menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Levende wilgenafscheiding

Ga naar meest recente reactie

Frank le Pair

Frank le Pair

Ik heb 2 weken terug knotwilgen geknot en wilde met de takken een afscheiding maken op mijn hondenspeelweide. Nu heb ik filmpjes gezien dat je dit ook kan doen door de takken in de grond te steken en zo een levende afscheiding te creëren.
Mijn vraag is of dit nog kan met de takken die ik 2 weken geleden heb geknot?
Is er een manier om te controleren of een tak nog geschikt is?

Ik hoop dat iemand er iets van af weet.
Met vriendelijke groet
Frank le Pair
zaterdag 11 januari 2020 - 10:12
Tuinprins

Tuinprins

Als die takken buiten hebben gelegen dan is dat geen probleem. De meeste zullen wortels maken als je de takken in de grond steekt al zul je er wel rekening mee moeten houden dat enkele het niet zullen doen. Als het voorjaar droog is dan regelmatig water geven.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 11 januari 2020 - 18:32
Roeli

Roeli

Maar houdt er ook rekening mee dat je dan toch , ongeveer een meter hoge, stammetjes naast elkaar hebt staan, waar een hond mooi tussen door kan lopen. Of te wel, een afscheiding om de hond binnenboord te houden wordt het niet.
zaterdag 11 januari 2020 - 18:40
Carib

Carib


Roeli, ik denk dat Frank zoiets wil maken
zaterdag 11 januari 2020 - 23:40
minouke

Minouke

Ik heb ze in ruitjes geplant

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zondag 12 januari 2020 - 10:40
Frank le Pair

Frank le Pair

Bedankt voor jullie reacties. Door de verschillende filmpjes op internet heb ik meerdere ideeën wat ik zou kunnen maken. Ik wil de afscheiding zo maken dat het een natuurlijke barrière wordt waarmee een hond zich kan afscheiden van andere honden. Als het een open terrein is gaan honden elkaar soms najagen. Je kan met de wilgen ook mooi een overkoepeling maken zodat je een zandbak met beschutting tegen de zon kan maken.
Bedankt voor jullie voorbeelden, goed om te zien dat er meer mensen creatief mee bezig zijn.
zondag 12 januari 2020 - 11:10
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Mooi Minouke.
zondag 12 januari 2020 - 12:25
minouke

Minouke

Bedankt Joukje
zondag 12 januari 2020 - 12:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon