menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavendel akelei zonnebloem

poes

Poes

Hi iedereen, eindelijk nog eens een keertje hier. Nu het interssant wordt in de tuin en er veel werk is heb ik het héél druk. Dit weekend een gans weekend gewerkt aan het plaatsen van een nieuwe omheingin voor het terras. Nu is het terug werkweek. Heb mij nog niet kunnen bezighouden met het uitpluizen hoe ik nu wel foto's op dit forum krijg, das voor in de vakantie! Nu mijn vraag: wanneer pluk ik mijn lavendel om linnenzakjes mee te vullen? Wanneeren exact in welk staduim .Zelfde vraag over de zaadzakjes van de akelei ,om hem te bewaren enerzijds ,om hem een volgend jaar te zaaien, hoe dan, ofwel ,hoe kan ik de zaadjes meerdere jaren bewaren, hoe dan maakt dat verschil in het zaaien en is er een max. termijn voor het bewaten van de zaden. Ik heb dezelfde vraag voor zonnebloempitten! Ik laartdie groeien waar het hen gelukt is over te blijven nadat de vogels zich te goed gedaan hebben aan het wintervoer. Vele groetjes aan allen die ik in lange tijd niet gelezen heb. Beter in de vakantie! Thea (Poes). O ja, met de echte kat (poes) gaat het uitstekend.
maandag 18 juni 2007 - 19:05
minouke

Minouke

ik pluk de lavendel om te bewaren als op het punt zijn om open te gaan

groetjes chantal
maandag 18 juni 2007 - 22:54
Lilian

Lilian

ik ben ze rond deze tijd ook aan het plukken, ze zijn al open bij mij ben weer eens te laat!!
ik maar er boeketjes van en hang ze te drogen op een donkere plek waar af en toe de wind door gaat.
Nadien gaan de bloemetjes er gemakkelijk vanaf voor bv linnenzakjes mee te vullen.

groetjes lilian
dinsdag 19 juni 2007 - 03:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon