menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Agressieve hommel

Bo

Bo

Hallo,

Sedert enkele jaren strijkt er ieder jaar een zwerm hommels neer in onze tuin, die zich dan een optrekje maken in een spleet in de dakgoot. We hebben de beestjes al altijd gedoogd, niet omdat we ze zo graag zien, maar ondat de brandweer enkel wespennesten weghaalt en een imker alleen maar geinteresseerd is in bijen. We hebben er trouwens nog nooit last mee gehad en naar het schijnt zijn het nuttige beetjes. Maar dit jaar zit er een vreselijke agressieveling tussen. Ik mag mij niet vertonen op het terras of in de tuin of die valt werkelijk aan, en altijd recht in mijn aangezicht. Ik weet niet wat ik dat beestje misdaan heb om zo kwaad op mij te zijn, maar ik wil nu toch eens weer 5 minuten op mijn gemak op het terras zitten.
Heeft iemand raad??

B.
donderdag 24 mei 2007 - 17:50
sylvain

Sylvain

Bo ik zou zeggen doe en masker op(grapje) Bo ik denk dat ge daar weinig kunt tegen doe ,
spijtig dat ik het moet zeggen maar ik heb een hommel nestje moeten doodspuiten . ze waren in een vogelkastje gaan wonen en juist op de weg die de kinderen en wij zelf heelveel nemen,
en dan vallen ze toch een beetje agresiever als dat ze op een bloem zitten ,
maar ik zeg u als het toch zo erg is dan moet ge daar een eind aan gevenge moet u zelf geen pyn laten doen maar dan moet ge het s,avonds doen als ze alle maal binnen zijnanders hebt ge ze niet allemaal groetjes en dag
donderdag 24 mei 2007 - 18:53
brompie

Brompie

Bo
Voor dat je iets gaat doen zou ik zeggen zoek eens een imker bij jou in de buurt en die heeft misschien wel een goede raad voor jou of hij weet hoe je het nest het beste weg kan (laten) halen
Grt Brompie
vrijdag 25 mei 2007 - 02:09
sylvain

Sylvain

BROMPIE een impker bij ons willen daar niks mee te maken hebben zorg dat ge er van af zijt zeggen ze grt en dag
vrijdag 25 mei 2007 - 05:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon