menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klaver

Ga naar meest recente reactie

Mamaatje

Mamaatje

hallo,

In mijn borders én in mijn potten staan overal een soort klaver, met rode blaadjes en gele bloempjes. Waar ik ze vier jaar geleden nog schattig vond, woekeren ze nu overal, in borders, potten, tussen de stenen, in het gras. Met een engelengeduld heb ik ze altijd zoveel mogelijk uitgegraven, en venietigd, maar ze blijven aangroeien. Ik denk dat ik de strijd ga verliezen; alle borders die ik, in de Paasvakantie "ontklaverd" heb, staan nu weer vol jeugdig, fris groen, enfin, rood. Wie kan mij redden van de ondergand?

Met dank.

maandag 2 juli 2007 - 01:06
hugo

Hugo

typ hierboven bij 'zoeken' eens het volgende Klaverzuring of anders Oxalis
dan zul je al heel wat wijzer worden uit de daarop gegeven antwoorden

groetjes
maandag 2 juli 2007 - 01:22
corrielat

Corrielat

Mamaatje,

Je zal moeten blijven verwijderen, ik heb zelf hier een topic ooit over geopend omdat ik het een mooi plantje vond, mij werd al gewaarschuwd voor doorwoekeren, ik haal steeds de plantjes weg tot ik de strijd gewonnen heb, let op!! als je de plantjes verwijderd je goed oplet dat je niet met het zaad knoeit, meteen wegdoen!!! het springt als het ware uit je handen, maar het is te doen met veel geduld
P/S ik vind ze niet mooi meer en ik zal niet gauw iets onkruid noemen, maar dit
suc6 ermee, en denk eraan ,... de aanhouder wint
maandag 2 juli 2007 - 01:26
corrielat
maandag 2 juli 2007 - 01:32
Mamaatje

Mamaatje

Bedankt voor jullie advies, Hugo en Corrielat, ik ga er met hernieuwde moed tegenaan. Het zijn inderdaad deze plantjes. Ik heb ze, enkele jaren geleden, ook in een potje gezet, en zelfs tussen de stenen van ons tuinpad geplant. Hoe kan een mens zich vegissen.
dinsdag 3 juli 2007 - 18:39
Acontinum

Acontinum

Achja ieder mens vergist zich wel eens ik heb ze hier ook en ik verwijder ze zo goed mogelijk
dinsdag 3 juli 2007 - 19:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon