menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fototoestel instellen

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Weet iemand hoe je een fototoestel moet instellen om mooi groen te krijgen op de foto. Ik heb een toestel onlangs gekocht met teveel op, begin stilaan er wat in te komen, de close ups zijn al goed maar de foto's van landschappen zijn nog niet wat ze moeten zijn.
Vooral bij zonlicht lijkt me het groen zo flets.

hier een foto, dat is zo vaalgroen vind ik

groetjes
Chantal

Algemene Vragen ivm het Forum

vrijdag 7 juni 2013 - 10:13
sirius

Sirius

uw foto is overbelicht.
vrijdag 7 juni 2013 - 12:04
minouke

Minouke

Bedankt Sirius
vrijdag 7 juni 2013 - 12:12
annis

Annis

Chantal je kunt het beste foto's maken in de vroegeochtend of in de late namiddag als de zon niet zo fel is thuis is dat meestal wel mogelijk. Dat doe ik tenminste maar als je tuinen gaat bekijken op een dagtrip en het is een zonnige dag dan zul je je fototoestel anders moeten instellen. Op mijn camera zit een klein knopje voor belichtingscorrectie die ik dan donkerder zet.

Annis
vrijdag 7 juni 2013 - 13:07
RdB

RdB

Achteraf kun je dit corrigeren met een fotobewerkingsprogramma. Een eenvoudig gratis programma als Picasa kan al heel wat verbeteren. Ook de leveranciers van camera's hebben vaak (gratis) software.

Ruud
vrijdag 7 juni 2013 - 14:12
minouke

Minouke

Bedankt Annis en Ruud, zal dat eens opzoeken allemaal.
De foto is gemaakt in de morgen en toch zo flets.
ISO en EV lijkt iets te zijn om dat te regelen, maar moet je dan telkens alles weer instellen en onthouden? want voor close ups staat hij nu wel goed.
vrijdag 7 juni 2013 - 16:24
minouke

Minouke

met picasa gecorrigeerd.... toch beter h

Algemene Vragen ivm het Forum

vrijdag 7 juni 2013 - 18:16
RdB

RdB

Ja, dat scheelt gelijk een hoop! De gans nog even wat aangepakt. Het heeft wel een nadeel hoor, wat je ooit mooie foto's vond zijn nu maar kiekjes.

Ruud

Algemene Vragen ivm het Forum

vrijdag 7 juni 2013 - 22:31
minouke

Minouke

Wel dat gevoel heb ik dan ook Ruud, een gevoel van 'namaak', niet meer echt.
Maar hoe heb je die gans dan beter gekregen?
zaterdag 8 juni 2013 - 06:21
Paronoto

Paronoto

Adobe Photoshop Elements 2. is een heel goed hulpmiddel om fotos te bewerken.

Paul
zondag 9 juni 2013 - 22:00
minouke

Minouke

Dedankt Paul.
Morgen ga ik dat eens opzoeken en proberen ('t is nu een beetje laat voor nieuwe dingen te leren)

gr
Chantal
zondag 9 juni 2013 - 22:24
sirius

Sirius

van een "slechte" foto nooit een goede maken in nabewerking maar als men weet hoe een digitale foto opgebouwd wordt komt men soms een heel eind.
gecorrigeerd werden
helderheidsbalans
witbalans
belichtingskleur
correcties uitgebalanceerd
ruiscorrectie
verscherping

en op zo een piepklein fototje werken loont nauwelijks!

Algemene Vragen ivm het Forum

maandag 10 juni 2013 - 15:03
Paronoto

Paronoto

Alles is navenant en ne kruiwagen heeft maar 1 wiel Goeie raad is ten allen tijde geldig en de "gebruiker" moet zelf maar oordelen wat de of zijn mogelijkheden zijn...al doende leert men en al draaiende keert men..
Moest men al den "brol" uit het Forum "automatisch" uit halen schiet er bijna niks meer over...Wie bepaalt de norm....?
maandag 10 juni 2013 - 15:16
minouke

Minouke

Hier passeren toch ook veel mooie foto's en dat geeft dus goesting om dat ook te kunnen
maandag 10 juni 2013 - 22:46
sirius

Sirius

De norm is dat er geen norm is!

Helaas kleven aan digitaal een paar nadeln die de vrogere film NIET had, oa het onbreken van een "wit" referentie. Moderne digitaaltjes weten daar vrij redelijk mee om te gaan door de beste "wit" referentie te kiezen. Maar soms gokken ze een beetje fout.
Wie meer wil weten moet mij eventueel via PM contacteren.
dinsdag 11 juni 2013 - 00:23
RdB

RdB

Dit schijnt een heel aardig bewerkingprogramma (en freeware) te zijn: http://www.faststone.org/

Ruud
donderdag 13 juni 2013 - 13:43
minouke

Minouke

Waauw Ruud, dat is een goed programma met veel meer mogelijkheden

Erg bedankt
Chantal
donderdag 13 juni 2013 - 20:20
sirius

Sirius

Tussen haakjes, een fototoestel instellen en een programma voor nabewerking, hebben met mekaar weinig te doen.
TTz, Als het eerste goed is ingesteld dan heb je meestal het tweede nauwelijks nodig.
vrijdag 14 juni 2013 - 11:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon