menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid verwijderen tussen kleiklinkers

Julius

Julius

Ik heb een inrit met kleisteenklinkers. Heel wat onkruid groeit er tussen en ik wil dit op een efficiënte manier gaan verwijderen. Mijn bedoeling is dat te doen met een staalborstel gemonteerd op een bosmaaier. Ik heb de indruk dat dit goed werkt. Maar ik heb schrik dat ik daarmee de kleiklinkers beschadig. Heeft iemand daar ervaring mee ?
Met dank voor jullie response ! Julius
maandag 29 juni 2020 - 15:49
deHaan

DeHaan

Ik zou geen staalborstel monteren, je hebt dan last van losvliegende staaldraadstukjes.
Ik zou gewoon voor de draadkop kiezen
Draad kan je op grote haspels kopen zodat je je eenvoudig je kop weer bij kan vullen.
maandag 29 juni 2020 - 16:53
pplakke

Pplakke

Ik heb zo een onkruidborstel voor benzine trimmer. En inderdaad het klopt je krijgt er van die schaaf strepen van. En ook zo efficiënt is dit niet. Je haalt de wortel er niet mee weg. Dus moet je er rekening mee houden. Dat je het 6 tal keer per jaar moet doen om min of meer binnen de perken te houden.

Maar je kan ook 1 keer per jaar in de herfst doen. En het voordeel is ook een dikke laag komt zo los. En op die manier is het in de winter wat proper. Het hangt er maar vanaf hoe fit je bent en wat de oppervlakte is. Of je de vaak methode of de 1 maal methode kiest.
maandag 29 juni 2020 - 19:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon