menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Probleem met boom

Ga naar meest recente reactie

Hans321

Tekst aangepast

Hans321

Hallo,

Zoals je kan zien op de foto is de wortel van de boom onder het terras aan het groeien (verhoging tegels). De wortel zit al zo ver dat hij tegen de rooster (zelfde als links onder op de foto) duwt, die uit de garage komt. Ik weet niet wat te doen, want ik wil de boom niet weg, er worden al genoeg bomen gerooit, maar ben wel bang dat deze met tijd schade zal veroorzaken aan het huis. Heeft iemand hier een oplossing voor? Je kan me altijd contacteren via mail, [email protected].

Alvast bedankt.

Hans

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zondag 16 augustus 2020 - 09:36
LT

LT

Gewoon een nieuwe boom op veilige afstand planten en deze rooien.
zondag 16 augustus 2020 - 10:03
Hans321

Tekst aangepast

Hans321

LT, dit is een optie, maar deze boom is daar niet gepland geweest (anders had hij wel wat verder van het huis gestaan). En wil deze echt wel niet rooien. Iemand, zijn er nog andere opties? Ik prefereer een iets minder drastische oplossing.
Alvast bedankt. Hans
zondag 16 augustus 2020 - 11:38
deHaan

Tekst aangepast

DeHaan

De wortels zullen het terras opduwen maar veroorzaken geen schade aan het huis.

Ik zou deze boom wel rooien en verder in de tuin een plaatsvervanger neerzetten.
zondag 16 augustus 2020 - 12:22
tpetri11

Tpetri11

Tussenoplossing: alvast een boom planten op redelijke afstand. Dan is de overgang niet zo groot. Verder terras ophogen zodat het weer vlak wordt. Op termijn zal de boom , zo te zien een Iep, toch wegmoeten. De takken zullen de gevel beschadigen en gaan schuren. Iepen worden wel 20 meter.
woensdag 19 augustus 2020 - 22:49
Hans321

Hans321

Bedankt voor jullie reacties, boom staat bij mijn ma in haar tuin. Het zal de tussen-oplossing worden.
Hans
donderdag 20 augustus 2020 - 06:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon