menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Switsen van de ene pagina naar de andere

Ga naar meest recente reactie

an

An

als ik naar een andere pagina wil van het forum ,krijg ik vaak een witte pagina met verlopen pagina er op.
niet altijd ,maar hoe kan dat.
gr .an
maandag 16 oktober 2006 - 21:34
Tine

Tine

Dat heb ik als ik een reactie heb gegeven.

Tine
maandag 16 oktober 2006 - 22:44
an

An

tine ik heb het gezien ik was niet de enige, bedankt.
gr .an
maandag 16 oktober 2006 - 22:49
Tomateboer

Tomateboer

ja,dat gebeurt wel wat vaker bij mij.
Ik bn benieuwd wat de reden zou kunnen zijn.
grt
dinsdag 17 oktober 2006 - 07:33
Adrienne

Adrienne

Gebeurd hier ook
dinsdag 17 oktober 2006 - 10:31
focus

Focus

Dat is eignelijk een soort van beveiliging van uw browser zelf.

stel: op de eerste pagina heb je een formulier (dat kan allerhande zaken zijn die moeten ingevuld worden (zoals waar je een topic schrijft, een loginformuliertje, een veldje om je email in te vullen, ..)) en je klikt op de knop van verzenden kom je op een nieuwe pagina terecht die dan de gegevens verwerkt (het bericht posten, inloggen, je emailadres opslaan, ...) als je dan verder gaat naar een andere pagina (om het even welke) en daarna ga je terug d.m.v. de terugknop van je browser, dan zou je eigenlijk terug op die verwerkende pagina uitkomen.
Meestal is het dan niet de bedoeling om die gegevens nog eens te verwerken zodat uw browser een foutmelding / waarschuwing geeft in de zin van :
"Waarschuwing: de pagina is verlopen De opgevraagde pagina is gemaakt op basis van gegevens die u in een formulier hebt ingevuld. Deze pagina is niet meer beschikbaar. Uit voorzorg verzendt Internet Explorer de gegevens niet automatisch opnieuw voor u.
Klik op de knop Vernieuwen als u de gegevens opnieuw wilt verzenden en de pagina opnieuw wilt weergeven. "


Als het toch de bedoeling is om die pagina te gaan uitvoeren, kan je de pagina vernieuwen (f5 of op de knop 'vernieuwen' klikken in je browser). dan zal er de vraag gesteld worden :
[afbeelding verwijderd niet-https]

als je hierop positief gaat antwoorden dan zullen de oorspronkelijk ingevoerde gegevens opnieuw verwerkt worden. kies je voor annuleren zal er uiteraard niets gebeuren

Dit is dus geen fout maar enkel een waarschuwing (omdat door die pagina OPNIEUW te gaan uitvoeren misschien dubbele registraties of acties gaan gebeuren)

Oké, oké, ik geef het toe, een volledig complete webapplicatie houdt rekening met deze uitvoerende pagina's en zal aangepast worden zodat deze waarschuwingen niet moeten weergegeven worden (door de kans uit te sluiten dat er op zo'n pagina wordt verwezen)

Mocht het echt te hinderlijk zijn op sommige pagina's mag je mij altijd de exacte url van de pagina doorgeven die de waarschuwing veroorzaakt (bijvoorbeeld http://forum.tuinadvies.be/antwoorden.php?hid=17&sid=17&tid=3130) en dan zal ik proberen om tegen de volgende update van het forum hier een oplossing voor te schrijven.

mvg
karel
zondag 22 oktober 2006 - 22:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon