menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Konijn vangen

Ga naar meest recente reactie

depauws

Depauws

Help, er zit een konijn in mijn tuin.
De tuin is behoorlijk goed afgesloten ( kippen) en ik heb in het verleden nooit last gehad van konijnenvraat.
Maar nu heb ik binnen de omheining een koijntje gezien, waarschijnlijk langs de straatkant binnengekomen want daar geen 100% afsluiting.
Er is enige vraat aan de moestuin, vooral peterselie, selder en kolen vallen in de smaak.
Hoe kan ik ervan af geraken, hoe kan ik het vangen?
Silvain
donderdag 14 juni 2007 - 05:13
ulanka

Ulanka

met pruimen misschien ...konijn met pruimen ...zeggen ze toch ?

suc6

Ulanka
donderdag 14 juni 2007 - 16:05
minouke

Minouke

katten jagen op konijnen (knaagdieren) vooral de kleintjes die kunnen ze gemakkelijk vangen, heel af en toe brengt ze die mee naar huis

groetjes
donderdag 14 juni 2007 - 16:17
brompie

Brompie

Kruip tegen de schemering achter een grote struik doe het geluid van een boerekoolstronk na en succes verzekerd.
Maar als je hem echt in het donker zou zien probeer hem dan eens met een sterke zaklamp in zijn ogen te schijnen dan kan je hem zo pakken
GRt Brompie
vrijdag 15 juni 2007 - 01:37
ulanka

Ulanka

Ohlala Brompie, met een sterke zaklamp , dan vond ik die pruimen van mij toch minder sadistisch !
Loopt dat beestje er nu nog ? Dat zal dan ook wel groenteboer of supermarkt worden voor uw groentjes ! Ocharme dat "klein lief konijntje" !

ULANKA
vrijdag 15 juni 2007 - 14:09
brompie

Brompie

Als je een kenijn recht in zijn ogen schijt ziet hij ongeveer een halve minuut niets en dan kan je hem vangen, zo doen stropers het ook met een lichtbak, ik heb er niet mee bedoeld dat het kenijn sate moet worden.
Als je weet of het een mannetje is kan je hem ook lokken met een vroutjes konijntje met een tippie seconden lijm op haar staartje.
Zo kan die wel weer,Grt brompie
zaterdag 16 juni 2007 - 03:03
corrielat

Corrielat

Als je een kenijn recht in zijn ogen schijt ziet hij ongeveer een halve minuut niets en dan kan je hem vangen, zo doen stropers het ook met een lichtbak, ik heb er niet mee bedoeld dat het kenijn sate moet worden.
Als je weet of het een mannetje is kan je hem ook lokken met een vroutjes konijntje met een tippie seconden lijm op haar staartje.
Zo kan die wel weer,Grt brompie


Wat lees ik nu?als je een KENIJN recht in zijn ogen schijt??? danmoet je goed kunnen mikken
zaterdag 16 juni 2007 - 07:26
minouke

Minouke

ja en niet naast het potje
zaterdag 16 juni 2007 - 15:24
brompie

Brompie

Sorry voor mijn typekunsten Moest zijn SCHIJNT, maar dat wisten jullie ook wel
B
zaterdag 16 juni 2007 - 23:38
depauws

Depauws

Ja jongens en meiskens bedankt voor het medeleven en de raadgevingen maar het probleem is wel hopeloos maar niet ernstig.
Het konijn is nu begonnen aan een dieet van salade ( met een voorekur voor de jonge plantjes) en wortelen.

Als er nog goede gedachten zijn laat maar komen ( of lachen, groen?? )

Uw hopeloze

Silvain
zondag 17 juni 2007 - 00:55
PIRREWIET

PIRREWIET

hallo depauws

je kan mischien eens aan een jager vragen of hij neens langs komt het is mischien wel erg maar ja wat wil je . wil je het konijn het hele jaar eten geven en zelf je groenten gaan kopen in de supermarkt
je hebt er tenslotte toch heel wat werk in gestoken en de jager zal ook tevreden zijn.

mvg pirrewiet
zondag 17 juni 2007 - 01:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon