menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Katten

Ga naar meest recente reactie

Poohbeer

Poohbeer

Zelf hebben we geen huisdieren maar wij worden zowat overdonderd door katten in onze tuin .
Het wordt ons wel een beetje teveel hoor .
Tussen onze planten hebben we mulche liggen om onkruid tegen te houden maar alles wordt altijd op een hoopje gedaan doordat de poezen daar hun behoefte komen doen in onze tuin .
We hadden ook een zandbak maar daarin hadden we ook hetzelfde probleem die hebben we dan maar vervangen door een kikkerpoel ook daar komen de katten altijd uit drinken(opzich niet echt een probleem)
De poes van onze buren komt onze vissen uit de vijver halen , op onze vuilbak moeten we een steen op het deksel leggen anders komen ze daar ook alles uittrekken.
Kan iemand ons helpen want we we zijn zowat ten einde raad .
We willen de poezen wel op een diervriendelijke manier uit onze tuin weren want we willen ook wel geen probleem met onze buren (ik zie wel graag katten maar niet in mijn tuin)
Een hond houden is ook geen optie want we willen geen huisdieren

poohbeer
maandag 28 mei 2007 - 19:03
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Poohbeer,

in mijn vorige tuin had ik ook vaak last van bezoekende katten die op de vogeltjes loerden.
Ik kreeg ooit de tip peper te strooien maar eerlijk gezegd dan moet je het haast dagelijks doen.
Ik heb me dan een waterpistooltje aangeschaft en iedere keer als ik zo'n poezesnoetje zag ze flink doen schrikken. Dat hielp toch wel

Groetjes
Oja, welkom hier hé
Ann
maandag 28 mei 2007 - 19:24
Poohbeer

Poohbeer

Oke ik zal alvast mijn zoontje de tuin insturen met zijn waterpistool die zal dat wel heel graag doen denk ik
bedankt Ann
maandag 28 mei 2007 - 19:49
annd6

Annd6

Graag gedaan
Hopelijk lukt het.
Ann
maandag 28 mei 2007 - 19:56
rosie

Rosie

Geloof of niet,hier een simpel en goedkoop middel. Leg gewoon mottenbollen tussen de planten,deze wel regelmatig opnieuw leggen.Wees gerust het helpt echt,een truc van mijn grootmoeder nog.
donderdag 19 juli 2007 - 23:59
vijverke

Vijverke

Ik heb een gelijkaardige ervaring met de 3 kleine burenpoezen.
Ik kocht een baby-traphekje vorige week om te verhinderen dat ze telkens weer mijn keuken komen binnenlopen als ik de deur openmaak...
Tussen de struiken in de border liggen cacaodoppen....
In de hoeken waar de poezen telkens binnenkomen staan sinds vorig jaar 'wijnruitstruiken'(want die worden ook nog eens groot en blijven komen).
Water gooien....van een plantenspuit tot en klein half emmertje water.....dat deert hen niet...
Dinsdagmorgen had ik enkele kledingstukken te drogen gelegd op een droogrek buiten...Wat dacht je : de poesjes lagen er bovenop, nadat ze eerst in wat aarde hadden gelopen...resultaat : opnieuw wassen.

En de mottebollen wil ik wel proberen....maar of dit in het huidige regenweer enig resultaat zal hebben??

Eerlijk : ik heb al heel wat geld gestoken in de poezen van de buren....

Mijn vraag : waarom verzamelen die poezen bij ons...'t is dat ik niét geloof in wateraders....maar je zou het gaan geloven als je 3 tot 5 poezen lui in de tuin ziet liggen....naast de struiken die hen zouden moeten verjagen.

Ik lees dus mee teneinde een betaalbare oplossing te vinden.
vrijdag 20 juli 2007 - 17:53
minouke

Tekst aangepast

Minouke

wel ik denk dat uw tuin niet het territorium is van een kat dus mogen ze bij u komen, kortom er is geen eigenaar,

zo denken katten denk ik, want ik heb zelf een poes en nooit last van anderen poezen alleen die van de buren mag AF en TOE eens langs komen,

katten zijn dol op javel en nepeta (kattenkruid) dat trekt hun juist aan
vrijdag 20 juli 2007 - 18:16
vijverke

Vijverke

Ha,....ik snap het !
Dus 'alle' burenkatten bivakkeren bij ons , precies omdat wij géén kat hebben......
Hewel...we varen er wél bij !
En uitgerekend 'onze' dochter is dan hoogstallergisch voor katten. En is er dus geen keuze om zélf een kat te nemen....
Leuke gedachte is dat niet.

zaterdag 21 juli 2007 - 06:35
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ja, doe eens een rondvraag bij buren, hier lijkt het of alleen de niet-katbezitters veel bezoek krijgen van katten, terwijl die er hebben er niet of heel weinig vreemde katten zien.

Gewoon een "weetje" want het is een tamelijke dure kat maar er zou een kat gekweekt zijn die geen allergie veroorzaakt; enkele jr terug was dat nog 100 .000 fr (op tv gezien)
zaterdag 21 juli 2007 - 07:59
vijverke

Vijverke

Wat zo door mijn hoofd schiet.....zijn mijn kat-rijke buren zich bewust van de kosten die ze mij aandoen door hun poezen?

-babytraprekje weliswaar 2dehands = 30 €.....
-tientallen zakken cacaodoppen.....
-een hele reeks wijnruitstruikplanten.....
-regelmatig de was hérwassen , want als ze onverwachts in de garage raken....of ze liggen met hun modderpootjes op het droogrek.....

en dan spreek ik nog niet over de tijd en energie die ik besteed aan constant uitkijken met open deuren....want in een floep zijn ze binnen tot op de bedden (misschien mogen ze dat bij het baasje wel)...het kuisen van de terrastafel (hun dagelijkse ligplaats).......

Let wel , ik vind poezen lief en zal ze ook nooit iets aandoen, maar ik wil ze niet in huis en ik raak een beetje gefrustreerd omdat het me niet lukt......
zaterdag 21 juli 2007 - 09:46
minouke

Minouke

je moet het ook positief bezien , je zou meer muizen hebben
zaterdag 21 juli 2007 - 09:52
Poohbeer

Poohbeer

Wel ik zou het graag ook eens positief bezien maar ik vindt er wel niks aan hoor dat die katten uitgerekend mijn tuin opzoeken . Ik heb hier niemand die allergisch is voor katten maar ik WIL zelf geen katten , en "muizen" daar weet ik wel een oplossing voor maar voor die katten niet . Hier voor mijn deur hebben ze 8 nieuwe huizen geplaatst en in vier ervan hebben ze 2 kleine katten dus 8 katten om mijn tuin te bezoeken ik word er zot van ,vanmorgen weer mijn vuilniszak helemaal opengetrokken .Als je om 4u30 s'morgens al die vieze troep op je stoep ziet liggen dat je eerst mag opkuisen voor je vertrekt naar je werk is daar wel heel weinig positiefs aan hoor! Ik zal die mottenballen en die wijnruit eens proberen en hopen op resultaat .

Poohbeer
maandag 23 juli 2007 - 16:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon