menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Water op schotel

Ga naar meest recente reactie

hvoigt12

Hvoigt12

Ik woon sinds kort op een appartement met een klein balkon.
Ik ben van plan om een aantal potten neer te zetten met planten, nou mijn vraag: Water geven op de schoten , moet ik nou zorgen dat er altijd water te zien is of moet ik de schotel na verloop van tijd leeg maken.

Is mij nog niet duidelijk zelfs niet na lang zoeken.

Gr Henk
donderdag 22 augustus 2019 - 20:35
c j de k

C j de k

Er zullen maar weinig planten zijn die er van houden om altijd natte voeten te hebben .
Het hangt natuurlijk ook veel af om welke planten het gaat , de een heeft nu eenmaal meer water nodig dan de andere . Maar dat lijkt me toch niet zo moeilijk om dat op te zoeken ??
donderdag 22 augustus 2019 - 21:59
Roeli

Roeli

Met het hete weer had ik de planten ook op schotels staan. Dan kan je een dubbele hoeveelheid water geven. Ik heb ze vorige week er net onder weg gehaald, want toen waren ze aan het pootje baden. Tja, hoe lang gaat het nu warm / heet blijven. Had ik maar een vooruitziende blik
.Maar het wordt wel weer met gieters sjouwen. Dat weet ik wel.
donderdag 22 augustus 2019 - 22:06
sugar

Sugar

Hangt dus af van de plantensoort. Pakweg een hosta in pot zet je gewoon altijd het schoteltje vol water. Maar doe dat bij pakweg een Agapanthus of lavendel, en 't plantje zal snel dood zijn
donderdag 22 augustus 2019 - 23:52
hvoigt12

Hvoigt12

Oké bedankt zal is nakijken welke plant veel nodig heeft en welke daar niet tegen kan.

In mijn vorige huis had ik geen tuin en nu voor het eerst mooie planten in pot op mijn balkon, ik heb dus totaal GEEN groene vingers vandaar dat ik deze vraag stelde. Bedankt
vrijdag 23 augustus 2019 - 09:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon