menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Architect beplantingsplan

Ga naar meest recente reactie

Royco85

Royco85

Hallo allemaal,

Zojuist mij aangemeld op dit forum.
Een tijdje geleden begonnen met de tuinrenovatie, en na 2 architecten hier te hebben gehad besloten het plan zelf te tekenen.
Daarna 5 grondwerkers hier laten komen, en het is ongelooflijk hoe laks deze mensen waren...ofwel beloofden ze offertes..maar kwamen deze er helemaal niet, ofwel gingen we akkoord met een offerte en schoven ze het op de lange baan.

En het was geen klein werk hoor, 25m keerwanden..nieuwe riolering..alles niveleren..grasmatten..
Maar na de laatste grondwerker was ik het beu, en besloot vanaf dat moment alles zelf te doen!
Dus nu heb ik afgelopen week mij een kraantje(6 ton) gehuurd en er alles uitgesloopt.
En in het weekend op 1 dag de keerwanden gezet.(met hulp van familie)

2 weken ervoor had ik al een stuk lava schutting gezet(11m),en ik ga hopelijk binnen 2 weken aan het volgende stuk beginnen(25m).
Ik vind dit echt prachtig, en kan niet wachten om hier beplanting tegen/voor te zien????.

Maar er is een ding wat ik echt wil gaan uitgeven, en dat is de beplanting...hier zie ik door de bomen het bos niet meer ????!

Dus ik ben naar iemand op zoek wat me hierbij wil helpen, en een beplantingsplan wil maken aan de hand van mijn ontwerp.
Het zou een echte kleurrijke natuurlijke tuin moeten worden, waarbij er echt verborgen hoekjes moeten komen, en je de tuin niet in één keer gezien hebt.

Ik kan op dit moment geen foto's doorsturen, maar als er geïnteresseerden zijn stuur ik ze snel door! (Vooral van de schutting,en de ruwe schets)

Groet

Roy
vrijdag 2 april 2021 - 17:32
Tuinprins

Tuinprins

Hoveniers / tuinaanleggers hebben de laatste jaren volop werk en pakken de meest lucratieve opdrachten. Lastige klussen of veeleisende klanten worden regelmatig terzijde geschoven.

Plantenkenners zijn geen tuinarchitecten. Ik ken redelijk wat planten maar het ontwerpen van een tuin is toch van een ander kaliber. Het indelen van een tuin vergt de nodige ervaring of kennis. Ik kan je zeggen of een plant op een bepaalde plek zal kunnen groeien maar bij het creëren van zichtlijnen etc. hou ik me wijselijk stil.

Hier op het forum komen regelmatig mensen voorbij die het tarief van een tuinarchitect aan de hoge kant vinden en hopen dat iemand zich (goedkoop of gratis) aanbiedt om een tuinontwerp te maken. Persoonlijk vind ik dat een tuinarchitect of tuinontwerper altijd ter plaatse moet komen kijken zodat hij/zij een beter beeld heeft van de situatie. Verder is het zeer belangrijk wat het geheel mag kosten. Bedenk dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Ook moet je oppassen voor goed bedoelende amateurs die hun eigen tuin elders willen kopiëren ...

In NL is het beroep van TUINARCHITECT beschermd, alleen met een goedgekeurde opleiding mag je je zo noemen. Dit in tegenstelling tot TUINONTWERPER, deze titel mag iedereen voeren.

Gegroet, de tuinprins

vrijdag 2 april 2021 - 20:44
Royco85

Royco85

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Ja dat is me inderdaad opgevallen met die hoveniers, als je wat teveel vragen stelt laten ze je al links liggen.

Uiteindelijk ben ik daar blij om, want nu kan ik alles stap voor stap zelf doen.

Mijn vraag was ook niet als iemand hier zomaar even een beplantingplan zou voorstellen, het is zeker de bedoeling dat degene eerst naar hier komt, en er een doordacht plan komt.
Maar wel aan de hand van mijn plan, waar de basis van is gemaakt..de tuin wordt uiteindelijk toch gemaakt door de planten, hagen, pergola etc.
En natuurlijk besef ik dat dit zijn prijskaartje heeft.

Ik weet niet als hier veel architecten op het forum zitten?

Mijn vraag is dus eigenlijk kort samengevat:

Zijn er architecten die het zien zitten om alleen het beplantingsplan te maken?

Groet,

Roy
zaterdag 3 april 2021 - 09:13
sophora

Sophora

Royco, je zou wel moeten vermelden in welke streek die tuin ligt.
zaterdag 3 april 2021 - 11:05
Royco85

Royco85

Ja klopt!
In het noorden van Limburg, omgeving Maaseik.
zondag 4 april 2021 - 18:48
sophora

Sophora

Als het in Vlaams Brabant geweest had ik wel iemand gevonden.
zondag 4 april 2021 - 22:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon