Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik krijg soms dezelfde e-mails binnen met een tijdsbestek van een paar uur. Vandaag bv kreeg ik 8 mails binnen die hetzelfde waren in twee uur tijds. Mijn box raakt op die manier wel overvol.
Ik heb dit pas sinds vandaag. Nu weer 5 dezelfde e-mails binnen gekregen in een tijdsbestek van een half uur. Gaat dit automatisch en is er soms iets op hol geslagen?
De mensen die herhaaldelijke dezelfde mailtjes krijgen, dat is wellicht geen fout maar een mailtje waarin staat dat je een nieuw bericht hebt op een topic die door jouw werd gemaakt.
Laat me even verduidelijken
er zijn 3 mogelijkheden om mails te krijgen via het forum:
1. een persoonlijk bericht van iemand anders op het forum
2. een mail van het systeem dat zegt dat je een nieuw bericht hebt op een topic door jou gestart
3. een mail van het systeem dat zegt dat er een reactie is op jouw reactie op een topic van iemand anders
in geval 1 ligt het volledig aan de verzender van de mail wat je krijgt en hoe vaak.
in geval 2 is er per antwoord in een topic die door jouw wordt geopend een nieuw bericht.
start u een topic en daar komen op 1 dag 15 berichtjes onder, dan zal jij logischerwijs 15 mailtjes ontvangen hebben
in geval3 krijgt u maar 1 mailtje. bijvorobeeld :
persoon A start een topic, persoon b reageert, persoon c ook, en u als persoon D geeft als derde uw antwoord. als daarna nog een 4de persoon zal reageren dan krijgt u een mailtje (met als onderwerp : nieuw antwoord op uw antwoord), stel dat er dan een 5de persoon terug een antwoord geeft zal u hierover geen mailtje meer krijgen.
het probleem van andre (die geen mailtjes blijkt te krijgen) heeft hiermee niets te maken.
logisch geredeneerd : als bij andere mensen de mailtjes worden verstuurd is dat ook zo bij andre.
wellicht heeft het inderdaad te maken dat de mailbox van andre de mailtjes van het forum aanziet als spam of ongewenste post.
gelieve daarvoor uw instellingen van uw mailbox te gaan bekijken.
Ik begrijp de uitleg die je hebt gegeven maar wat ik niet begrijp is dat ik soms wel 10 exact dezelfde mails binnen krijg die 1 'a 2 minuten na elkaar worden verzonden. Ik moet nu echt heel vaak mails verwijderen omdat mijn mailbox te vol kan raken. Hoe kom ik van deze overmaat aan mails af??
als er een vertraging (door de server) optreedt kan het gebeuren dat mailtjes van enkele uren plots in 1 keer worden doorgestuurd (hier heb ik geen vat op)
dan krijg je er uiteraard een aantal tegelijk.
als je de mailtjes liever niet krijgt dan kan je die gaan uitschakelen in "mijn profiel"
E-mail na bericht op eigen topic (aan of uit)
E-mail na bericht op eigen bericht (aan of uit)
E-mailberichten van andere gebruikers (aan of uit)
mailtjes is gemakkelijk voor mensen die weinig op het forum actief zijn (en dus zelden een berichtje plaatsen, die vinden het fijn om een mailtje te krijgen dan gaan ze direct kijken naar het forum, waar ze anders gewoon zouden vergeten dat ze een berichtje hebben gepost)
voor meer actieve leden zou ik aanraden om de mailtjes gewoon uit te schakelen.
als je dan toch vaak op het forum komt zal je ongeveer wel weten wie wat en waar heeft geschreven, zodat je geen mailtjes nodig hebt om dat op te volgen.
ik had daarin ook last van tot ik de gouden tip kreeg van Karel en dat was het volgende als je een e mail adres heb van telenet hebben die zelf een spamfilter dus dat moet je eens nakijken en gewoon
uitschakelen en propleem is opgelost
Het klopt Andre dat vele mensen die hier problemen mee hebben of hadden in 95 % van de gevallen gebruikers waren van een [email protected] mailadres. Uiteraard zijn er ook nog andere mailservers die dezelfde spamfilters gebruiken
en dan maar schieten op de pianist
Mvg,
Kurt