menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Forumsnelheid Fotos posten

Ga naar meest recente reactie

Flurkie

Flurkie

Na enige dagen vertoeven op dit forum heb ik ondervonden dat het forum vrij traag is. Dit komt volgens mij ook doordat het forum gebruik maakt van imageshack. De geposte fotos staan daardoor op een server in de USA en daardoor gaat het laden van forumbladen ook opmerkelijk trager. Hier in Belgie ( en waarschijnlijk ook in Nederland ) hebben de meeste internetgebruikers recht op een eigen webspace waar we eigenlijk allemaal onze fotos op zouden kunnen posten. ( Dit gaat veel sneller om te laden dan foto's die op een server staan in de USA ) Bij sommige internetprovidors is het nodig om deze website te aciveren. Je kan dan inloggen op je eigen webruimte met Windows Explorer. ( niet Internet Explorer) Bvb: je bent klant bij Belgacom..... je kan inloggen door in Windows explorer het adres in je adresbalk ftp://users.skynet.be in te geven, op enter te drukken en dan je inlogaccount en paswoord in te geven en terug op enter te klikken... dan krijg je een leeg blad waarin je fotos kan plakken en dan staan ze online ( eventueel in een map ) Daarna is het simpel een linkje te maken naar die foto.... Bvb... je account bij Belgacom is fp854120 en je afbeelding heet tomaat.jpg . dan wordt de url die je moet ingeven in het onderste ingeefvak bij afbeelding invoegen http://users.skynet.be/fp854120/tomaat.jpg . Het is mischien niet voor iedereen weggelegd dit allemaal tot een goed einde te brengen, maar naar mijn mening is het niet echt moeilijk en zou het een groot verschil kunnen zijn voor de snelheid van dit forum.
Groetjes, Flurkie
zondag 7 september 2008 - 20:47
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

FF proberen en oefenen


zondag 7 september 2008 - 21:44
Flurkie

Flurkie

Lol Lysianthus, leuk filmpje
zondag 7 september 2008 - 22:02
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

'k was maar ff je theorie aan het uitoefenen , het is al offline maar 't was wel grappig hé.
Het lukt dus maar het is wel ff oefenen, het gaat inderdaad vlugger, nu nog iets vinden waar ik niet altijd opniew mijn host, gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 7 september 2008 - 22:10
Flurkie

Flurkie

'k was maar ff je theorie aan het uitoefenen , het is al offline maar 't was wel grappig hé.
Het lukt dus maar het is wel ff oefenen, het gaat inderdaad vlugger, nu nog iets vinden waar ik niet altijd opniew mijn host, gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven


Mooi dat het je al zo snel gelukt is, het is inderdaad niet zo moeilijk, en het zou het forum aanzienlijk kunnen versnellen, daar het forum zoveel vertraging oploopt juist daardoor. Het is simpel om niet telkens je login en paswoord te moeten ingeven. Sla gewoon de ftp op bij je favorieten, dan is de tweede keer kinderspel om een foto toe te voegen.
Groetjes, Flurkie
zondag 7 september 2008 - 22:17
Lysianthus

Lysianthus

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 7 september 2008 - 22:23
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Flurkie? wat is FTP en ik heb géén favorieten meer , ik werk met Opera, sinds vandaag, is naar het schijnt beter en sneller , ken jij dat, het is wel zoeken.................... en dat werkt met bookmarks, veronderstel dat dat hetzelfde is, weet niet hoe ik het kan opslagen help!!
zondag 7 september 2008 - 22:46
Flurkie

Flurkie

Als je foto's wil uploaden zoals ik beschreven heb, dan doe je dat via Windows Explorer( verkenner ) en daar heb je nog wel favorieten.(Er zijn nog andere programmas om naar je webspace up te loaden maar daar wil ik nu niet over uitwijden.) Daar typ je dan geen http adres maar ftp zodat je toegang hebt tot de serverruimte. bij jou dus ftp://users.telenet.be.... enz/ als je dan éénmaal je login en pw hebt ingevoegd zit je op je ruimte en kan je ze toevoegen bij je favorieten in verkenner. Opera is een browser om websites te bekijken, en daar zijn favorieten inderdaad bookmarks. maar ik weet niet of je via Opera bestanden kan uploaden, ik heb nog nooit met Opera gewerkt.
Groetjes, Flurkie
zondag 7 september 2008 - 23:03
Esem

Tekst aangepast

Esem

Misschien wel
dinsdag 9 september 2008 - 01:04
Flurkie

Flurkie

Je hebt 100% gelijk, maar ik wou het zo simpel mogelijk houden zodat het ook voor een leek mogelijk is om foto's op zijn eigen website te hosten. en dat je beter een alias aanmaakt en ftpprogs gebruikt om up te loaden is allemaal waar, maar het maakt het voor een leek alleen maar ingewikkelder.
groetjes, Flurkie
dinsdag 9 september 2008 - 12:25
Lysianthus

Lysianthus

Bedankt voor de uitleg ....................inderdaad, simpel is al moeilijk genoeg maar 't moet natuurlijk wel veilig blijven
Ik werk ook regelmatig met Photobucket maar ik heb daar al dikwijls ondeervonden dat je afbeelding na een tijdje verdwijnt en vervangen wordt door een rood kruiske....................weet iemand de reden? Ik vind dat ook een prachtige foto maar ik kan helaas de eer niet opstrijken trouwens , zou hij niet gemanipuleerd zijn?
dinsdag 9 september 2008 - 21:33
Flurkie

Flurkie

@ Lysianthus

Op Photobucket blijven de gehoste afbeeldingen ook maar een bepaalde tijd staan, wanneer je foto gedelete wordt is het linkje van je post dood en krijg je een rood kruiske. Daarom is het ook beter je foto's zelf te hosten, dan laat je ze staan zolang je wil.
Wat de foto betreft denk ik dat hij niet gemanipuleerd is, met een goede camera en voldoende kennis kan je hele mooie foto's maken. Ik wou dat ik ze ook zo mooi kon maken, helaas
Groetjes, Flurkie
dinsdag 9 september 2008 - 21:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon