menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Begaanbare bodembedekker

Ga naar meest recente reactie

Marc Degryse

Marc Degryse

Hallo,

Ik zou graag een border opvullen met bodembedekkers waarop je mag stappen. Niet veelvuldig maar toch één tot twee keer per jaar want achter deze border staat een afsluiting die volledig begroeid is met klimop die toch een paar keer per jaar gesnoeid wordt. Welke bodembedekker is hiervoor geschikt ? Liefst had ik iets gepland die ook het ganse jaar groen blijft en die voldoende sterk is wanneer je met een bladhark het snoeisel samen harkt. Mijn voorkeur gaat uit naar Pachysandra maar ik weet niet of deze hiervoor geschikt is.

Alvast bedankt bij voorbaat.
Marc
dinsdag 4 augustus 2020 - 14:31
Patrikc

Patrikc

Cotoneaster ?
dinsdag 4 augustus 2020 - 16:19
Verena Kerkhofs

Tekst aangepast

Verena Kerkhofs

Ben niet echt een plantenkenner maar ik zou sedum acre eleganse ens bekijken. Ben helaas wel niet zeker als dit goed is om te harken.
dinsdag 4 augustus 2020 - 19:09
Tiss

Tiss

Tegen het gebruik met een bladhark zijn niet veel planten geschikt. Je trekt ze makkelijk uit de grond. Wij hadden vroeger ook een haag staan. En op de Pachysandra legden we dan tegen de te snoeien haag en oud laken.( Het kan ook met een stuk plastiek of zeil ) . Zodanig dat het snoeisel daarop viel, en dan hoef je het laken gewoon bijeen te nemen en uit te schudden..
zondag 9 augustus 2020 - 00:01
Marc Degryse

Marc Degryse

Dit is een goed idee maar mag je op Pachysandra stappen?
woensdag 12 augustus 2020 - 11:51
deHaan

DeHaan

Ja, daar kan je rustig een enkele keer over lopen.
woensdag 12 augustus 2020 - 19:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon