menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Leilinde takken stekken

SaartjeG

SaartjeG

Hey iedereen,

wij hebben leilindes in onze tuin staan en jammer genoeg zijn er op één of andere manier 2 horizontale takken afgebroken tegen de stam waardoor onze linde nu de onderste 2 horizontale takken mist. We hebben dit ook te laat gezien waardoor de takken al volledig afgestorven waren.

Mijn vraag is nu: kan ik deze opnieuw laten groeien door een tak ergens van de linde af te snijden en deze op de plaats van de "oude" tak te stekken?

Alvast bedankt voor jullie hulp
dinsdag 6 oktober 2020 - 10:55
Tuinprins

Tuinprins

Nee, dat kan niet.

Wat jij bedoelt is niet 'stekken' maar enten. Aangezien de onderste takken tegen de stam zijn afgebroken is enten niet mogelijk. Het is nu te hopen dat op de plaats van de onderste takken de linde gaat uitlopen op slapende knoppen en dat je deze dan gaat leiden. Ik geef je echter niet veel kans dat dit ook gebeurt.

Belangrijkste vraag: hoe kan het dat de onderste takken afbreken? Is daar iemand aan gaan hangen?


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 6 oktober 2020 - 11:42
SaartjeG

SaartjeG

Hey tuinprins,

daar hebben we dus ook geen idee van en vragen wij ons ook af. Ze zijn vorig jaar nog maar geplant dus het waren meer "twijgen" dan takken eigenlijk, maar zijn dit jaar pas afgebroken. Wij staan ook voor een raadsel.

Jammer dat dat niet gaat. ik vrees er ook voor dat ze nog terugkomen. Dan gaan we daar jammer genoeg met een gat blijven zitten.

toch bedankt voor de reactie!

Groetjes,
Sarah
dinsdag 6 oktober 2020 - 16:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon