menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Stank Angelim Vermelho

Ga naar meest recente reactie

Zo67

Zo67

Ik weet niet of ik deze vraag ook hier mag stellen aangezien het om tuinadvies gaat, maar het geval is dat wij een oude boerderij hebben gekocht en iedere keer als we in de slaap en badkamer komen, die zich op de begane grond bevindt, er een stank aanwezig is van poep.
De slaapkamer heeft 2 openslaande deuren naar een terrasje en als je die opendoet (gaat moeilijk want ze zitten klem en het hout is daar afgeschaafd) komt die enorme stank vrij, echt niet te harden!
Ook het raam in de badkamer dat uit vele ruitjes bestaat, stinkt.
Ik denk dat de kozijnen van de hardhout soort Angelim Vermelho is.
Mijn vraag is dus, wie heeft hier ervaring mee? Wat kan ik eraan doen? Helpt het als ik er meerdere verflagen opzet?
Ik hoop dat iemand iets voor me weet!?
vrijdag 4 oktober 2019 - 06:48
lilyboskat5

Lilyboskat5

https://www.dekkerhout.nl/angelim-vermelho/

In deze link zeggen ze, dat het lastig wordt omdat het bloed van het hout door de verf of beits heen kan komen, zodat je nare plekken krijgt.

Nieuwe kozijnen misschien ?
vrijdag 4 oktober 2019 - 07:08
deHaan

DeHaan

Zet de vraag eens op www.Woodworking.nl
vrijdag 4 oktober 2019 - 08:52
c j de k

C j de k

Heb als timmerman weleens met deze houtsoort te maken gehad , de geur staat me nog helder voor de geest . Zoiets vergeet je niet zo snel . Het is een van de beste zoniet de beste houtsoort voor buiten timmerwerk , dan denk ik in mijn geval een de betere schuttingen en omheiningen .
Het is echter vooral bedoeld voor waterwerk zoals beschoeiingen E .D.Van kozijnen van deze houtsoort heb ik echter nog nooit gehoord al zul je het niet snel meemaken dat deze zullen vergaan . Het hout wordt ook juist mede om de geur en het niet kunnen schilderen alleen onbehandeld buiten gebruikt. Maar mijn ervaring hiermee is weeral een behoorlijk aantal jaren geleden en misschien zijn er tegenwoordig wel producten die je hier voor kunt gebruiken .
Vraag het aan een van de betere schilders bedrijven of misschien nog beter een verf groothandel desnoods een fabriek
Succes ermee .
vrijdag 4 oktober 2019 - 22:05
Zo67

Zo67

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik vind het heel erg want dit is een beetje een verborgen gebrek van het huis.
De lucht is echt verpletterend en nieuwe kozijnen? Ik zou dat het liefst willen, maar de kosten zijn hoog. Heel naar dit en begrijp niet waarom ze dit als kozijn hout gebruikt hebben...
vrijdag 4 oktober 2019 - 23:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon