menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Link van website in profiel kunnen plaatsen

Ga naar meest recente reactie

libosa

Libosa

Hallo beheerders van dit forum,

Ik zou graag de link naar mijn website willen toevoegen aan mijn profiel, maar ik zie nergens die mogelijkheid.
Het is me duidelijk, dat een link in een bericht pas geplaatst mag worden na 50 berichten, al begrijp ik de achterliggende gedachte daarvan niet.

Maar goed, het zou toch wel mogelijk moeten zijn om dit in mijn profiel aan te geven.
Het is gewoon een persoonlijke website met hoofdzakelijk foto's van zowel mijn tuin als ook van dieren, vogels, bloemen vlindertjes en bijtjes.
Overigens ben ik met Google snel te vinden door te zoeken op Zomervrouw

Verder niets dan lof over deze site inclusief forum!

Groetjes Libosa
zaterdag 1 februari 2014 - 09:56
sirius

Sirius

Die 50 berichten limiet is heel eenvoudig. Dat is om te beletten dat handelaars hier vlug vlug hun web site komen promoten en dan weer even vlug met de noorderzon verdwijnen.
Dat heeft geen meerwaarde voor het forum.
zaterdag 1 februari 2014 - 10:44
libosa

Libosa

Bedankt voor je reactie en ik kan me hier wel iets bij voorstellen...

Maar dan nog zou ik het leuk vinden om de link van mijn website in mijn profiel te kunnen zetten. Het is niets bijzonders, tenzij je de vele foto's kunt waarderen
Naast het tuinieren mag ik graag fotograferen en het is leuk om dan te delen, wat je zoal fotografeert...
Mijn fotocamera ligt dan ook altijd opgeladen binnen handbereik

Groetjes Libosa
zaterdag 1 februari 2014 - 10:55
minouke

Minouke

In je profiel, bij homepagina kan je je eigen website zetten.
Je vraag over die 50 berichten is zoals Sirius al zei.

Groetjes
Chantal
zaterdag 1 februari 2014 - 12:28
libosa

Libosa

Bedankt Chantal, volgens mij heb ik dit gezocht in "mijn gegevens" en daar staat het niet bij, maar inderdaad kan het onder Profiel wel.

Net bezig geweest om mijn profiel aan te vullen, maar dan blijkt, dat ik mijn adresgegevens moet doorgeven en dat doe ik niet, nergens op Internet!
Ik ben alleenstaand en al wat ouder en tegenwoordig schroomt men niet om in te breken.
Onlangs las ik weer een bericht over een uitvaart: tijd en huisadres van de uitvaart stonden op Internet, waarna tijdens de uitvaart is ingebroken.
Als ik met iemand tzt iets zou willen ruilen of iets dergelijks dan geef ik mijn adres wel via mail of een pb.
Toen ik de informatie, wat ik wel wilde vermelden, wilde opslaan kreeg ik dus de melding, dat woongegevens verplicht waren en was ook al mijn ingevulde informatie weer verdwenen, dus hier laat ik het maar bij.

Ik woon in Nederland, Gelderland aan de rand van de Veluwe...

Groetjes Libosa
zaterdag 1 februari 2014 - 13:05
minouke

Minouke

Nee Libosa, dat hoeft niet.
Wel handig om de dichtstbijzijnde stad te vernoemen. Moest je ooit iets zoeken bvb een winkel of willen ruilen dat we je niet naar de andere kant van het land sturen.

Groetjes
Chantal
zaterdag 1 februari 2014 - 16:12
libosa

Libosa

Wederom bedankt Chantal!
Ik woon in de omgeving van Arnhem en daar ga ik meestal naar het dichtstbijzijnde tuincentrum, maar ik ga ook wel eens naar een tuincentrum in de buurt van Deventer.
Deze laatste heeft soms bijzondere planten in de collectie en is ook nog eens betaalbaarder dan het tuincentrum in Arnhem.

Groetjes Libosa

zondag 2 februari 2014 - 08:40
RdB

RdB

Daar ik bij Deventer woon: welk tuincentrum? De enige die ik ken en bijzondere kamerplanten heeft is van Brummelen in Twello.

Ruud
dinsdag 4 maart 2014 - 13:00
libosa

Libosa

Hallo Ruud, ik ga dan naar Tuinland in Wilp.
Ik ga echter niet zozeer voor de kamerplanten, maar voor de tuin- en vijverplanten.
Tuinplanten vind ik daar een stuk goedkoper voor grotere planten, maar daar ook een mooie herfstschroeforchis gekocht, toch wel een bijzondere plant vind ik zelf en winterhard.
Maar onlangs ook een Pleione en Nerine, de laatste zowel in rose als in wit.

Tuinland vind ik ook een stuk prettiger om doorheen te lopen dan Intratuin hier in Arnhem.
Voorheen was er ook een Intratuin in Arnhem Zuid en daar hadden ze ook nog wel eens bijzondere planten, maar die is helaas opgeheven.

Groetjes Libosa
dinsdag 4 maart 2014 - 15:27
satomi

Satomi

Nou Libosa, dan zou ik nog eerder naar Intratuin Duiven of Elst rijden; die zijn veel overzichtelijker en groter. Intratuin in Arnhem vind ik ook helemaal niet prettig. Maar voor tuinplanten zou ik zeggen, ga eens kijken bij De Hessenhof in Ede. Daar lik je je vingers af bij de prachtige planten èn ze zijn biologisch geteeld. Bovendien is Hans Kramer iemand die zijn planten kent en er ook prima advies bij geeft. Ook de Boschhoeve in Wolfheze is dicht bij je in de buurt, eveneens echt de moeite waard en prima advies.
dinsdag 4 maart 2014 - 15:40
libosa

Libosa

Duiven ben ik wel eens geweest, maar het voelt voor mij daar een beetje als een doolhof, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik er weinig kom
De Boschhoeve heb ik op dit forum al voorbij zien komen en de website inmiddels bezocht. Zeker de moeite waard om eens te bezoeken!
De Hessenhof zal ik ook eens opzoeken en kijken of ik er kan komen...

Ik heb namelijk een 45 km autootje, mijn persoonlijke benenwagen en vrijheid en zelfstandigheid
Nadeel is soms wel, dat iedere route heel nauwkeurig uitgestippeld moet worden met het navigatie-systeem. Helaas zijn er nog geen navigatie-systemen voor deze autootjes en dat maakt het wel eens lastig om de juiste route uit te stippelen.
Dat ik niet op snelwegen mag rijden lijkt me duidelijk en zou ik ook niet willen, maar er zijn ook C9-wegen en daar mag ik ook niet rijden, omdat dit autootje gelijk gesteld wordt aan een tractor...
C9-wegen worden echter op geen enkel navigatie-systeem weergegeven en dan kom ik soms wel eens voor verrassingen te staan

Als ik jullie zo beluister, zullen jullie vast ook wel liefhebbers zijn van de Internationale Kwekerijdagen te Bingerden. Hier ben ik al een paar keer geweest en daar moet je echt met beperkt geld naar toe gaan, want je wordt daar heel hebberig
Zoveel moois te zien en te koop van gerenommeerde kwekerijen van uiteenlopende aard. Ik hoop dit jaar weer eens te kunnen gaan, want ik heb nog wel een paar wensen op mijn lijstje staan

Groetjes Libosa

dinsdag 4 maart 2014 - 16:10
satomi

Satomi

Ja, ik weet precies wat je bedoeld. En naast al die (veel te verleidelijke) planten, is het park zelf ook heerlijk om door te wandelen.

Maar om even op de kwekerijen terug te komen, bij zowel de Boschhoeve als de Hessenhof (tenminste, de laatste keer dat ik daar was) is het laatste gedeelte weg een zandpad, al is dat bij de Hessenhof wel een stukje korter dan in Wolfheze. Misschien een plantenliefhebber in de buurt of familie die met je mee wil om te rijden? Want ik heb al vaak door de modder "gereden" om er te komen, zeker in het voor- en najaar.

P.S. Ik heb net een kijkje genomen op je website. Prachtige foto's, Libosa!
dinsdag 4 maart 2014 - 16:54
libosa

Libosa

Ja, ik dacht wel, dat je de Kwekerijdagen zou kennen, bijna een "must" voor iedere plantenliefhebber

Mwah, een zandpad is niet zo'n punt hoor, dat kan mijn autootje wel!
Hopelijk verwar je een 45 km autootje niet met een Canta, wat echt een oerlelijk invalidenwagentje is en wat maar 25 km mag rijden, dus op het fietspad moet.

Zodra het echt lente is en er meer in groei en bloei staat ga ik zeker eens kijken bij de Boschhoeve en de Hessenhof!

Groetjes Libosa
dinsdag 4 maart 2014 - 17:10
satomi

Satomi

Nee, ik ken ze wel. Die 45 km auto's zien er over het algemeen uit als een normale auto, maar dan wat kleiner. Die Canta zal wel zo'n lawaaierig brommobiel zijn. Vreselijk, wat een herrie. In de wijk waar we vroeger woonden waren een paar "illegale" reparateurs. Bah, bah, herrie van 's morgens vroeg tot s' avonds laat. Waar we nu wonen is de jeugd er mee bezig en die voeren ze ook nog eens op, pfffff. Gelukkig zijn ze ook vaak kapot.


Meestal ga ik samen met m'n moeder, en die durft niet te rijden in de blubber als we in februari gaan. Maar als de motor krachtig genoeg is, dan moet het lukken, Libosa. Wie weet, zien we elkaar daar eens.
dinsdag 4 maart 2014 - 17:21
libosa

Libosa

Helaas zijn ook de 45 km autootjes heel kwetsbaar, maar het ziet er inderdaad uit als een echte auto, zelfs niet zo heel klein, in ieder geval een stuk groter dan een Smart
En ja, ik ben al eerder over een zandpad gereden en hoewel het gehobbel niet echt aangenaam was, was het goed te doen.

Wie weet, dat we elkaar ergens eens tegenkomen, ik mag graag een andere plantenliefhebber ontmoeten.
Ik ken maar weinig mensen, die zo van planten en tuinieren houden als ik!
Wel een vriendin gehad, die dit ook heel leuk vond, maar helaas overleden, ook een deel van het leven...

Vorige week trouwens een kas gekocht bij de Lidl en vandaag opgezet, wow, wat heerlijk om daarin te gaan zaaien en planten opkweken.
Ook wil ik dit jaar weer een bescheiden stukje moestuin aan mijn buurman vragen om zelf wat groenten en kruiden te kweken.
Het smaakt gewoon lekkerder!

Groetjes Libosa
dinsdag 4 maart 2014 - 18:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon