menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Steenmarter verwoest terrasplanten

WillyT

WillyT

Ik krijg iedere nacht een steenmarter op bezoek. Heb hem slechts één keer gezien 's morgens vroeg en heb er dus geen foto van, maar ben er wel zeker van dat het er één is.
Ik weet dat dit een beschermde diersoort is en ik wil hem ook niet direct dood, maar anderzijds wil ik mijn geraniums en vlijtig liesjes ook een zonnige zomer bieden.
Dit laatste kan blijkbaar niet, want iedere morgen vind ik wel een nieuwe potplant, waar twijgjes zijn afgebroken of zelfs de ganse plant is uitgerukt.

Iemand enig idee hoe ik dat beest kan verjagen ? Ik hoorde van sprays, maar waar kan ik die vinden en hoe werken die ? Andere manieren ?

Hopelijk weet iemand raad.

Groetjes,
maandag 23 juli 2007 - 08:09
Larreke

Larreke

Ik heb al gehoord van een vloeistof die je op een doek moet gieten, dit leggen op de plaats van de misdaad... Het zou een geur zijn waar de beesten absoluut niet tegen kunnen, ze verdwijnen naar het schijnt als sneeuw voor de zon!!! Maar wat het juist is en waar verkrijgbaar weet ik niet! Ik zal eens navraag doen en je dan iets laten weten. Ik weet nog wie me dat verteld heeft, zal een contact opnemen!

Groetekes Larreke
maandag 23 juli 2007 - 09:39
Tine

Tine

Jij hebt dan nog geluk dat het alleen de planten zijn die verwoest worden. Bij ons worden herhaaldelijk kabels van de auto kapot geknaagd. Het kost handenvol geld en we mogen niets tegen die dieren doen. Het wordt hier al een echte plaag.

Tine.
maandag 23 juli 2007 - 11:33
jp

Jp

Er bestaat een sterk ruikend middel dat je op een vod of iets dergelijks kan gieten en dat het wild afschrikt,maar niet alleen het wild, draag dus handschoenen en mors niet op iongewenste plaatsen of kledij.
Te koop in de tuinhandel (bv. Aveve). Wordt ook in e mollengangen gebruikt. Of het afdoende werkt, weet ik niet.

Voor de kabels van de auto, ook daar bestaat iets dat je over de kabels smeert....misschien dat een mechanicus raad weet ? het is vooral de isolatie rond de draad die ze wegvreten, ze zijn er verzot op.
woensdag 25 juli 2007 - 12:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon