dan weer sluit zonder iets aan te passen. Niet zeker of je daar wat aan kan doen. (Ik vermoed dat de tijd wordt gezet bij een 'open for write'?) Tenzij misschien een expliciete 'annuleer'-knop toevoegen?
donderdag 31 maart 2016 - 21:27
ilse99

Ilse99

@Leerling je hoeft niet per se op de knop te duwen. Ik ga binnenkort een annuleer-knop toevoegen.
dinsdag 5 april 2016 - 15:38
leerling

Leerling

Fijn. Alvast bedankt, Stijn.
woensdag 6 april 2016 - 23:42
leerling

Leerling

Dag Stijn,

Alweer een vraag.

Wanneer ik een berichtje schijf, merk ik soms op dat het er niet uitziet zoals ik het had verwacht. Op sommige fora heb je de mogelijkheid om te zien hoe je bericht er uiteindelijk gaat uitzien wanneer je het post. Ik weet niet welke software je gebruikt, maar is een 'preview'-knop hier ook gemakkelijk toe te voegen?
dinsdag 24 mei 2016 - 01:14
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Als het er niet staat zo als je het hebben wilt, kan je het toch altijd wijzigen.
Heel simpel, hoor. ( pas aan )
dinsdag 24 mei 2016 - 07:58
ilse99

Ilse99

Dag Leerling,

Het is een volledig zelf ontwikkeld forum. Op dit moment is er nog geen preview knop.

De methode van Roeli kan je alleszins nu al gebruiken.
dinsdag 24 mei 2016 - 08:24
minouke

Minouke

Nog een knop bij !?! Ben volledig akkoord met Roeli, je kunt het nu ook aanpassen.
Gr Chantal
dinsdag 24 mei 2016 - 08:32
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heb een vraag over het bijvoegen van de naam ( in het blauw) bij een foto. Je kunt naar de plantengids. Maar soms staan er zoveel namen dat mijn tablet niet verder naar beneden kan scrollen terwijl deze wel in de planten gids staat. Heb jij een oplossing? Bedankt.
woensdag 22 juni 2016 - 10:29
spitsmuisje
maandag 19 augustus 2019 - 08:07
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Joukje, Probeer eens wat meer van de naam in te vullen dan vallen er al plantnamen weg.
maandag 19 augustus 2019 - 11:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon