menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zware uitslag van een bereklauw

Ga naar meest recente reactie

an

An

hij is gaan bosmaaien op zijn werk en kreeg het sap van een bereklauw dat behoorlijk gemeen kan zijn

tegen zijn armen aan gehad .
heeft blaasjes en rode uitslag wat er steeds lelijker uit gaat zien,knal rood,maar begint er steeds vuriger en donkerder uit te zien.

wat kan hij daar aan doen wie heeft het ook gehad ,anders toch maar naar de huisarts maar ik denk misschien weet iemand het wat je er aan kan doen.

omdat dit toch een planten form is is iemand er zelf mee in aanraking geweest.
of ervaring heeft met deze uitslag.

wat kan hij er tegen doen
alvast bedankt

gr an
donderdag 14 juni 2007 - 00:02
Tine

Tine

Ik zou toch maar naar de huisarts gaan voordat het misschien erger wordt.

Tine
donderdag 14 juni 2007 - 01:00
an

An

ik vroeg het zo tine met het idee dat iemand het misschien wel antwoord had op dit form.
gr an
donderdag 14 juni 2007 - 01:12
Adrienne

Adrienne

Oei An,

Meteen naar de huisarts, anders kan het de kliniek worden !!!!!
donderdag 14 juni 2007 - 02:10
Jeannette1

Jeannette1

Ja An, om je niet echt ongerust te maken, ga A.U.B. naar een dokter of ziekenhuis.
Het is een van de gemeenste planten in Nederland!!!

Ik wens jullie alle sterkte die je nodig hebt.

groetjes, Jeannette
donderdag 14 juni 2007 - 03:16
depauws

Depauws

An
Als de berenklauw in de zon staat is het een gevaarlijke plant, de wonden zjin precies brandwonden, doen wel minder pijn maar genezen toch moeilijk. Ik heb dit voor enkele jaren meegemaakt, zonder huisarts, maar het waren maar enkele plekjes van 3*5cm.
Voor grotere plekken en vooral als er secundaire ontstekingen komen is een huisarts wel erg nuttig.
Van harte beterschap, maar het zal toch een hele tijd duren.

Silvain




donderdag 14 juni 2007 - 04:00
an

An

hoi silvain heb je een ander plaatje het valt me nu pas op was zo gewend aan die andere.

en ja hij gaat morgen naar de huis arts ,zal de uitslag dan weer door geven heeft een ander dan ook nog wat aan
bedankt voor de adviezen

gr an
donderdag 14 juni 2007 - 05:30
corrielat

Corrielat

Hoi An, dit is een andere Silvain, deze menheer schrijft zijn naam ook anders, is je dat niet opgevallen???
Succes aan je man,
donderdag 14 juni 2007 - 05:33
an

An

ja nou zie ik het corrielat,
maar ik schrijf die naam ook wel eens fout
ja hij zit ook in het groen ,bij de gemeente hij onderhoud de plantsoenen.schovelen en bosmaaien en zo en snoeien.
dan ik ben benieuwt wat de huisarts zegt dan zal ik het zeker doorgeven heeft er een ander ook nog wat aan
gr en bedankt allemaal
donderdag 14 juni 2007 - 05:44
ulanka

Ulanka

Hi An,
Nu gaat er bij mij ook een lichtje branden !! Ik heb vorige week in de tuin gewerkt , we hebben ook bereklauw staan, en 1 dagje later had ik ook een "brandwondje" op mijn arm , ongeveer 2 cm lang. Het werd donkerrood en daarna kwamen er blaasjes op, ik panikeer niet zo gauw, dus niet naar de huisarts geweest, en afwachten maar. Blaasjes zij opengegaan, heb dat ontsmet en gisteren zijn de korstjes eraf gevallen ! Kon echt niet denken van wat dat kwam, tot ik nu jouw berichtje las !!! Zal dus in het vervolg wel opletten met die bereklauw . Heb wel nog lichtroze lidteken over nu . Ben dus wel benieuwd naar de uitslag bij je man, wat de huisarts gezegd heeft .

groetjes
ULANKA
donderdag 14 juni 2007 - 20:09
an

An

zo eigenwijs en koppig als hij is is hij dus niet naar de huis arts gegaan,heeft het ook niet ontsmet .
hij heeft ook blaasjes die open zijn gegaan en daar niks aan gedaan maar zijn hele binnen kant van 1 van de armen zit helemaal vol met donkerrode plekjes en waarvan een stuk of 3 blaasjes tot nu toe zijn andere arm zit ook maar niet zo erg als die andere arm ,het lijkt net de water pokken met die blaasjes.
hij heeft een hekel aan artsen en zo dus hij zal naar mijn mening wel niet gaan, of hij moet tot inkeer komen dat het allemaal blaasjes worden.

het doet niet zeer en het jeukt niet in tegen stelling met een brand wond doet die wel zeer ja ze zijn ook niet groot hij kreeg ook een sap spetter in zijn gezicht (bij zijn oog)ondanks een beschermkap wees blij dat ie niet geveegt heeft want je kan er ook blind van raken.
moet je maar is verschillende dingen aan tikken op google bij "bereklauw".
net wat ze hier boven zeggen als je daar een hele grote plek van krijgt van zo'n bereklauw moet je zelfs aar het ziekenhuis.voor dat je het weet heb je een onsteking.

ik bewonder je ik zou die plant niet in mijn tuin hebben willen staan veel te gevaarlijk
bij hem stonden ze verstopt tussen het onkruid wat hij weg moest bosmaaien hij had die bereklauwen niet gezien anders had hij wel uiteken want hij weet hoe gemeen die planten zijn.

gr an
donderdag 14 juni 2007 - 21:03
an

An

Ja An, om je niet echt ongerust te maken, ga A.U.B. naar een dokter of ziekenhuis.
Het is een van de gemeenste planten in Nederland!!!

Ik wens jullie alle sterkte die je nodig hebt.

groetjes, Jeannette

hij is niet gegaan jeanette hij heeft een hekel aan artsen in het algemeen dus of ie nog gaat is de vraag.
zie mail die je gestuurdt heb daarom gaat hij hier ook niet heen
gr an
donderdag 14 juni 2007 - 21:05
hugo

Hugo

bij de apotheker een lysoloplossing gaan halen en daarmee afspoelen en ontsmetten,, dit helpt als je niet naar de dokter wil zolang het niet begint te zweren anders zal hij wel moeten gaan willen of niet

groetjes
vrijdag 15 juni 2007 - 01:18
an

An

hugo ook als het merendeel donker rode vlekjes zijn
er zitten maar drie blaren op waarvan 1 open.
gr an
vrijdag 15 juni 2007 - 02:20
hugo

Hugo

zou het toch maar in huis halen en de uitslag er mee spoelen,, als er al een blaasje open is zeker goed in 't oog houden,, als het begint te zweren (etteren) onmiddellijk naar de dokter anders wordt het hospitaal,,, met wonden van de bereklauw kan je niet voorzichtig genoeg zijn

groetjes
vrijdag 15 juni 2007 - 02:36
an

An

laat maar zitten ik hoef het niet te halen hij ziet het wel ,op zijn werk zeggen ze dat het van zelf over gaat nou dan moet hij het zelf maar weten
bedankt voor alle goede tips ik zal het onthouden als het wel fout gaat.
of de lysoloplossing,en anders naar het ziekenhuis of dokter ,
zelf vind ik het er stom dat ie er niks aan doet maar kan hem niet dwingen,
volgens mij hugo is er een zeker open vel is er af plekje van 1cm lang en 1/2 cm br.
en eentje is ook open maar daar zit het velletje er nog op.
en hij had er nog 1 of 2 maar die heb ik niet meer gezien.

allemaal bedankt voor de goede tips namens mij
gr an
vrijdag 15 juni 2007 - 05:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon